{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

Det der med kommandoer... {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Her er noget jeg har tænkt over i noget tid nu smiley
Typisk når man træner en hund, og lærer den de forskellige ting, så vælger man ofte en kommando som ligesom passer til det.
fx
Hvis man vil lære hunden at sidde, så bruger mange sit, sæt dig eller noget der ligner.
Det samme gælder hvis man vil lære hunden at ligge sig, så bruger mange ned, lig dig, dæk eller noget der ligner.
Og sådan kan man fortsætte med mange forskellige kommandoer - men tænker i har fattet pointen nu smiley og det er typisk noget selv ikke-hundeejere kan være med på. Hvis de vil have hunden til at sidde, prøver de jo at sige sæt dig eller sit.

Jeg har den her dejlige lab. blanding, han er en utrolig dejlig hund. Og utrolig nem, i manges og mine øjne. Jeg har lært ham det meste af det grundlæggende, sit, dæk, giv hals, giv pote, plads, gå pænt osv.
Når folk leger med ham - som ofte er med en bamse - og de ønsker at han skal slippe det her legetøj, så siger 9 ud af 10: "TAK!"
Min hund forstår ikke dén kommando, og slipper jo ikke det her legetøj, så efter nogen forsøg kigger folk på mig, og spørger: "Hvorfor kan din hund ikke finde ud af at give mig legetøjet?" eller "Hvorfor har du ikke lært ham det?"
Jeg kigger på dem, og siger: "Prøv og sig: SLIP!" Og vupti, bare det at jeg siger det, så slipper hunden sit legetøj, fordi jeg i sin tid valgte kommandoen: SLIP, når jeg vil have ham til at slippe det han har i munden. (Det er jo ikke kun en kommando for at få hans legetøj, men lige så meget hvis han en dag tager noget han ikke må eller noget i den retning smiley ) Folk som ser min hund en gang imellem har det også med at glemme at sige slip og begynder igen at sige tak - forstår det ikke smiley

Og så er det at jeg tænker:

Hvordan kan det være, at det er blevet SÅ almindeligt, at når folk ønsker at en hund skal give slip på noget, så siger de TAK og ikke bare det de ønsker at den skal gøre (som man jo ofte gør med mange andre kommandoer), altså SLIP???

Hvad tænker i derude om det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det der med kommandoer...
Kommentér på:
Det der med kommandoer...

Annonce