7.036 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Spjæt i bagben Spjæt i bagben

Shieva spjætter nogen gange med bagbenene, det er mest om aftenen og det ligner at hun ligesom ikke kan finde sig til rette med det ben, at det irriterer hende. Nu tænker jeg om der er nogen af jer der oplever det med jeres hunde? Og om i har et bud på om det er fordi det ligesom sætter sig fast, eller kramper, eller måske er noget i ryggen der gør det?
Det skal lige siges at hun har gigt i bagbenene og er i behandling for det. Er bare meget obs på om det bliver værre og derfor interesseret i at høre om andre oplever det med deres hund.
Jeg prøvede at vedhæfte et par videoer af det, men den vil desværre ikke oplade det.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spjæt i bagben
  • #1   17. apr 2014 http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/40614-spjaet_i_bagben_2

Har lagt 2 videoer ind i videoer så i kan se det smiley

• #4   17. apr 2014 Tak for svaret smiley Ja, jeg ved det godt. Bliver bare bekymret og tænker om det er fordi at det gør ondt på hende. Men det er heller ikke altid hun gør det, kun nogengange om aftenen.

• #5   18. apr 2014 For mig ligner det bare at hun kæmper med at få lagt det dumme ben ordentligt, men det vil ikke rigtigt samarbejde smiley

Men jeg har ikke nogen viden om det smiley

• #6   18. apr 2014 Enig med Maria. Efter at ha set den sidste video, så ser det for mig ud som om at bagbenet genere hende, for hun ligger jo og er lysvågen.
    Jeg troede først at det var når hun var ved at falde i søvn, men måske skal hun ha lidt smertestillende når hun gør sådan.

Min nu afdøde Rottweiler han, gik selv hen og "duttede" med snuden på pilleglasset når han fik for ondt, han lærte hurtigt at av-piller hjalp ham når han havde det så "hårdt" at vores anden hanhund benyttede sig af det.

• #7   18. apr 2014 Mange tak for svar smiley
    Må høre dyrlægen ad om hun skal have noget smertestillende til rådighed når hun har det sådan. Men puha, det er træls at det er sådan.. Lige nu får hun en sprøjte en gang hvert halve år der skal hjælpe hende. Men så alligevel, når det kun er nogengange om aftenen hun får det sådan, betyder det jo ikke at hun skal have smertestillende hver dag, for det ville jeg have det skidt med.

• #8   18. apr 2014 Nej, naturligvis er det kun i tilfælde af at hun har ondt.

Jeg ville heller ikke give mine medicin uden grund. Men jeg ville ikke bryde mig om at en af dem havde ondt og så jeg ikke gjorde noget ved det.

Men man tager jo heller ikke selv smertestillende hvis man ikke har smerter. smiley

• #9   18. apr 2014 Hmm vores gør det også af og til. Ligesom din på videoen. Ligger sig og kører så lige bagbenet et par gange. Jeg har nu ikke tænkt videre over det. Har bare tænkt at det var for at ligge sig til rette.

• #10   18. apr 2014 KD. Det er altså ikke normalt. Hunde kan f.eks. gå rundt om sig selv 20-30 gange før den lægger sig, men når den så endelig lægger sig, så bliver den liggende i så lang tid at det er lige før man tror den er død, liggende i den stilling. smiley

Jeg ville nok få tjekket benet/hoften måske er gigten blevet værre eller hunden har fået HD, det er bestemt set før med hunde i den størrelse. "Ikke for at male fanden på væggen", men jeg vil bare være realistisk. smiley

• #12   18. apr 2014 Anita

Arh jeg ved nu ikke. Herhjemme sker det kun på det glatte gulv af og til, så vil tro poten bare glider.

Hun er HD-fotograferet, Jeg tror ikke på der er noget at komme efter

• #13   18. apr 2014 KD. smiley . Nu var det jo heller ikke din hund jeg omtalte, hvilket jeg ikke kan gøre af naturlige årsager. smiley

Men når man ser TS`s videoer så kan man tydeligt se at det ikke er et glat gulv som får hunden til at flytte på det venstre bagben, nærmere smerter/irritationer. DET er ikke normalt, med mindre at det kun sker 1-2 gange om året måske, men ikke tiere.
    Jeg kan ikke huske at en eneste af mine omk.20-25 hunde har gjort det, og heller ikke nogle af alle dem jeg har passet, behandlet eller formidlet. Så jeg vil stadig holde på at den er generet af noget=som sikkert er smerter. smiley

• #14   19. apr 2014 Har fået hende tjekket for en måned siden, men det var kun et almindeligt sundheds tjek hvor hun fik vaccine, og den halvårlige sprøjte til hendes hofter.
    Men må snakke med dyrlægen her efter ferien og finde ud af hvad der skal gøres smiley

• #15   20. apr 2014 Shieva. Måske er det "bare" en sene der ind imellem er ved at sætte sig i klemme, "i stil med det der sker i min ryg pt smiley ". Det behøver ikke være noget "slemt" men naturligvis er det ikke optimalt at hunden er generet af det= hvad DET så er. smiley

• #16   20. apr 2014 Nej det er rigtigt smiley og hun må heller ikke ligge og have ondt! Så der skal selvfølgelig gøres noget, så jeg ihvertfald har noget smertestillende jeg kan give hende når hun begynder på det. Men mange tusinde tak for responsen smiley det er altid rart lige at høre andres meninger og erfaringer smiley

Kommentér på:
Spjæt i bagben

Annonce