Grå schæfer {{forumTopicSubject}}
Hej Med Jer
som nogle af jer måske ved kom jeg for nyligt af med min dejlige schæfer dreng.
Vi havde ellers snakket om herhjemme at vi skulle have en anden race, når vi engang skal have hund igen.
grunden til det er at vores to langhåret schæfer har mindet rigtig meget om hinanden, hvilket har været svært for vores datter.
Men nu har min mand og jeg snakket om andre racer og kommer alligevel frem til at schæferen bare er den der passer til os.
Vi har derfor snakket lidt om at få en grå schæfer næste gang, men vi har dog det med at vi helst vil have dem langhåret (som de to andre var, dog var de sort/brune), men jeg ved bare ikke om det er lige så typisk at der kommer grå langhåret som det er med den alm. schæfer, der ofte har et par langhåret i kuldet.
Håber der er nogle kloge mennesker der kan være behjælpelige med svar...
p.s. Ikke hvalpe aktuel lige nu....
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.552
aug 2012
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Der er ofte en langhåret i brugslinjekuld også
aug 2012
Den er heller ikke langhåret som en langhåret schæfer, men heller ikke så korthåret som de grå kan være
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Oddsene for at finde en er nok ikke så hamrende store, tror jeg.
Fuldsort i et kuld ses ind i mellem, langhåret også ind i mellem - men de to sammen er ikke så ofte forekommende.
Men selvfølgelig sker det.
Man skal vist være ualmindelig heldig at man lige præcis rammer det egenskabsmæssige helt rette kuld og så der lige er en sort langhåret der
Og til TS: Når vi nu er ved egenskaber - husk på, at en schæfer af brugslinjer ikke bare er forskellig i farven
I min verden vælger man en brugslinjehund på grund af dens egenskaber ikke på grund af dens udseende.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
som skrevet længere oppe er schæferen bare den race der passer i vores liv, men grundet at de alm. minder rigtig meget om hinanden vil det være svært for vores datter, derfor mener vi at ved evt. at vælge den grå vil være skille sig ud både egenskab og farvemæssigt vil være godt for os alle.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
tag et kig på Chodsky Pes...
Grå schæfer