Hund der skider i sit bur .. Hund der skider i sit bur ..
Hej ..
Vi har to hunde den ene er en staffordshire Bull Terrier og den anden en Bullterrier Miniature.
De ødelægger begge ting når vi ikke er hjemme, så derfor er de i bur .. De har gået i det samme men vores Miniature er begyndt at skide i buret så nu er de i hver deres .. Det sker næsten hver dag at han skider i det, han træder det rundt og lægger sig i det så han skal i bad hver dag .. - Er der nogen der har prøvet det samme eller har nogen gode råd ? .. Vi aner ikke hvad vi skal gøre og er rigtig frustreret over det , når vi kommer hjem ryster han også som om han ved det er forkert ! ..
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1429 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.922
Mine hunde har aldrig været i bur.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.921
At proppe en hund i bur løser ganske vist jeres problem med ødelagte ting , men det løser ikke hundens problem ..
Hvad laver i med hundene inden de skal være alene hjemme ? ..
Og har i prøvet at starte alene hjemme træning op helt fra bunden evt igen ?
Det ville da være rarest for både hunde og jer hvis de kunne have den frihed at gå rundt i huset.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.458
Den skal lære at være alene i eller udenfor buret, hvis det skal holde op.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 8
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Hvis din hund er begyndt at have afføring i sit bur, så er der noget der er galt/ har ændret sig og det er dit ansvar som hundeejer at finde ud af hvad..
Har i skiftet rutiner mht lufteture, længden af disse, skiftet foder, ændret tidsrum den er alene???
Der er mange muligheder..
* bemærk at jeg gør en meget stor indsats for ikke at kommentere på jeres noget "lemfældige" brug af bur, fremfor at træne ihærdigt med alene hjemme- problematikken*
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Det er bestemt ikke i orden for hunden at være i buret når den ikke har det godt.
Der må være gået noget galt i Jeres alene-træning hvis de to hunde ikke kan være alene hjemme i et rum.
I må starte forfra med træningen, læse en masse om alene-hjemme-træning og så på med arbejdshandskerne.
Det er ikke ok at have hunde som har det skidt så mange timer om dagen fordi Jeres træning ikke har været korrekt.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html
mar 2008
Det handler ikke op dårlig samvittighed, for det findes ikke hos hunde.
jan 2008
Der brugte jeg buret som hendes trygge og afgrænsede sfære.
Det var meget kort tid ad gangen og inden der havde jeg brugt i hvert fald 1 uge på at træne hende til at associere buret med tryghed og ro.
Men buret var hele tiden ment som et skridt mod at kunne være alene hjemme udenfor buret.
Aldrig som en løsning i sig selv og fremadrettet.
Det virkede.
Idag kan hun være alene hjemme og finde absolut ro i det.
okt 2010
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.047
Hvis det efter en lang periode med renlighed, og efter en periode hvor en har været renlig i buret så må I gennemgå jeres foder tider, kontra hvornår hunden luftes, og om den har ordentlig tid til at få sig gjort færdig om morgenen inden I går fra den ...eller få den undersøgt om der er noget galt med mave/tarme ..
jeg havde i den grad dårlig samvittighed over at hun havde været nødt til at gøre det inde, for jeg ved hun har søgt og pevet for at komme ud .... men hun skulle da trods alt ikke gøre det i et bur hvor hun derefter ikke kunne undgå det ...
mar 2008
Tror ikke den er bange for buret, men for at være alene.
okt 2010
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Stakkels hund.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.047
man ignorere uhensigtsmæssig opførsel og skam roser den gode opførsel ...
okt 2010
jan 2008
I skal starte forfra med alane-hjemme træning.
Hvis I insisterer på at lære hunden at være alene i buret, så skal denne træning også startes forfra.
Jeg har stadig transportkassen stående i det rum mine hunde er alene hjemme. Ofte vælger de selv at ligge sig ind i det, men lågen er åben og de kan selv vælge.
Forfra med alene-hjemme træning... med eller uden bur.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Lær dine hunde at være alene hjemme uden at være bange. Så ødelægger de ikke noget og buret bliver unødvendigt.
Find ud af hvorfor din hund skidder når i ikke er hjemme. Forkert foder, forkert fodrings tidspunkt. for lidt tid til at besørge inden den lades alene eller hvad? Din hund skidder ikke på sig selv for sjov. Der er en grund og det er din opgave at finde den.
Din hund har det uanset årsagen ad H til. Ellers ville den ikke opføre sig som den gør.
PS: Kan i ikke løse problemet for den stakkels hund selv, så finde en familie/person som kan. Eller få den aflivet. For det der er synd.
okt 2010
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
Drop burene og forfra med alene hjemme træningen! Vovse er tydeligvis utryg og RØV bange..
jan 2008
Så det er ikke hvalpetænder det gør de tygger i ting, det er jo en adfærd som skyldes noget.
Stres? Angst for at være alene? Kedsomhed? Understimulering? Overstimulering?
Igen igen: noget er gået galt i Jeres alene-hjemme træning!
Det at hundene tygger i ting som du beskriver det, lyder jo bestemt ikke som hunde der hviler eller finder ro når de er alene.
Ergo: ikke korrekt træning eller generelt hundene ikke er i trivsel.
Det skal jeg ikke kunne sige.
Men adfærden fortæller altså der er noget galt!
Og som Einstein skriver i sit indlæg i starten: Det I gør er at symptombehandle; I får jo ikke taget fat om selve problematikken.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
(Og jeg er ikke en af dem der er imod brugen af bur hvis det bruges hensigtsmæssigt)
Det er overlevelsesinstinkt (derfor et meget stærkt instinkt) at man IKKE besørger hvor man sover.
Hvis ikke det er kosten så er det sikkert stressudløst af angst. Stress giver ofte øget behov for at komme af med afføring.
Som de andre skriver skal I, i den grad, i gang med alenehjemmetræning igen.
Men måske I kan filme jeres hundes adfærd i den tid I ikke er hjemme?
Ligger de sig til at sove med det samme som de bør?
Stresser de de første 15 minutter for så at falde ned?
Stresser de i al den tid de er alene?
Stresser de hinanden?
De dage hvor hunden har skidt i buret har der så været noget ekstraordinært der har kunne udløse den adfærd?
Har nogen ringet på døren?
Er det den dag der hentes affald eller har posten været forbi?
Find ud af om der er noget specifikt galt. Men kom i gang med det samme.
Hunden trives jo ikke just så det skal der rettes op på NU!
Jeg kender jeres frustration. Min hund led af separationsangst i ret ekstrem grad og vi skulle igennem MEGET før hun kunne være alene hjemme uden problemer. Giv aldrig op.
Men for en hund at være indsmurt i egen afføring er IKKE i orden. Det er instinktstridigt og derudover er det direkte sundhedsskadeligt for hunden.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Hvor mange sammenhængende timer er hundene i bur?
Er de det også om natten?
Hvor store er burene?
Det er nemlig (som Sanne skriver) stik mod hundens natur at besørge, hvor den sover. Selv mine små hvalpe stavrede ud af fødekassen, da deres ben kunne bære dem, når de skulle tisse og lave.
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
Jeg vil ikke skælde dig ud, men sige, at dette er en af årsagerne til, at jeg ikke vil anbefale at en hund er i bur, når den skal være alene hjemme. At sætte en destruktiv hund i bur er symptombehandling,som ind imellem straffer sig ved at hunden i stedet for begynder at hyle/ gø eller blive urenlig.
Vær obs på pludselig urenlighed kan være sygdomsrelateret!
Hvor mange uger har han stået i bur, hvor længe har urenligheden stået på og hvor gammel er han?
Råd: Start helt forfra med separationstræningen minut for minut med super trætte hunde. Alt andet vil kun være symptombehandling, som ikke holder i længden.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.949
Er igen af disse ting i uorden, så skider han nok af stress. Dyr som er meget bange tømmer tarmen. Det er rent instinkt. Og der vil løsningen være at arbejde med den mentale del af hunden.
Jeg ville tage den hund ud af buret. Og jeg havde nok smidt buret af h til. Bare tanken om at lukke hunden ind i et bur der har været tværet ind i lort flere gange. Ad for helvede det må være ulækkert for en hund. Også selv om det er rengjort. Er der en sygdomsmæssige grund til han har afføring risikerer du også han bliver ved med at blive udsat for de bakterier eller hvad det nu er der giver maveproblemerne.
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
Og så gætter jeg på at tråden slettes, fordi TS opfatter det som kritik af hende, og ikke gode råd, som kan afhjælpe problemerne for en ulykkelig hund og ejer
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.008
okt 2010
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Et åbent bur var hvad der gjorde forskellen her også :o)
Hund der skider i sit bur ..