5.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Hund der skider i sit bur .. Hund der skider i sit bur ..

Hej ..

Vi har to hunde den ene er en staffordshire Bull Terrier og den anden en Bullterrier Miniature.
De ødelægger begge ting når vi ikke er hjemme, så derfor er de i bur .. De har gået i det samme men vores Miniature er begyndt at skide i buret så nu er de i hver deres .. Det sker næsten hver dag at han skider i det, han træder det rundt og lægger sig i det så han skal i bad hver dag smiley .. - Er der nogen der har prøvet det samme eller har nogen gode råd ? .. Vi aner ikke hvad vi skal gøre og er rigtig frustreret over det , når vi kommer hjem ryster han også som om han ved det er forkert ! ..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der skider i sit bur ..
  • #1   12. apr 2014 Lyder som om han er skide bange....

• #2   12. apr 2014 Hvad med at lære dem at være alene hjemme, i stedet for at i smider dem i bur?

Mine hunde har aldrig været i bur.

• #3   12. apr 2014 Du har ikke overvejet om hunden er så frustreret/ angst at den skider i sit bur !? ..
    At proppe en hund i bur løser ganske vist jeres problem med ødelagte ting , men det løser ikke hundens problem ..

Hvad laver i med hundene inden de skal være alene hjemme ? ..
    Og har i prøvet at starte alene hjemme træning op helt fra bunden evt igen ?
    Det ville da være rarest for både hunde og jer hvis de kunne have den frihed at gå rundt i huset.

• #4   12. apr 2014 Det er sandsynligvis fordi den er skrækslagen for at blive efterladt eller fordi den ikke bryder sig om at være i buret den lille buller.

Den skal lære at være alene i eller udenfor buret, hvis det skal holde op.

• #5   12. apr 2014 Han går selv ind og ud af buret , når vi kommer og han ikke har lavet noget er han rigtig glad .. Men når vi kommer og han har ryster han som om han ved det er forkert og vi har aldrig skældt ham ud men bare ignoreret det ! ..

• #6   12. apr 2014 Der er mange måder at have hund på, men fælles for dem alle bør være at det sker med hundens bedste og dens velfærd for øje..
    Hvis din hund er begyndt at have afføring i sit bur, så er der noget der er galt/ har ændret sig og det er dit ansvar som hundeejer at finde ud af hvad..

Har i skiftet rutiner mht lufteture, længden af disse, skiftet foder, ændret tidsrum den er alene???
    Der er mange muligheder..

* bemærk at jeg gør en meget stor indsats for ikke at kommentere på jeres noget "lemfældige" brug af bur, fremfor at træne ihærdigt med alene hjemme- problematikken*

• #7   12. apr 2014 det lyder, ud fra det du skriver, som om hunden er utrolig bange.
    Det er bestemt ikke i orden for hunden at være i buret når den ikke har det godt.

Der må være gået noget galt i Jeres alene-træning hvis de to hunde ikke kan være alene hjemme i et rum.
    I må starte forfra med træningen, læse en masse om alene-hjemme-træning og så på med arbejdshandskerne.

Det er ikke ok at have hunde som har det skidt så mange timer om dagen fordi Jeres træning ikke har været korrekt.

• #8   12. apr 2014 Lær dem at være alene hjemme uden at stresse... Så slipper I for symptombehandling, der går ud over hundenes velbefindende smiley

http://www.hundeejerskolen.dk/alenehjemme.html

• #9   12. apr 2014 Det kan også være, at han synes det er rigtig ubehageligt at komme i bad, eller at i er sure på ham når i kommer hjem til lorte-bur og det er derfor han ryster.

Det handler ikke op dårlig samvittighed, for det findes ikke hos hunde.

• #10   12. apr 2014 Og jeg har selv brugt en stort transport-bur i en periode på 3 uger, hvor min tæve for første gang i sit liv skulle lære at være helt alene hjemme fordi min hanhund, som hun er vokset op med, døde.
    Der brugte jeg buret som hendes trygge og afgrænsede sfære.
    Det var meget kort tid ad gangen og inden der havde jeg brugt i hvert fald 1 uge på at træne hende til at associere buret med tryghed og ro.

Men buret var hele tiden ment som et skridt mod at kunne være alene hjemme udenfor buret.
    Aldrig som en løsning i sig selv og fremadrettet.

Det virkede.
    Idag kan hun være alene hjemme og finde absolut ro i det.

• #11   12. apr 2014 Vores gamle amstaff var altid i bur , da han blev ældre tog vi lågen af og alligevel lå han i det hele dagen .. Han elskede sit bur så derfor har vi kun haft gode erfaringer med bur ..

• #12   12. apr 2014 Da en af mine ellers normalt 100% renlige forleden havde skidt inde, så spurgte jeg da først og fremmest mig selv om der var noget galt med hundens mave. kost og/eller den ikke er luftet ordentligt af inden jeg går på arbejde..

Hvis det efter en lang periode med renlighed, og efter en periode hvor en har været renlig i buret så må I gennemgå jeres foder tider, kontra hvornår hunden luftes, og om den har ordentlig tid til at få sig gjort færdig om morgenen inden I går fra den ...eller få den undersøgt om der er noget galt med mave/tarme ..

jeg havde i den grad dårlig samvittighed over at hun havde været nødt til at gøre det inde, for jeg ved hun har søgt og pevet for at komme ud .... men hun skulle da trods alt ikke gøre det i et bur hvor hun derefter ikke kunne undgå det ...

• #13   12. apr 2014 Der er ikke nødvendigvis noget galt med det at være i bur (i min verden), hvis bare buret er stort nok. Jo længere tid hunden skal være der i jo større bør buret være i forhold til hunden.

Tror ikke den er bange for buret, men for at være alene.

• #14   12. apr 2014 Har altid fået afvide man ikke må skælde ud når man ikke tager hunden i det forkerte den gør ,så derfor har han ALDRIG fået skæld ud for det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ..

• #15   12. apr 2014 Lyder ærligt talt som om jeres hund er skide bange. Også for dig/jer ikke kun for at være alene/lukket inde.
    Stakkels hund.

• #16   12. apr 2014 @ Ts .. det har du så helt ret i, man skælder aldrig ud når hunden gør det, i min verden heller ikke selvom man lige ser det ... man ignorerer som I gør ... det tror jeg ingen er uenige i herinde . . der er vist heller ingen der har skrevet at I skal skælde ud ...

man ignorere uhensigtsmæssig opførsel og skam roser den gode opførsel ...

• #17   12. apr 2014 Calle og Belika's Moar , prøv og læs teksten .. har kun brug for råd ikke DUMME kommentar , min hund er IKKE bange for mig !!!!!! ...

• #19   12. apr 2014 hvem siger du skal skælde hunden ud??

I skal starte forfra med alane-hjemme træning.

Hvis I insisterer på at lære hunden at være alene i buret, så skal denne træning også startes forfra.

Jeg har stadig transportkassen stående i det rum mine hunde er alene hjemme. Ofte vælger de selv at ligge sig ind i det, men lågen er åben og de kan selv vælge.

Forfra med alene-hjemme træning... med eller uden bur.

• #20   12. apr 2014 Ok mine råd.
    Lær dine hunde at være alene hjemme uden at være bange. Så ødelægger de ikke noget og buret bliver unødvendigt.
    Find ud af hvorfor din hund skidder når i ikke er hjemme. Forkert foder, forkert fodrings tidspunkt. for lidt tid til at besørge inden den lades alene eller hvad? Din hund skidder ikke på sig selv for sjov. Der er en grund og det er din opgave at finde den.

Din hund har det uanset årsagen ad H til. Ellers ville den ikke opføre sig som den gør.

PS: Kan i ikke løse problemet for den stakkels hund selv, så finde en familie/person som kan. Eller få den aflivet. For det der er synd.

• #21   12. apr 2014 Vi skamroser også når vi kommer hjem når der ingen ting er , det er bare så sjælendt det sker nu smiley .. Grunden til vi ikke tør at lade ham være ude er at han har ædt håndklæde to gange og den ene gang fik vi ham opereret for 23 tusind og var så tæt på at miste ham .. Vi prøvede igen i julen og det eneste der var i gangen var et tlf stik som han åd og det meste havde han ædt for det fandt vi aldrig !! ..

• #22   12. apr 2014 Ahvad?
    Drop burene og forfra med alene hjemme træningen! Vovse er tydeligvis utryg og RØV bange..

• #23   12. apr 2014 kan se på din profil at vi jo ikke snakker hvalpe længere, men hunde på over 1 år.
    Så det er ikke hvalpetænder det gør de tygger i ting, det er jo en adfærd som skyldes noget.
    Stres? Angst for at være alene? Kedsomhed? Understimulering? Overstimulering?
    Igen igen: noget er gået galt i Jeres alene-hjemme træning!
    Det at hundene tygger i ting som du beskriver det, lyder jo bestemt ikke som hunde der hviler eller finder ro når de er alene.
    Ergo: ikke korrekt træning eller generelt hundene ikke er i trivsel.
    Det skal jeg ikke kunne sige.

Men adfærden fortæller altså der er noget galt!

Og som Einstein skriver i sit indlæg i starten: Det I gør er at symptombehandle; I får jo ikke taget fat om selve problematikken.

• #24   12. apr 2014 Siger som alle de andre. Din hund er tydeligvis meget angst for at være alene. Du bliver nødt til at starte alene hjemme træning forfra og gerne med noget hjælp fra en adfærdsbehandler, da det lyder som om problemet ikke er nyt. Det er et problem der lyder så omfangsrigt, at du nok ikke kan finde løsningen her på HG. Skynd dig at få gjort noget ved problemet, det lyder til at din hund har det rigtig rigtig dårligt!

• #28   12. apr 2014 En hund skider IKKE i sit bur hvis der ikke er noget ravruskende galt!!

(Og jeg er ikke en af dem der er imod brugen af bur hvis det bruges hensigtsmæssigt)

Det er overlevelsesinstinkt (derfor et meget stærkt instinkt) at man IKKE besørger hvor man sover.

Hvis ikke det er kosten så er det sikkert stressudløst af angst. Stress giver ofte øget behov for at komme af med afføring.

Som de andre skriver skal I, i den grad, i gang med alenehjemmetræning igen.

Men måske I kan filme jeres hundes adfærd i den tid I ikke er hjemme?

Ligger de sig til at sove med det samme som de bør?
    Stresser de de første 15 minutter for så at falde ned?
    Stresser de i al den tid de er alene?
    Stresser de hinanden?
    De dage hvor hunden har skidt i buret har der så været noget ekstraordinært der har kunne udløse den adfærd?
    Har nogen ringet på døren?
    Er det den dag der hentes affald eller har posten været forbi?

Find ud af om der er noget specifikt galt. Men kom i gang med det samme.

Hunden trives jo ikke just så det skal der rettes op på NU!

Jeg kender jeres frustration. Min hund led af separationsangst i ret ekstrem grad og vi skulle igennem MEGET før hun kunne være alene hjemme uden problemer. Giv aldrig op.

Men for en hund at være indsmurt i egen afføring er IKKE i orden. Det er instinktstridigt og derudover er det direkte sundhedsskadeligt for hunden.

• #29   13. apr 2014 Jeg spørger kun:
    Hvor mange sammenhængende timer er hundene i bur?
    Er de det også om natten?
    Hvor store er burene?

Det er nemlig (som Sanne skriver) stik mod hundens natur at besørge, hvor den sover. Selv mine små hvalpe stavrede ud af fødekassen, da deres ben kunne bære dem, når de skulle tisse og lave.

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 2 Svar: 120
    #30   13. apr 2014 Hunde er fra naturens side renlige i den forstand at de ikke vil opholde sig tæt på urin og afføring, det er derfor utroligt ubehageligt for en hund at være tvunget til at være i bur sammen med disse ting. Muligvis derfor ryster han...

Jeg vil ikke skælde dig ud, men sige, at dette er en af årsagerne til, at jeg ikke vil anbefale at en hund er i bur, når den skal være alene hjemme. At sætte en destruktiv hund i bur er symptombehandling,som ind imellem straffer sig ved at hunden i stedet for begynder at hyle/ gø eller blive urenlig.

Vær obs på pludselig urenlighed kan være sygdomsrelateret!

Hvor mange uger har han stået i bur, hvor længe har urenligheden stået på og hvor gammel er han?

Råd: Start helt forfra med separationstræningen minut for minut med super trætte hunde. Alt andet vil kun være symptombehandling, som ikke holder i længden.

• #31   13. apr 2014 Du skal have afklaret om han ikke kan holde sig. Ved at se på foder, luftning, tidspunkter, og evt. Et tjek ved dyrlægen at han ikke fejler noget.
    Er igen af disse ting i uorden, så skider han nok af stress. Dyr som er meget bange tømmer tarmen. Det er rent instinkt. Og der vil løsningen være at arbejde med den mentale del af hunden.

Jeg ville tage den hund ud af buret. Og jeg havde nok smidt buret af h til. Bare tanken om at lukke hunden ind i et bur der har været tværet ind i lort flere gange. Ad for helvede det må være ulækkert for en hund. Også selv om det er rengjort. Er der en sygdomsmæssige grund til han har afføring risikerer du også han bliver ved med at blive udsat for de bakterier eller hvad det nu er der giver maveproblemerne.

• #32   13. apr 2014 Enig med de andre, forfra med alene hjemme træning, hunden er bange og stresser smiley

Og så gætter jeg på at tråden slettes, fordi TS opfatter det som kritik af hende, og ikke gode råd, som kan afhjælpe problemerne for en ulykkelig hund og ejer smiley smiley

• #34   13. apr 2014 Vark : ups.... det var nok fordi h*n lød så **pigefornærmet* smiley

• #35   13. apr 2014 Vi har idag været til fødselsdag og har fulgt rådet om åbent bur , begge bure blev stilt for døråbningen i hver ende af gangen og de havde intet lavet i de 7 timer og de lå begge i det samme bur og sov da vi kom hjem ?? .. - Tak for jeres råd .. Vi arbejder på det og håber det nu lykkedes ved at burene står åbent samt lidt alene hjemme træning ..

• #36   13. apr 2014 God ide Jeff..Dejligt at høre, at det virkede med de åbne bure!

• #37   13. apr 2014 Super det virkede :o) Jeg håber det holder :o)

Et åbent bur var hvad der gjorde forskellen her også :o)

Kommentér på:
Hund der skider i sit bur ..

Annonce