{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.653 visninger | Oprettet:

Hvor aktiv er du med hunden og hvilken aktivitet? {{forumTopicSubject}}

Dette indlæg skriver jeg fordi det faktisk kom lidt bag på mig hvor lidt mine bekendte faktisk laver med deres hunde (selv om de faktisk selv synes de er meget aktive). Hundene kommer ud at gå næsten hver dag (en lille tur på omkring 2 km og hunden er som oftest i snor) Derudover løber den ene med den ene hund nogle gange om ugen men også de turer er små 3-5 km og i meeeget langsomt tempo. Deres hunde træners ja ja – en gang om ugen ved den ene og den anden træner måske 10 hver anden dag – maks. De har begge store aktive racer og de får det da også fremlagt som om at hundene er de rene brugshunde og meget aktive. Meeeen realiteten synes jeg godt nok jeg har oplevet noget anderledes. I hvert fald ser mine hundes hverdag meget anderledes ud.

Nu er det ikke nogen hemmelighed at Salik er en temmelig aktiv hund men her er det heldigvis ikke noget problem her hjemme.
Om morgenen går jeg en snuse tur med ham. Den er 2-3km lang sådan ca. Det er på fortove (for her går mange hunde så det er sjovt at morgensnuse her) Salik går i snor.

Midt på dagen (alt efter hvordan mine vagter ligger) går vi den store tur. Den foregår primært langs strandene, over heden, gennem klitplantagen, i skoven osv. Men også lidt på veje osv. Denne tur er normalt 10km lang (nogle gange 3-5km længere). På langt størstedelen af denne tur går Salik uden snor og kan løbe aaalt det han vil.

Som det sidste ingen jeg går i seng står den igen på tur. Denne tur er omkring 3 km lang. Det er lidt 50/50 om denne tur foregår på veje eller i naturen og altså om han er fri eller ej.

Normalt træner jeg søgeøvelser eller sporarbejde med Salik på den lange tur. Desuden træner jeg naturligvis også lydighed, samarbejde, problemløsning osv. med ham dagligt. Træningen varer omkring 1 time dagligt sammenlangt.

3 gange om ugen består en stor del af den lange tur af cykling (hvor Salik løber ved siden af cyklen). Løber han i snor cykler jeg omkring 10 km med ham. Løber han fri kan jeg sagtens cykle 15 k og der over med ham.

Om sommeren er det ofte for varmt at cyklen men så svømmer Salik i stedet. Det gør han MINDST 3 gange om ugen men oftest går han det hver eneste dag. Han svømmer i 30-45 minutter hvor han kun er kort oppe af vandet 2-3 gange.

Ud over dette står den på vandretur 1-3 gange ugentligt (De dage jeg har fri). Her er turene noget længere mindst 15-20 km. Turene foregår i naturen og Salik er fri.

Nå vi ikke er på tur er der naturligvis fri afbenyttelse af forhaven, baghaven, baggården og forgården.

Cleo er med på ALLE turene med Salik. Men hun går ikke på hele turen. Hun går så meget hun har lyst til og derefter hopper hun op i sin taske og kommer op og sidde på ryggen af mig indtil hun vil ned igen. Desuden er Cleo med til træning og trænes også hver dag.
Asta, Carla og Noah er med på morgenturene og aftenturene. Om dagen går den tur med mine forældre. Ofte er jeg dog også med på denne tur og går så bare en længere tur frem for at tage med minde forældre og de små hunde hjem.
Asta, Carla og Noah træner jeg også næsten hver dag – mindst4 gange om ugen. Desuden træner min mor og så en del med dem.

Men hvordan ser jeres hundes dagligdage ud med hensyn til motion –både fysisk og psykisk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor aktiv er du med hunden og hvilken aktivitet?
  • #1   31. mar 2014 Ingen dage herhjemme er ens. Så det kan jeg ikke svare dig på.

• #2   31. mar 2014 Må lige sige hold da op smiley smiley
    Arbejder du et fuldtid jobs ved siden af det der? smiley smiley

• #3   31. mar 2014 ja det gør jeg (er pædagog og arbejder i et botilbud) - lønmessigt og på parpiret. I praksis har jeg under 37 timer da mange af timerne ligger på "skæve" tider og derfor har jeg en del afspadsering osv.

• #4   31. mar 2014 Hehe smiley
    Jeg har nu ikke tid til at vade 10-20 km om dagen med mine drenge på bare en tur - de må nøjes med de dage jeg har fri og der går jeg heller ikke 20 km hehe

• #5   31. mar 2014 Jeg har heller ikke tid til at gå 20 km med mine hunde om dagen. Men jeg vil så os vende den om og sige, selvom jeg har grå Schæferhunde, så ville de ikke have behov for at vade 20 km om dagen.

• #6   31. mar 2014 Nu som kongelig medløber: ja mine dage er også ret forskellige. Nogle dage går jeg den lange tur allerede om morgene fx hvis jeg har fri. Andre dage er salik med på job der hvor jeg arbejder arbejder som tilkaldevikar. En gang om måneden tager vi på ferie hos min søster og så ser dagene også anderledes ud. Men mange af mine dage ser dog ca ud som ovennævt. Satte det også mest op fordi jeg kom til at tænke på hvor meget jeg egentlig laver med hundene da jeg synes de par bekendte jeg talte om laver temmelig lidt i forhold til hvor aktive de gerne vil lydye...

• #7   31. mar 2014 Mine får en tur om dagen på ca en time hvor de er løse.. Hveranden dag er det en god cykeltur med den ene af dem..

• #9   31. mar 2014 Hehe, nej det er rigtigt Nu Som smiley
    Tror nu os mine ville tro jeg var ved at tage livet af dem hvis jeg hev dem 20 km rundt her ude på landet - ellers ville jeg dø først smiley

• #10   31. mar 2014 De meget lange turer på 15-20 km er nu bestemt heller ikke hver dag. det er 1-3 gange om ugen på mine fridage og mest fordi jeg selv elsker at vandre. Normalt er turen på omkring 10 km

• #11   31. mar 2014 Wow, gid jeg kunne være så aktiv med hundene. Tror dog de ville falde døde om. ;o)

Jeg må indrømme, at her er aktiviteten ikke vildt høj. Og den varierer fra dag til dag, alt efter hvad vi har tid/lyst til og hvad hundene virker til at have brug for. Nogle dage skal de næsten trækkes ud af døren, andre dage er de sprængfyldt med energi.

Min uge lyder nok meget som dine bekendtes - dog bliver hundene trænet noget mere. Chessie er jo også kun en hvalp endnu, så hun kan/må ikke så meget. Men planen er da, at hun skal med ud og løbe og cykle og evt. agility, når hun bliver gammel nok.
    Luna kan ikke holde til ret meget, og hun gider det heller ikke.

Som sagt, så kommer de på gåtur efter behov. Nogle dage er det flere gange om dagen, andre gange er vi ikke engang ude at gå. Men altid fri adgang til have/hundegård.

• #12   31. mar 2014 CTS: åhh jeg ville også gerne dyrke agility med Salik. Ingen af mine hunde går dog til træning da jeg ikke synes der er noget godt sted at træne her oppe med mindre jeg skal til at med tog og derefter ud på en længere gåtur. Men jeg håber det ændre sig til sommer hvor jeg flytter.

• #13   31. mar 2014 15-20 km gang, hvor der snuses, det giver nok en max gennemsnitshastighed på 5 km i timen, derudover 1 times øvelse. Der er nok rigtig mange, der ikke kan hive 4-5 timer ud af skemaet, på en hverdag

• #14   31. mar 2014 Det er lidt forskelligt, hvor aktiv jeg er med moppedellen. Da vi bor i lejlighed, skal hun ud mindst 3 gange om dagen. Disse ture varer nok omkring 20 min. Forsøger dog så vidt muligt at give hende ture a minimum 1 times varighed 3 gange om ugen. Nu hvor vejret er/har været godt, har det ikke været svært. Så begynder vi nok også at tage lidt mere ud i landet såsom stranden, Bernstorffparken, Dyrehaven o.lign.

Ellers er den anden primære aktivitet, udover gåtur, hundeleg. Det kan godt få hende helt udkørt.

Træning går vi ikke længere til, men vi træner lidt på gåture og herhjemme. Vil dog gerne begynde på noget sjov lydighed eller tricks.

• #15   31. mar 2014 Vores hunde luftes i snor på arbejdsdage, omkring halvanden times tid sammenlagt. På fridage kommer de i skoven og rende løs.
    I weekender trækker vi med dem eller sørger for anden aktivitet, fx holdtræning, hundeleg, udflugt mv.
    De kunne sagtens tåle mere aktivitet, men lige nu (med højgravid mave) ligger al hundetid på min mands skuldre, så det giver lidt begrænsninger. Det tager de nu også pænt.

• #16   31. mar 2014 Malene - og Huskierne. Træk er også en fed måde at motionere hunden på (hvis den er gearet til det). Salik har jo en god portion alaskan husky i sig så ofte cykler jeg på steder som egner sig til at han trækker og så får han lov at ræse/trække igenne foran cyklen.

• #17   31. mar 2014 Vores minder ret meget om dit. Udover mine hunde er spændt for cyklen, så de trækker den... Jeg gider da ikke lave for meget smiley De ture er 10-20 km.
    Gåmæssigt er vores niveau meget lig dit. Jeg elsker at vandre.
    Jeg cykler dog også om sommeren, det er så bare med hundene løse og klokken kvart over 4 om morgenen, når det stadig er køligt. Og så lidt kortere der. (5-8 km).
    Vand er lidt forskelligt hvor tit vi kan komme til... Men ca. et par gange om ugen året rundt, medmindre der ligger is på.

Derudover dyrkes der spor, agility, lydighed, personsøg, genstands-finding, parkour, balancetræning, problemløsning og tricks. Mindst en af tingene om dagen.

Jeg er så også så 'heldig' at studere på nedsat tid og meget af det er hjemmestudie... Så jeg bruger 4-10 timer om dagen på hundene (det veksler en del). Undtagen lige op til en eksame, hvor de må 'nøjes' med 2-3 timer om dagen...

• #18   31. mar 2014 Aksel ville dø *GG*

Her står den på ultra kort morgen tisse tur ( ca 20 min ), morgen tur i haven ( ca 30 min ), igen have tur til middag ( 30 min ) når min mand har middags pause.
    Kl 16 ca går turen ud til hestene, der har de fri adgang til et par hektar marker der skal snuse af, naboens hund som skal leges med, leg der skal leges og ind i mellem går vi en runde med dem ned til vandet. Det er ca 45-60 min.
    Er vejret fint går vi ofte en aften tur rundt i byen med dem på ca 20 min.

Det var det smiley
    På fri dage osv går vi gerne en lang dejlig tur, men ellers er det primært fri løb hos hestene der er deres motion smiley
    Har nu heller ikke en aktiv rase smiley

• #19   31. mar 2014 Einstein Salik trækker også ofte foran cyklen og han eeeelsker det. Det er rigtig fedt at se dem arbejde sådan og dejligt at komme hjem med en træt hund smiley Heldigvis har jeg også meget tid til hundene (stort set alt min tind når jeg ikke lige arbejder eller sover ;)) Meen jeg kan nu sagtens savne studietiden på Semi og Uni og glæder mig til at jeg får mulighed for at læse videre igen her inde alt for længe smiley

• #20   31. mar 2014 Om morgenen lukkes de ud i en stor indhegnet gårdsplads Mens jeg får min kaffe osv Hen ved middagstid går vi en lang tur ud over markerne fri hvor der bliver smit med pinde så er det hviletid både inde og ude i ca 3 timer Hvor vi så går igen hvor der bliver lavet snuseøvelser og noget gemmeleg med enten mig eller ting Der skal lige siges at mine hunde er altid med mig i haven og hvis der er andre ting der skal laves ude De er altid fri herhjemme Men i skoven er de altid i snor
    Så mine hunde er godt trætte når kl. er 20 så sover de til næste dag smiley

• #21   31. mar 2014 Jeg tror mynte ville banke på hos naboen og bede om adoption..

Vi går en times tid dagligt og resten foregår i haven med lidt hjemmetræning, fodersøg osv. I weekenden og på fridage tar vi til vandet og løber løs, eller tar til træning osv.

• #22   31. mar 2014 Her starter dagen med søg af guffer i haven, når lille manden og jeg er kommet i tøjet går vi i skoven en tur der tager ca 20 min. Hvis man går hele tiden. Vi stopper dog undervejs og træner felt , apport, lydighed eller lign. De er løs på denne tur.Ved 11 tiden går vi på fridage en længere tur på 6 km , løs, der går gennem hundeskoven, ellers en kortere tur på et par km i snor også er der træning på programmet.om aftenen slutter vi med en natniflertur på ca 2 km .
    Mandag: frivillig agility , funky.
    Tirsdag: ph for walle og juice.
    Onsdag: spor
    Torsdag: dch funky , nova Fys hver 2 torsdag)
    Fredag:fri / spor med holdet en fredag pr mdr.
    Lørdag: ph walle og juice
    Søndag: hver 2 søndag: dch nova, eftersøgningshundetræning nova.
    Konkurrencer ligger så gerne i weekenderne. Oveni lejer vi så en svømmehal af og til osv.

• #24   31. mar 2014 Den kan jeg heller ikke være med på, men da hundene her alle 3 er velafbalancerede og afslappede i hverdagen, aldrig har smadret ting og sager, eller har uheldig adfærd, så vurderer jeg at de trives med den dagsplan de har.
    vores dage er heller ikke ens, nogle dage år de mere, andre dage mindre.
    Men jeg er ude dagligt på en god lang tur, enten på strand eller i skov, og ind i mellem en tur senere på dagen rundt i området, i byen ell. lign.

I dag har jeg haft dem med i hundeskoven, da jeg alligevel havde et ærinde i området.
    De er så til gengæld stort set altid med, når jeg er nogen steder, har næsten altid en eller alle hunde med i bilen, de er med når der foregår noget herhjemme, og altid fri adgang til stor have hvor der også tumles en del.
    Vi har ofte besøg af folk med hunde, så de får masser af leg og social kontakt den vej også.
    Dertil træner jeg alm lydighed, de får søgeopgaver, opgaver til de små grå, alt flettet ind i dagligdagen når det passer.

• #26   31. mar 2014 Sidder da helt og bliver flov.. Forstår slet ikke hvordan du kan gå 10 km eller mere HVER dag med fuldtidsjob..
    jeg har bækkenløsning, så mine hunde kommer kun ud at gå 1 maks to gange om dagen, men derudover er de i haven det meste af dagen. Når jeg går tur med dem, træner jeg dem så også, såsom fodersøg, forskellige øvelser, find en genstand osv osv. Derudover kører vi i skov med dem et par gange i ugen, og hver weekend er den store ude at svømme, den lille gider ikke svømme, eller den kan ikke smiley
    Men når det så er sagt, så passer det skema perfekt til mine hunde, specielt min rottweiler nyder bare at ligge i haven og sove, hun gider f.eks ikke altid med på tur eller med ud og køre.. Min Oeb træner jeg også mest på turene for at køre hende træt, der skal en del mere til end ved min rottweiler.

• #27   31. mar 2014 Sidste år gik jeg også til træning en gang i ugen med begge hundene, men nu holder vi pause smiley Jeg venter på at få min weightpull sele hjem til min rottweiler, så skal hun igang med det igen

• #28   31. mar 2014 Så aktive er vi slet ikke i hverdagene, vi går så også i skole hver dag men vores morgentur er på ca. 15-20 min. så får han et marvben.. Når vi kommer hjem går vi på marken, i skoven, hundeskoven osv. i halvanden time eller 2. afhængig af lektier, hvad vi skal have at spise osv.. Så bruger vi meget aktivitetsspil, går spor eller andet og en aften tur på 15-20 min.

Nogengange kommer han også med i skole, hvis jeg kun har 2 timer, så tager vi i skoven eller stranden bagefter..

Weekender bruger vi meget på træf, hundeskoven, strandture og trækture når det er køligere.. Ellers cykler vi ned til søen og andet. smiley Men ingen dage er ens

• #31   31. mar 2014 Ja det der havde Emma ikke stået model til smiley

Jeg har det sådan at 2 gåture SKAL hun på om jeg så skal slæbe hende hen af fortovet smiley og det hænder da, at det er sådan der foregår.

Men vi går de her 2 ture på ca 20-30 min pr stk og så står den ellers på hygge i haven. Hun elsker at ligge ude ved hegnet i forhaven og følge livets gang og lure på de hunde der kommer forbi.

På gåturene sker der ikke det vilde udover det hun selv finder på...og måske er hun heldig, at møde sin kæreste og så kan hun lige møsse lidt med ham inden hun trisser videre. Jeg skal da bestemt IKKE finde på sjove/underlige ting når hun går tur...hun har sine rutiner og dem skal jeg ikke pille ved smiley ..hun bliver 11 år i næste mdr men har egentlig altid været lidt tvær smiley

Ruten er så forskellig ...vi har mark, skov og fjorden lige ved hånden, så hun beslutter hvilken vej vi skal gå når vi kommer ud på fortovet smiley

• #32   31. mar 2014 Uha.... Her er der andet at lave end at beskæftige og gå ture med hundene......*G*

Vi går vel mellem 1-2 timer om dagen fordelt på 2 timer. Derudover har de 3000 kvm. indhegnet have til rådighed stort set døgnet rundt. Foderet bliver givet i aktiveringsting af forskellig art. Idag har de været i haven og søge gulerødder hakket i så små stykker at de næsten var usynlige smiley

Derudover går vi til agility hver søndag (og vi løber da LIDT ind imellem til AG....*GG*) og i svømmehallen hver onsdag.

Jeg kan godt lide at finde nye steder at gå ture. Både tøserne og jeg synes at det er så kedeligt at gå det samme sted hele tiden. Men vi har et problem. Lige nu er Solrød EN stor byggeplads med ny motorvej og ny jernbane. Så mange af de gode steder er lukket og det meste af skoven er fældet smiley Og stranden, hvortil vi kun har et par kilometer, er jo no go smiley

• #33   31. mar 2014 Og må da lige tilføje, at Emma ikke går til noget i fritiden ...hun har ikke tid for når hun har udført sine pligter:
    Gå tur
    Passe haven
    Bede om godbidder
    hjælpe med at lave aftensmad
    spise aftensmad
    bede om flere godbidder
    Ja så sover hun jo resten af tiden...så ingen fritidsinteresser her smiley

• #34   31. mar 2014 Der kan jeg heller ikke være med. Vil rigtig gerne lave mere med Diva, men arbejdet har desværre fyldt rigtig meget her på det sidste. Nu er jeg så sygemeldt de næste 3mdr pga operation i begge hænder(heldigvis ikke på samme tid). troede egentlig jeg kunne komme stille i gang igen i går aftes, så der var vi 45min ved stranden, men køreturen var ikke god for hånden.. Så er bundet til vores nærområde..

Jeg har også planer om at begynde at løbe/trække med hende, da hun vil være eminent til det smiley

Vi har godt 4000kvm have der skal hegnes ind her inden for den næste måned smiley

• #35   31. mar 2014 Køter: Han sidder ude i bilen smiley Vi har sådan en til bagagerummet så han får luft

• #36   31. mar 2014 Det lyder til at mange af jeres hunde har herlig aktive hundeliv smiley Nej de meget lange turer gider (og kan) de små her hjemme heller ikke være med til (bortset fra Cleo som far transportmulighed med på turen som hun benytter sig kraftigt af smiley ). Der er også dage hvor jeg ikke har tid til at gå 10 km med ham. Oftest er det så de dage ejg cykler med ham isteder... Men som sagt ingen dage er ens og noge dage bliver den langt tur måske kun 5 km hvis vi fx skal et eller andet snere, hvis vi går sammen med en hundeven eller et eller andet. Lige nu har han været ude at cykle en tur til en sø hvor han fik lov at svømme ud og hente sin dummy hele 3 gange (hvilket i Saliktermer) er alt alt for lidt. Meen jeg synes vandet er for koldt endnu. Så idag tog det ikke mere end 2 timer men vovsen er da træt nu smiley

• #37   31. mar 2014 CMP jeg syntes det er et fantastisk arbejde du gør med dine hunde Jeg ville gerne med næste gang du går på en nedlagt kirkegård det er da spendene hvor mang knogler hundene kan finde Nej fy fy smiley smiley

• #38   31. mar 2014 Det kan jeg slet ikke matche, men jeg har heller ikke en hund, som har sådan et behov. smiley

Hun får ca. 30-40 min morgentur og ca. 15-30 min aftentur fast. Derudover skifter det meget, idag har hun ikke fået nogen lang tur, tilgengæld får hun to korte (formiddag+eftermiddag), mandag plejer dog at være ca. 1 times tur når jeg kommer hjem, tirsdag og onsdag går vi til rally og/eller ringtræning, torsdag har jeg badminton, så der får hun heller ikke nogen lang tur (maks 1 time), men vi tager som regel revanche fredag med en dejlig lang tur, og i weekenderne er middagsturen også på min.1,5-2 timer.
    Jeg plejer at sige til folk, som spørger mig, at jeg bruger i gennemsnit 2 timer på gåture om dagen. Det syntes jeg faktisk er ret lidt, men langt de fleste himler med øjnene, og gisper, og ender som regel med at sige "Nå ja, men du prioriterer også din hund meget." Og ja, det gør jeg da, det er jo derfor, jeg købte en hund, fordi jeg havde lyst til at gå med hende smiley

• #39   31. mar 2014 Inger N du skal være meget velkommen hehe... Næste gang kan vi prøve at finde kraniet! Jeg er sikker på det er mindst lige så godt som en Kong når det først fyldes med leverpostej og ryger en tur i fryseren smiley Ja eller en aktivitetsboldt - der er jo masse af huller hundene kan trille godbidder ud af smiley
    Jeg tror nok vi skal have heldet med os - det er ikke kun Cleo som har fundet kødben på den kirkegård smiley

profilbillede
  • #40   31. mar 2014 Åh. det er meget forskelligt fra dag til dag. Lige nu kan jeg godt mærke på Vaks, at han gerne vil ud at løbe og sådan noget, men når han er syg, så kan ikke tage i hundeskoven, og når jeg selv er syg (jeg skal bare trække vejret, så får jeg hosteanfald), så er for meget motion altså en by i Rusland, ahaha ^^

Men altså.. ingen dage er ens her. Nogen dage gider vi ikke ud, det kan være pga. vejret. Vaks hader regn, så der er det for det meste bare lige de aller nødvendigste ture.
    Andre dage kan vi gå 2-3 timer, hvor vi tager i hundeskov, som han bare render rundt og snuser i i måske 2 timer, haha.
    Så her er det meget forskelligt.

• #41   31. mar 2014 CMP: Jeg kan ikke gennemskue hvilke racer der er bag din blåøjet vaps smiley Har læst på profilen, men du nævner husky i det her indlæg. Hvad er han for en? smiley Og hvilke heder er det I besøger hvis jeg må spørge smiley

• #42   31. mar 2014 CMP He he he Den var god smiley :D smiley

• #43   31. mar 2014 Han er en blanding af en Border Collie og en Eurohound (også kaldet Scandinavian hound) Det er ikke en race men en hundetype. Den lavet ud fra Alaskan Husky (som igen heller ikke er en race men en hundetype som består af Siberian Husky og Alaskan Malemut), Pointer og Greyhound. Håber det skabte lidt klarhed om Mr. Blue Eyes stamtræ smiley

profilbillede
  • #44   31. mar 2014 fx hulsig hede og heden bag råbjerg mile (jeg tror ikke den hedder noget) Her oppe nordpå er der næste strande og heder over det hele smiley

• #45   31. mar 2014 CMP husk nu de spendene kirkegårde smiley

• #46   31. mar 2014 Ja vil man have held med at lade ens hunde finde ligdele kan jeg anbefale området ved Den tilsandede kirke. smiley

• #47   31. mar 2014 smiley :D smiley :D smiley

• #48   31. mar 2014 Vi var også på en kirkegård en dag ;-). Nej, faktisk 2 gange har vi været der. Her er første gang:

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/48796-lotus_og_kaido_paa_kirkegaarden_

• #49   31. mar 2014 Og her er 2. gang:

profilbillede
  • #50   31. mar 2014 hehehe hvor godt smiley

• #51   31. mar 2014 He HE HE Mette rigtig godt gjort af din hund smiley

• #52   31. mar 2014 FEDT billede Mette! smiley

og CMP, din Salik er altså ALT for smuk!!! smiley Kan godt forestille mig han er fantastisk som trækhund smiley

• #53   31. mar 2014 CMP : Det hjalp smiley Hehe, fiin stamtavle han har smiley Så bor du langt nordpå?

• #54   31. mar 2014 Hvordan reagerer andre hunde egentlig på hans meget blå øjne? smiley Der er lidt stirren over det eller er det mig? smiley

• #55   31. mar 2014 Einstein. Tak skal du have for det. Ja han er en super trækhund. Meget hurtig, står og udholdende og så kan han faktisk arbejde selv når det er ret varmt (15-20 grader) Det eneste "problem" eller lidt upraktiske er at næste alle trækseler gnaver ham (fordi han stort set er pelsløs under forbenene) og desuden er det svært at få en som passer ham rigtig godt fordi han har en meget dyb brystkasse... Men bortset fra det så er han bare super - en fornøjelse at arbejde med smiley

• #56   31. mar 2014 *Diva AKA Muldvarpen* P
    Ja vi bor næsten så nordpå som du kan komme (hvis du da ikke vil bo på strande) Vi bor i det nordlige Skagen - så helt på toppen af DK smiley

• #57   1. apr 2014 CMP: Hvad med at få en syet så? Min opdrætter syr selv seler til hendes weightpull hunde, hvis der ikke er nogen, som syr trækseler til "løbetræk", kan du sikkert få hende til det. Hun bruger rigtig meget padding så det kunne måske være noget smiley

• #58   1. apr 2014 Nåmen så vil jeg prøve at beskrive en almindelig dag hos os.

Hurtig morgentissetur i haven. En kort lur mere, imens jeg spiser morgenmad, går i bad og så videre. Morgenmad i form af fodersøg i haven efterfulgt af ca. en times gåtur i skoven - af og til fodersøg på turen i stedet for i haven. Imens jeg er afsted et par timer, får de en frossen Kong, kallun eller andre tyggeting: Peanut får en svær aktivitetsdims, som han hygger sig med - det gider Dobber ikke.
    Når jeg kommer hjem igen, går vi en tur på omkring en times tid, ofte i hundeskov eller på hundebanen, hvor de kan løbe frit med de andre hunde, vi sædvanligvis mødes med. Et par gange om ugen, går vi i stedet ned i den anden ende af byen og lege med nogle hundevenner, hvor jeg måske spiser aftensmad, og så går vi hjem igen (tager en halv time til 45 min. per vej). Hele min eftermiddag går med hundene; er vejret godt, er vi i haven osv.
    Til aften får hundene som regel ben, de bruger en times tid på. Derefter tager de en lur, inden vi går aftentur igen på en times tid; af og til går vi med hundevenner og får lov at lege lidt i haven eller stuen inden.

I weekenden bliver det til en tidlig gåtur, og så kan min kæreste godt li at tage med i skoven op af dagen, eller vi går ned og handler med hundene og lign. Hvis vi kører til venner og familie, er hundene med. Efter aftensmad går vi altid en aftentur med hundene sammen, dog er deb ikke så lang som i hverdagene, når jeg er alene med hundene (Lars arbejder på Sjælland og er kun hjemme i weekenden).

I alt ca. tre timers gåtur om dagen plus leg og aktiviteter i haven, i weekenden dog lidt mindre, men der er til gengæld masser af sofahygge og sove længe sammen med Lars - som regel går de små i seng igen efter morgengåturen; op inder dynen gerne helt indtil klokken elleve, hvis ikke mor kommanderer allesammen ud af fjerene.

Normalt ringtræning en eller to gange i ugen og hundetræning en enkelt gang i weekenden, dog ikke i vinterhalvåret.

Mine hunde er trods deres størrelse (henholdsvis tre og seks kilo) meget aktive og nyder at komme med på tur. Jeg måler ikke ret tit vores ruter, men vi går nok knap 15 km. om dagen. Det går ikke så hurtigt med de små ben, hehe.

• #59   1. apr 2014 A-S det var en rigtig god ide! har du et link eller noget så jeg kan kontakte hende hvis jeg ikke finder nogle som syr dem? smiley

• #60   1. apr 2014 Den primære aktivering her foregår ved træning. Enten på hold eller hjemme i haven. Dyrker agility og rally med begge mine og er begyndt at træne lidt til HTM færdighedsprøve med dem også...

Morgen og aftenture er snuseture i snor (og de sker ikke hver dag - det afhænger af hvad dagen bringer). De dage vi ikke har træning kommer de som regel ud at løbe frit i en times tid i den nærliggende plantage.

Og en gang imellem - når jeg får mig snøvlet sammen og der er ikke er stævneweekend - så går vi lidt spor

• #61   1. apr 2014 Floyd og jeg går gerne lange ture til morgen.

Nogen gange en time andre gange 2 timer....

Møder som regel sent , så det passer fint med en lang god tur efter han har sovet 8 timer om natten -;)

• #62   1. apr 2014 cmp husk at wp skal indlæres rigtigt da du ellers kan lave stor skade på din hund.

• #63   1. apr 2014 dyrker ikke WP med ham men træk foran cyklen (Bikejoring) og en smule Canicross. Det er sådan en træksele jeg skal bruge - det er bare en som også syr WP seler som måske kan lave en spevielsyet træksele til ham som er mere behagelig for den tyndpelsede Salik smiley

• #64   1. apr 2014 nååårh super. smiley Hvad med en almindelig hike sele? Det er dem de bruger foran sparkecyklerne.

• #65   1. apr 2014 Jeg tror polarhundeklubben har en gut der syer canicross trækaeler og snore. Fik ihvertfald anbefalet at kontakte dem, hvis jeg overvejede at starte canicross med min den yngste

• #66   1. apr 2014 vi har en hike sele men den driller lidt. Det er som om saliks brystkasse er for dyb så de stropper som skal sidde på hver side af brystkassen kommer tila t sidde på samme side. jeg har overvejet at købe en Nonstop sele til ham: http://www.non-stopdogwear.no/nsdw/Produkter/Trekkseler#
    Eller også e specialsyet MR-Koppel Nomesele herfra http://www.nordisk-hundeudstyr.dk/
    Men er emget i tvivl om hvilken som er bedst. smiley

• #67   1. apr 2014 CMP Hike syer selerne efter mål, han bor omkring Viborg, så det er bare at tage forbi og få taget mål smiley

• #68   1. apr 2014 gør de?? den jeg har er ikke efter mål - og kan kun finde de 9 forskellige størelser... Men måske er der noget jeg ikke ser?

• #69   1. apr 2014 Du kan ringe eller skrive til ham smiley Han er rigtig flink og man kan hører at han brænder for de polare racer, især alaskan husky, som han selv har haft mange af

• #70   1. apr 2014 Anna: har du et link til ham?

• #71   1. apr 2014 Desværre ikke Sarah, det var blot en af der "i forbifarten" samtaler, hvor jeg mumlede noget om der mon fandtes noget Canicross her i øst/sydjylland. Så pippede en af de andre at Polarhundeklubben havde noget plus en kontakt der lavede og solgte udstyret...

Kan lige prøve at høre om hun ved mere...

• #72   1. apr 2014 meget gerne stødte på det i england hvor det hedder Canix og undersøgte om det fandtes i DK dengang men det gjorde det desværre ikke...

• #73   1. apr 2014 Kan ikke lige få fat i hende Sara, men min veninde i england som dyrker canicross anbefaler fra disse to sider

http://www.non-stopdogwear.no/index.php/eng/Our-products
    http://www.snowpawstore.com

• #75   2. apr 2014 CMP: Nu er jeg en af dine bekendte, men da vi reelt ikke har set hinanden meget de sidste år, så formoder jeg at det ikke er mig du taler om smiley

Fellow er ude flere gange om dagen - jeg arbejder pt ikke dagligt så jeg har tid til at være ude meget. Da vi er flyttet på landet foregår langt de fleste gåture uden snor, så han kan få løbet krudtet af sig - og han er på tur ihvertfald et par timer dagligt, mindst smiley

Udover at vi bor på landet bor vi tæt ved skov og strand hvor han ligeledes er ofte, og løber fri. Og så er han med i stalden flere gange i ugen - hvor han også render som det passer ham smiley

Jeg har indtil for kort tid siden trænet på hold to gange i ugen - udover træningen herhjemme, men nu er vi dog "kun" afsted til rally om mandagen - udover det træner jeg hjemme - mest almindelig lydighed, rallyøvelser og miljøtræning smiley

Og så løber jeg med ham ca 3 gange i ugen smiley

• Vice
    Vice Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 2 Hunde: 1 Svar: 2
    #76   6. apr 2014 Det lyder godt, men jeg går 3x om dagen med snor hvor han for lov at løbe frit og lege ,hundeskoven 2x om ugen og ikke mindst snakke og kæle med ham.
    Han har det rigtig godt og trives med denne aktivitet .

profilbillede
Kommentér på:
Hvor aktiv er du med hunden og hvilken aktivitet?

Annonce