918 visninger
|
Oprettet:
Udstilling? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er relativ ny i hunde-verdenen og har et par ting jeg rigtig godt kunne tænke mig at få svar på.
Jeg er interesseret i at vide, hvad en hundeudstilling "går ud på"? Hvad opnår man med det?
Hertil - kan man gå på udstilling uden at have stambog på hunden?
Pft
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.979
Og nej, du kan ikke udstille en tavleløs hund.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Udstillinger er kun for hunde med stambog. Ihvertfald i DKK.
Om der findes nogen udstillinger, for hunde uden stambog, ved jeg ikke.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Det er forskelligt hvad folk mener de får ud af det.
Jeg går til udstilling ind i mellem med min sheltie, primært fordi jeg synes det er super hyggeligt og jeg lærer en masse, både om hunde, men også andre ting (:
- Derudover får jeg en mening på hvordan min hund ser ud i forhold til standarden
Min hund nyder det og det er vigtigst for mig
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 134
Hvis dette stadig ikke tæller, er der så andre muligheder for at få "bedømt" sin vuf?
mvh
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
maj 2007
I øvrigt så er der jo ofte en rigtig "god" grund til at folk ikke får lavet stamtavler på hvalpe efter forældre med tavle. Grunden er ofte dårligt helbred, dårligt sind osv,
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.427
Det er hunden der skal have stambog..
DKK har nogen gange til nogen af deres udstillinger en "udstilling" hvor du kan få bedømt din tavleløse hund, også hvis det er en blandnings hund.. Men det er ikke en bedømmelse du kan bruge til noget, da det mest er for sjov..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Men skulle man have lyst, så er der altså den mulghed. jeg ved ikke om den klasse findes på alle de større udstillinger, men det kan man sikkert finde info om på DKK's hjemmeside.
Til udstillinger vil der være hunde fra hver race der går videre og konkurrerer mod hunde af andre racer (i sidste ende udvælges "best in show" --altså bedst på tværs af racer)
-det kan man self ikke gå videre til uden tavle. Klassen for tavleløse er udelukkende en lilel for sjov-bedømmelse
Ønsker man at udstille rigtigt, skal man altså købe hund med tavle
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Men en ting du skal til inden du melder din hund til udstilling, er ringtræning og gerne en del gange. Det er lidt nemmere i ringen hvis man har en hund der kan det man skal. Til ringtræning får du også at vide hvordan det foregår til en udstilling, eller du har ihvertfald mulighed for også at spørge ind til det.
mar 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 134
Jeg fik det hele besvaret.
God aften til jer.
nov 2005
Følger: 18 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 142 Svar: 3.903
Men udstilling handler om, at få vurderet hunden ud fra racestandarten.
maj 2007
Udstilling?