Atypisk sport for din hunderace? {{forumTopicSubject}}
Ja, ved ikke lige om overskriften er vildt sigende, men det blev sådan i mangel på bedre idéer
Jeg sidder herhjemme og skriver lidt med en ven, som har jagthunde, men som ikke længere bruger dem så meget. Jeg har mødt begge hunde, og de er skønne. især hans unge labrador er der krudt i..
Jeg har så prøvet at overtale ham til, at finde en aktivitet, han i stedet kunne lave med hundene. Men han er ikke ovenud begejstret.. ( han er jæger, og bruger gerne den lidt gammeldags metode, at opdrage på.. hvilket også har givet andledning til en del kontroverser) Og alligevel har han lidt dårlig samvittighed over, at de ikke rigtig bliver brugt.
Nå, men imens jeg ihærdigt kommer med en hel masse forslag, og argumenter om, hvor mange forskellige muligheder der er at lave med sin hund, kom jeg til at tænke på, hvad i herinde laver med jeres hund(e), som måske ikke er helt oplagt til netop den race i har valgt, eller som måske bare er atypisk?
Jeg kan jo starte med mig selv.
Vi træner konkurrence-lydighed, spor og andet eftersøgningsarbejde, og har rørt lidt ved c- arbejde.. Det rimelig almindelige i forhold til "min" race, Schæfer.
Men samtidig med alt dette går vi også til agility.. Det er jo lidt atypisk, for det man laver med schæferen tænker jeg.
Det er egentlig helt tilfældigt, at vi er startet dér, men der er ingen tvivl om, at spørger du terroristen, så kan vi sagtens droppe meget af det andet, for agility... Det er bare sjovt!
Så hvad laver i andre af atypiske ting?
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.243
Jeg er bare lidt "bange" for at Lucky ikke er god til det
Jo han er super klog, han kan sagtens hvis han vil, men der kommer problemet så også. Han er meget selvstændig, på den måde at hvis han ikke selv synes det er sjovt, eller ikke får noget ud af det, så gider han ikke. jeg kan godt træne lidt med lækre godbidder men han keder sig hurtigt.
Derudover er han i lømmelalderen, så det der med at høre, er ikke det han gør mest af.
Han kan heller ikke koncentrere sig når der er andre hunde, så har overvejet at betale det mere og starte på alene hold, for han er alt for glad for andre hunde. Selvom vi træner det på gå ture, men igen er han ikke så god til det der med at høre efter.
Vi missede hvalpetræning, da jeg fik ham som 4 mdrs, de steder jeg ville træne holdte sommerferie, og da de startede op var han for gammel, men havde ikke lært nok til at komme med til unghundeholdet så skulle jeg betale for ene timer, og det havde jeg ikke råd til på daværende tidspunkt.
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
og netop det med andre hunde, er jo en del af det de lærer til træning:)
På mit agility hold gik der på et tidspunkt en ældre game med sin chihuahua. Den var også glad for andre hunde, men så længe den havde "snor" på så løb den fint med:) .. Hun havde en sytråd på den, når den løb
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Endnu mere atypisk for racen til være fx agility eller konkurrencelydighed. Kun ganske få hunde kan dette.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Ellers er det nok mere typisk hyrdehund/ejer ting vi laver: lydighed og diverse "tricks", som at fylde vasketøjskurven, lægge sokker på plads, hente ting osv.
nov 2012
Når vi flytter tror jeg at jeg ser om der ikke er et sted vi kan begynde.
Kan man egentlig godt gå hos dkk hvis man ikke har en dkk hund ? (Altså bare almindelig lydighed og sådan)
Synes nemlig jeg så et sted at dkk I viby j (tror jeg det var) har et hold for voksne hunde der "bare" er familie hunde. Det har jeg dog desværre først set efter vi flyttede.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Når vi får muligheden, starter vi også til rally eller dog dancing... Skal lige have besluttet mig
nov 2012
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 460
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.471
My only
Du kan sagtens gå til DKK træning selv om det ikke er en DKK hund. Du kan også deltage i DKK stævner, men kan ikke komme med til DM/VM.
mar 2009
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 432
nov 2012
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 252
Anti er i klasse 3 i DcH og Tesla er i klasse 2 i DKK.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
Jeg har overvejet noget Cani Cross men det ved jeg endnu ikke om bliver til noget Det er hvert fald atypisk racen
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
de jager med synet og hans evner med næsen er ikke særlig imponerende men vi giver det et forsøg!.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.930
Men min opdrætter går til weightpull med hendes små dværgschnauzere og det er sørme atypisk! Så atypisk faktisk at dværgshcnauzerklubben afviste hendes julekort til deres medlemsblad fordi der var et billede af en trækkende dværgschnauzer!
Det var angiveligt synd for hundene...
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
Vidste I at en lille Jack Russell løber op til 40,2 km/t ? Ja, der er fart over feltet
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
nov 2012
Men det er en chihuahua mere forhåbentlig så forventer ikke den bliver mester I nogen af de ting, selvom de kan være vildt gode
Atypisk sport for din hunderace?