2.953 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hundesele til Papillon? (ANBEFAL EN SELE!) Hundesele til Papillon? (ANBEFAL EN SELE!)

Hej folkens!

Jeg har en lille papillon, som det nok fremgår af overskriften, som ikke er særlig glad ved at få sin sele på.. Hun prøver praktisk talt på at gemme sig, og sådan var det ikke med hendes babysele. Jeg synes også selv, at selen ser ud til at sidde en smule irritabelt samt meget løs (men hvis jeg strammer den mere, sidder den A*H under benene!).

Jeg ville derfor høre, hvilke seler I bruger til jeres hunde - og ikke kun jer med papillon'er.. smiley

Pt. har jeg selv Buddy Belt, som jeg syntes så ekstremt lækre ud, men de passer bare ikke ordentligt på min vovse.. (Og ja, str. er rigtig.)

Kort og godt: Anbefal en hundesele/hvilken sele bruger du?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundesele til Papillon? (ANBEFAL EN SELE!)
  • #1   25. mar 2014 jeg har k9 power seler til begge mine papilloner, de sidder fint synes jeg. Jeg har også haft H-seler til dem som også sad som de skulle smiley

• #2   25. mar 2014 Hurtta y-sele.

• #3   25. mar 2014 jeg stemmer i med hurtta's y-sele

Min pixel er pekingeser/papillon, og har aldrig været glad ved seler.. specielt ikke bringeseler. Hun blev sådan 'hæmmet' af dem, eller følte sig ihvertfald.
    Da hun så begyndte at krabbe ud af halsbåndet, måtte hun altså få en sele på.
    Efter råd herindefra, der tog jeg hende med ned i butikken.. prøvede enhver sele på hende, og fik hende til at gå lidt frem og tilbage med dem på - for så kunne jeg se om hun følte sig hæmmet af sele-følelsen.
    Den sele der sad bedst, var Hurtta's Lifeguard y-sele.
    Ok, hun synes jo ikke det er superfedt at få den over hovedet, men til gengæld, når den er på, så er hun fuldstændigt upåvirket af den.

Men hvis du er i tvivl, så tag din hund med ned i butikken, prøv seler, og få hende til at gå lidt frem og tilbage med dem på - lidt som når vi prøver sko. Så kan du bedre vurdere hvad for en som din hund synes er mest behagelig.

• #4   25. mar 2014 Jeg har en pomeranian/papillon. Jeg bruger en Hurrta Y-sele og den sidder godt.

• #5   25. mar 2014 Jeg har en Hurrta sele til min hund, hun er dog en blanding mellem Papillon og Dansk svensk gårdhund dog mest Papillon smiley hun er også en tøs hvad angår seler men hun brokker sig ikke over at gå med selen når vi er ude smiley

• #7   25. mar 2014 Jeg har også Julius k9 den gamle model (chihuahua 1700g)
    Det er den eneste sele vi kunne finde da han var lidt mindre (1400-1600g) som han selv kunne li. Han kan ikke lide at have selen imellem benene. K9 har han altid elsket. smiley

• #9   25. mar 2014 En BB =Buddy Belt er super hvis man kan få fat i den rette størrelse, hundens forben sættes ned i de 2 huller og så spændes den på ryggen. Min Chi Cookie var et nervevrag når hun så en sele eller et halsbånd da jeg fik hende og lang tid frem, men når hun fik sit BB på så var det glemt så snart selen var spændt og hun blev sat "fri/ned" igen. smiley

• #10   26. mar 2014 K9 bruger min.
    Hun kan heller ikke lide at få sele på, netop derfor købte jeg K9. Den skal jo bare lige vippes over hovedet og lukkes om maven, ikke så meget med at tage fat i ben og sådan - dét har fungeret for hende! smiley

+ Det er en super god sele, som sidder til der hvor den skal og trykket bliver godt fordelt, hvis man har en hund som f.eks trækker lidt.
    Og den holder godt. Har haft min i snart 3 år.

• #12   11. apr 2014 Har nu været i Maxi Zoo og prøve seler. Tusind tak for jeres mange svar. Det endte med at blive en K9, der passede os bedst. Er allerede helt vild med den og Soffi ligner en, der slet ikke har noget på, når hun går med den. Så dejligt!

Kram herfra. smiley

profilbillede
Kommentér på:
Hundesele til Papillon? (ANBEFAL EN SELE!)

Annonce