Hundesele til Papillon? (ANBEFAL EN SELE!) Hundesele til Papillon? (ANBEFAL EN SELE!)
Hej folkens!
Jeg har en lille papillon, som det nok fremgår af overskriften, som ikke er særlig glad ved at få sin sele på.. Hun prøver praktisk talt på at gemme sig, og sådan var det ikke med hendes babysele. Jeg synes også selv, at selen ser ud til at sidde en smule irritabelt samt meget løs (men hvis jeg strammer den mere, sidder den A*H under benene!).
Jeg ville derfor høre, hvilke seler I bruger til jeres hunde - og ikke kun jer med papillon'er..
Pt. har jeg selv Buddy Belt, som jeg syntes så ekstremt lækre ud, men de passer bare ikke ordentligt på min vovse.. (Og ja, str. er rigtig.)
Kort og godt: Anbefal en hundesele/hvilken sele bruger du?
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 827
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Min pixel er pekingeser/papillon, og har aldrig været glad ved seler.. specielt ikke bringeseler. Hun blev sådan 'hæmmet' af dem, eller følte sig ihvertfald.
Da hun så begyndte at krabbe ud af halsbåndet, måtte hun altså få en sele på.
Efter råd herindefra, der tog jeg hende med ned i butikken.. prøvede enhver sele på hende, og fik hende til at gå lidt frem og tilbage med dem på - for så kunne jeg se om hun følte sig hæmmet af sele-følelsen.
Den sele der sad bedst, var Hurtta's Lifeguard y-sele.
Ok, hun synes jo ikke det er superfedt at få den over hovedet, men til gengæld, når den er på, så er hun fuldstændigt upåvirket af den.
Men hvis du er i tvivl, så tag din hund med ned i butikken, prøv seler, og få hende til at gå lidt frem og tilbage med dem på - lidt som når vi prøver sko. Så kan du bedre vurdere hvad for en som din hund synes er mest behagelig.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.084
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 748
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.298
Det er den eneste sele vi kunne finde da han var lidt mindre (1400-1600g) som han selv kunne li. Han kan ikke lide at have selen imellem benene. K9 har han altid elsket.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Hun kan heller ikke lide at få sele på, netop derfor købte jeg K9. Den skal jo bare lige vippes over hovedet og lukkes om maven, ikke så meget med at tage fat i ben og sådan - dét har fungeret for hende!
+ Det er en super god sele, som sidder til der hvor den skal og trykket bliver godt fordelt, hvis man har en hund som f.eks trækker lidt.
Og den holder godt. Har haft min i snart 3 år.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 9
Kram herfra.
Hundesele til Papillon? (ANBEFAL EN SELE!)