{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.597 visninger | Oprettet:

No hate, skulle bare ud med det :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Undskyld hvis jeg ligger lidt mange emner ud men der sker så meget med hensyn til hunde lige for tiden smiley

Men jeg går pt med to hunde, Carla som er en italiensk trøffelhund og Silas som en er en labrador.
Der har været meget med det tidspunkt da jeg skrev at jeg havde de to løse når jeg gik i skov og park med dem. At det var dumt og at jeg ikke havde kontrol over hundene.
Og jeg blev måske lidt "ked af det" over at i måske formulerede det på den måde at jeg ikke kunne gå med hunde fordi jeg var for ung, og i forstod heller ikke hvorfor hundenes ejer har været så "uansvarlige" at de lod mig som 12 årig (nu er jeg 13) gå med deres hunde.
Og de er bestemt ikke uansvarlige, for jeg har kontrol over hundene og kan gå med dem begge på samme tid hvis det er det jeg har lyst til, hvor jeg stadig kan styre dem begge og have kontrol over dem.

Silas (labben) er måske lidt en "hjernedød" som vi nu alle kalder ham (både af ejer og venner, men bare for sjovt)

Mange har også skrevet at jeg ikke kan holde to hunde på en gang og at jeg slet ikke kan holde en labrador.
(Skal lige siges at der er nogle stykker som har skrevet en pb til mig om det)
Det tidspunkt hvor mange "nedlagde" mig var jeg faktisk ved at opgive at gå med hund fordi jeg fik så meget kritik, og at jeg skulle ikke have hund en dag i fremtiden for det ville være syndt for den og så ville jeg jo ikke kunne holde den.

Men i det her år og halvdelen af sidste år er jeg bare blevet så meget bedre til at gå med hunde. Og jeg skal til den "fase" hvor jeg skal lære at gå med 3 hunde på en gang, da jeg har lært at gå med to hunde.

Ville bare lige dele dette med jer og minde jer om lige måske at tænke jer en ekstra gang om før i skriver noget til børn med en stor hundedrøm smiley
Men tak alle sammen fordi i gad at læse dette.
Og dette opslag er ikke noget med at jeg ikke kan holde til at få kritik og at jeg så ikke burde være herinde på HG fordi jeg synes i hjælper rigtig meget og ved meget mere om hunde end mig.

Men hav en god dag HG smiley

Her er der et billed taget i sidste uge med sådan jeg går med de to hunde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  No hate, skulle bare ud med det :)
  • #1   22. mar 2014 Et mere

profilbillede
  • #2   22. mar 2014 Nu ved jeg godt du stadig kun er et barn. Men jeg tænker mest på hundene, både dem du går med og dem der måske får en ubehagelig oplevelse pga. dem.
    Og så betyder dine "hundedrømme" egentlig mindre for mig.

Jeg ville aldrig overlade mine hunde til et barn, for børn er dels ikke så fysisk stærke som voksne, og dels så kan børn ikke altid gennemskue konsekvenser af deres handlinger.
    Desuden så vil jeg ikke have at et barn risikere at stå i en situation hvor hun/han skal pille min hund ud af munden på en anden hund. Eller pille en anden hund ud af munden på min. Uanset hvordan situationen er opstået.

• #3   22. mar 2014 Hvorfor skal du kunne gå med 3 på en gang?

• #4   22. mar 2014 Tror bestemt ikke du skal tage de tidligere svar negativt.
    Men se det som voksne mennesker som er bekymret for dig og dine hundes sikkerhed.

Mange af dem der svare her inde har flere års erfaring med hunde og ønsker dig og dine hunde kun det bedste.

Forsæt god weekend smiley

• #5   22. mar 2014 Jeg må erklære mig pænt enig med Anne Julie F.

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor du skulle gå med 3 hunde, 2 er allerede for meget på en gang smiley

Og nej, jeg ville heller ikke overlade min hund til et barn, beklager men jeg synes også det er lidt uansvarligt at de overlader dig deres hunde.

• #6   22. mar 2014 Er det bare mig, men går du ikke for langt ude ?
    Hvad vil du gøre vis der kommer en cyklist eller en bil, og den ene eller begge to hopper til venstre ?

• #7   22. mar 2014 Det er vel kun af ren og skær bekymring folk reagerer. Mine vejer 9 kg stykket. Jeg ville aldrig overlade dem til et barn at gå tur, det er simpelthen for stort et ansvar. Tænk hvis de kom op at slås med en anden hund, hvis den ene så en kat den ville hen til osv...

• #8   22. mar 2014 Du måtte hjertensgerne gå med mine hunde...én af gangen, men jeg skulle med første gang for at se hvordan det gik

• #9   22. mar 2014 Det er dælme blevet besværligt at have hund i dag......

Da jeg var 10-11-12-13 år ... i 1956-1959 ....... spurtede jeg + 2-3 veninder hjem fra skole ..... hentede alle naboernes hunde.....ca. 6-7 hunde........ Så gik vi i Lindevangsparken med tæpper ... madpakker og saftevand ...... satte os på græsset....mens hundene legede......delte vores leverpostejmadder og saftevand med hundene og hyggede os.

Dengang var der sgu ikke så meget ballade ..... ingen hunde sloges og vi havde nogen dejlige timer.

Forleden dag gik jeg rundt om søen sammen med mine 2 børnebørn og mine hunde.... Pigen på 8 år holdt Nanna ..... og drengen på 4 år holdt Lasse ....hele vejen.......... De 2 unger havde pænt styr på hundene uden meget indblanding fra mig........ ( det var mest.... " lad dem lige snuse lidt mere , hvis de vil " .

Og ...Ja .... vi mødte et par andre hunde på turen .. smiley

Så igen..... hvorfor synes man i dag , at det er så slemt at børn går med hunde ?

Er det OS, der har forandret os....... eller er det hundene der er blevet anderledes ? .... smiley

• #10   22. mar 2014 Jer der ikke vil lade børn gå med jeres hunde.. Hvor går grænsen? Er det 12 årige eller 15 årige? Eller er det 18 årige?

TS: Jeg forstår heller ikke hvorfor du skal kunne gå med 3 hunde på én gang? smiley

• #14   22. mar 2014 Altså jeg har prøvet en gang at gå med 3 hunde, og det gik godt, dels fordi at den ene hund slet ikke skulle i snor, og havde ikke engang snor med til den.

Og har prøvet at gå med de to hunde hvor de ser en kat, jeg står bare fast og trækker dem tilbage får dem til at sitte og så får de en godbid.

Og når jeg går tur med dem i snor ude ved vejen så får de ikke så lang snor så de kan ikke nå at trække ud på en cykelsti foran en cykel for, når jeg går med dem er det eneste jeg tænker er at holde øje med hundene og om der kommer andre hunde eller katte eller lign.
    Og når der kommer andre hunde trækker jeg enten hundene væk ellers får jeg dem til at sitte pænt og vente på den anden hund har paseret.

Og 3 hunde er måske ikke nødvendigt, jeg synes bare det kunne være sjovt at have lidt flere hunde med og prøve igen at gå med 3 hunde, da jeg prøvede det første gang var det en fantastisk oplevelse at gå med de tre hunde.

profilbillede
  • #15   22. mar 2014 Den brune lab skal ikke i snor heller ikke ude ved vejen. Den sorte skal hele tiden være i snor og den sidste skal kun være i snor ude ved vejen

• #16   22. mar 2014 Hvis jeg havde en mindre, godmodig hund, så ville jeg i teorien ikke have problemer med at lade en ansvarlig 10-årig gå tur med den. Der boede en ældre dame med en puddle for enden af vejen hvor jeg boede som barn og min ven og jeg gik tit tur med den. MEN!... Det var i en lille landsby, hvor den eneste løse hund vi kunne risikere at støde på var en skotte der passede sig selv og ikke tog kontakt til andre hunde.

Det er der problemet ligger, man kan stole lige så meget på sin egen hund og barnet som man vil, men hvad med andre folk og deres hunde?

Jeg har som voksen tit har skulle gået imellem min hund og løse hunde - og de har ikke altid bare ville hilse - og man kan jo læse på indlæg herinde at det ikke kun er mig som oplever dette. En sådan situation ville jeg ikke udsætte et barn for. Dels fordi et barn ikke kan forventes at kunne håndtere situationen og dels fordi barnet kan komme til skade.

Til sidst, selvom ens hund er godmodigheden selv overfor alt og alle, så er det jo stadigvæk en hund og der kan komme et eller andet der får den op på dupperne. Min venindes bichon frise blev overfaldet af en golden retriever der blev luftet af nogle børn i 10-2 års alderen og det var netop sådan en situation med "godmodig famliehund der luftes af børnene og aldrig havde gjort sådan noget før". Problemet var at børnene blev så forskrækkede, bange og kede af det, at hun stod alene med at skulle redde sin hund og bagefter fandt ud af at de oplysninger hun havde fået var så rodede at hun også selv stod med dyrlægeregningen.

• #17   22. mar 2014 anyway hvorfor føler du så stort et behov for evigt og altid at skulle have accept og skulle forsvare og bevise noget til hg? hvis du selv er tilfreds med din metode og hunde ejerene er det samme, det forstår jeg ikke?
    og jo jeg synes det er dybt godtnat og uansvarligt at rende rundt med 3 køterer på en gang

• #18   22. mar 2014 Bum, bum.. Hvad gør du, hvis der kommer en agressiv hund løbende?

Jeg lufter kun en hund(min egen) og hun er udfordrende, når naboens køter kommer.
    Nogengange skal man nøjes.. For alle parters skyld.

• #20   22. mar 2014 Jeg har som sådan ikke noget imod en 13 årig der går med en hund, to hunde eller 3 hunde - men det afhænger af størrelsen på hundene.

- Havde det været små hunde; Chihuahua, yorkie eller lignende, så kunne jeg ikke se det store problem, men de hunde du viser billeder af, synes jeg er dybt uansvarligt.

Du kan på ingen måde forudse alting, og har ingen chance for at fysisk kunne holde dem tilbage hvis der sker nogt uventet. - Derfor er det mere end almindeligt uansvarligt (:

• #22   22. mar 2014 Jeg synes nu ikke det er så slemt, at børn går med hunden alene... Men det afhænger af hunden og af barnet!!! Mindre hunde, nemme hunde og ansvarlige børn, så kan det gå. Og udfra tidligere indlæg, så udstråler TS bare ikke den ansvarlighed, der skal til...

• #23   22. mar 2014 Der hvor jeg går er der hverken aggrasive hunde og ikke særlig mange katte og det er kun i skoven hvor jeg går at der er egern.
    Næsten alle i området hvor jeg går kender hinanden, og jeg kender og har set alle hunde der går i området så jeg ved godt hvad for nogle hunde jeg kan hilse på og hvad for nogle hunde der ikke er så glade for andre hunde.

Har prøvet at holde to hunde da der kom en kat forbi, Silas trækker som en gal ko og kan godt indrømme det er lidt svært at holde ham når man også holder en anden trækkende hund men jeg klare den de få gange sådan noget sker.

Jeg synes ikke jeg vil kalde mig selv uansvarlig bare fordi jeg går med to hunde, som jeg godt kan holde.
    De dårlige oplevelser i har haft med aggrasive hunde, behøver jeg ikke lige at få i hoved da der ikke er sådan nogle hunde.
    Hvis folk har en aggrasiv hund så lader de hver med at gå med den i skole og parker hvor der er andre hunde.
    Sådan er det altså der hvor jeg bor.

Og det med jeg gerne vil gå med tre hunde på en gang det er fordi JEG har haft en enorm god oplevelse med at gå med 2-3 hunde og så behøver jeg ikke få af vide at der sikkert sker et eller andet dårligt fordi jeg går med 2-3 hunde.

Jeg kan heller ikke se det dårlige ved at børn går med hunde, bare de har forståelse i hvordan man håndtere hunden og at man kan holde hunden,
    Og vil sige hvis jeg ikke var ansvarlig havde jeg jo bare sluppet hunden fri ude ved vejen, men det gør jeg nemlig ikke fordi jeg godt kan se det dumme i at hunden kan løbe ud på vejen.

Einstein: De tidligere indlæg er for lang tid siden!
    Som jeg skrev på mit emne så er der sket mange forandringer her på det sidste.

• #24   22. mar 2014 Synes ikke dette indlæg udstråler større ansvarlighed end de sidste... Sorry smiley

• #25   22. mar 2014 Hvad så hvis der flytter en ny til byen? Hvad gør du så?
    Jeg mener... du kan jo ikke bare sige, at du kender alle i byen, og at der ikke kommer aggressive hunde, der hvor du går, fordi det gør man bare ikke. Det ved tilflyttere jo ikke, de ved hverken hvor der er hunde eller hvordan hundene reagerer overfor hinanden.
    - Og JO, der er folk, der slipper deres aggressive hunde løs med andre hunde.

• #27   22. mar 2014 Jeg synes nu ikke, at TS er den mest uansvarlige. TS er et barn og er endnu ikke voksen nok til at se hvilke konsekvenser dette hundehalløj kan medføre. De uansvarlige er TS forældre.. Hvor er de henne i alt det der hundehalløj.

At give et 12-13 årigt barn ansvar for at gå med 2-3 hunde på en gang, endda nogen uden snor er dyb dyb uansvarligt og useriøst.
    Det er forældrene som er de voksne og det er dem, som burde kunne se så langt at det kan komme til at koste andre menneskers hune livet, at andre mennesker og hunde kan komme gruelig til skade og at deres eget barn endda kan komme grueligt galt af sted.

• #29   22. mar 2014 Mine unger gik osse med vores hund da de var omkring 10-12 år. Dengang var der ikke så mange hundeidioter som i dag. I dag havde de ikke fået lov pga alle de episoder jeg oplever næsten hver dag. Det ville være uansvarligt.

• #30   22. mar 2014 Jeg tror måske forskellen er, om man lader sine egne børn, lufte sine hunde, end en fremmede som ikke kender dem så godt smiley Ved det ikke, men jeg har det nu bedst med at være med, hvis der er et barn i den anden ende smiley

• #31   22. mar 2014 Hvor er jeg glad for at jeg var barn i 80erne og at jeg boede et eventyrligt sted hvor alle kendte alle og hvor jeg snildt kunne gå med 4 hunde af gangen - i snor, og det fungerede upåklageligt.
    Jeg var nok på TS alder, og jeg var dæleme stærk, en udepige med krudt i røven og der var aldrig problemer.
    Jeg erkender at der er sket meget siden, men der findes altså stadig små bysamfund hvor den slags kan lade sig gøre og der findes stadig stærke, fornuftige, opmærksomme unger der kan klare den slags.'

Jeg synes mange af I voksne er nogle fanden-på-væggen malere, for der kan jo altid ske noget.
    At en nytilflytter skulle komme med en aggressiv hund uden nogen opdagede det og PUF, ville den straks fare i flæsket på en af TS hunde.
    At hun ikke kan holde dem - altså, ikke alle hunde lægger kræfter i og trækker af sted med folk. Jo, højpotente brugshunde eller møguopdragne kræ, det kunne være en mundfuld, men ganske almindelige rolige, godmodige, velafbalancerede hunde - come on...

Hvad I vil eller ikke vil med jeres hunde er vel sagen uvedkommende...her er der nogle hunde og en hundeelskende pige der nyder hinandens selskab, og det fungerer.

TS - nyd hvert minut. Jeg kan høre du er som jeg selv var, du går ikke og kigger efter alt muligt andet når du går med hundene, du fokuserer på dem og på omgivelserne og er på mærkerne så du kan forudse eventuelle problemer.
    Jeg kan huske det - det var da super sjovt.
    Du bliver en fantastisk hundeejer engang smiley

• #32   22. mar 2014 Winnie: Tusind tak for støtten smiley
    Og ja hvis der skulle flytte en ny hund ind så går jeg altid hen til dem og hilser på hunden uden at jeg har hunde med.
    Og jeg er også en pige med krudt i røven og er positiv omkring næsten alt.
    Og Winnie du har helt ret i alt det du skriver smiley

Og de hunde jeg går med er altså ikke store, for mig er det små og jeg er stærkere end de hunde jeg går med og det ved de godt.

Silas har fundet ud af at han ikke kan trække mig rundt, og det er Carla ved at finde ud af. (ikke fordi jeg er særlig hård ved dem)

• #33   22. mar 2014 Som barn ser man jo også anderledes på en hund, end voksne erfarende hundeejer. Børn ser dem (heldigvis/uheldigvis) som søde, bløde, smukke, dumme, farlige eller som deres bedste ven smiley Som barn i 70erne - 80erne var det min pligt efter skole, lufte hund, rode op, vaske op, lave leksier, derefter var der tid til leg. Min hund var altid med mig ude, uden snor, sjovt nok kom det aldrig på tale, at den kunne løbe væk, blive overfaldet. Naboerne`s hunde var også med ude og der skete aldrig noget. Vi havde en collietæve, hver gang hun var i løbetid, lå der en hanhund foran og en i baghaven smiley Så overhørte jeg en samtale, om at den ene hanhund og vores tæve kunne få de smukkeste hvalpe. Så dagen efter blev de to lukket ind i et stort cykelskur, de skulle da ha smukke hvalpe smiley Der var så ingen der havde fortalt mig, at tæven skulle være klar, så der var nok ikke noget at sige til, at hun afviste hannen smiley

• #34   23. mar 2014 Jeg gik også tur med vores hund da jeg var lille. Også da jeg var under 10 år. Jeg måtte kun gå 2-3 huse væk til hver side - og så kunne jeg ellers gå frem og tilbage på fortovet i en halv time, og det var skide sjovt.

Men jeg havde altid kun en hund med mig, og jeg måtte ikke gå længere væk. Jeg ville aldrig overlade 2-3 store hunde til et barn. Nu er jeg 21, og går jævnligt med begge mine hunde samtidig - en ældre dansk spids og en samojede hvalp. Og de kan edder***** trække til, hvis de vil noget (men ok, den ene er jo også slædehund). Jeg kan have svært ved at holde dem, og jeg er sgu vant til lidt af hvert som hestepige.

Pointen er, at selv en med erfaring i at holde noget, der virkelig vil frem (hest), kan have svært ved at holde to hunde. Så hvor svært kan det ikke blive for et barn, der ikke har den erfaring og styrke? Jeg siger ikke at du, TS, ikke har det - men jeg ville aldrig lade et barn gå med mere end én hund ad gangen. Måske hvis det var små hunde, men aldrig hunde af den størrelse, som du gør med. Men igen - det er et alt for stort ansvar, at lægge over på et barn.

• #36   23. mar 2014 Ja tiderne har ændret sig. Det har de også siden 80'ernes Nakskov hvor jeg voksede op, og hvor der ikke var så mange hunde som der er nu.

Jeg har i øvrigt stået i situationer IRL, hvor jeg er rigtig glad for at jeg ikke var 13 år gammel. Bla. er mine hunde da blevet overfaldet, ikke noget alvorligt. Men ikke noget, jeg ville byde en 13 årig

• #38   23. mar 2014 Ærligt? Så ville jeg ønske, at jeg levede, som man gjorde før.
    Det var langt mindre kompliceret, man kom hinanden ved og stress og jag var ikke så meget en faktor, som det er i dag. Heller ikke når det gjaldt hunde.

Men sådan er det ikke i dag.. Desværre.

• #39   23. mar 2014 Sølver: puha så havde du mulder, som 10 årig. Jeg kunne ikke holde vores gravvabber før jeg var 11-12 år, hun er værre end en slædehund. smiley

• #40   23. mar 2014 Jeg tror vi er blevet mere bange i dag, bange for at miste, bange for at blive ensom, derfor har vi hund på en helt anden måde i dag. Før i tiden var en hund bare en "ting" som var nederst i familien, men elsket selvføldig. Jeg er sikker på at rigtig mange hvalpe blev solgt inden de var 8 uger, og den ene sjove bl efter den anden smiley Mindes ikke at man gik op i dyrlæger, det rette udstyr, eller færdig hundemad. Det var tæppe på gulvet, eller i sofaen, madskål fra skabet og rester fra de riges bord smiley I dag skal man næsten være fesser, dyrlæge, millionær, gå på barsel, ha udstyr at skifte med alle ugens dage. Hunden har fået en kæmpe plads i vores liv, de er gjort mere menneskelig, fordi de erstatter....menneskelige venskaber, kærlighed, barnløshed, ensomhed, sorg, ja rigtige mange ting, de får lov til at fylde så meget, for mange har ikke, overskud, tid, usikkerhed, dårlige erfaringer eller manglen på troen om at lukke andre mennesker ind i sin liv igen. Hunden giver os ubetinget kærlighed, tryghed, stabilitet i hverdagen, et ansvar som taler til vores indre modertherese, livsglæde og en ven for "livet" smiley

Kommentér på:
No hate, skulle bare ud med det :)

Annonce