{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Reparations alderen... ._. {{forumTopicSubject}}

Øv altså.. Efter min mopse fyr er nået de 6 år, virker det som om han skal komme til skade hele tiden.. ._.

Han har haft bylder mellem trædepuderne, dårlige tænder, lunge betændelse.. Og nu har han skadet sin hornhinde og mister nok en del af synet på det ene øje.. ._. Øv bøv, hvor kommer han dog meget til dyrelægen lige pludselig..

Vi overvejer at give ham senior foder, eller noget vitamin/protein tilskud i foderet, så hans immun forsvar kan komme lidt på høj kant igen.. For det tager da lidt hårdt på ham..

Er det normalt for mopse hunde at nå en "sart" alder? Og hvad kan vi gøre ved det? .. Han er jo sund og frisk ellers..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reparations alderen... ._.
  • #1   18. mar 2014 Jeg tror mere det er racen end alderen. Min race bliver i hvert fald ikke sartere eller svagere bare fordi de bliver ældre.

Seniorfoder synes jeg da helt sikkert I kan skifte til, og tilskud kan også gøre en forskel på en lidt skrantende hund.

God bedring med ham smiley

• #2   18. mar 2014 Enig med Malene, at det nok snarere er racen end alderen. Min ældste sheltie er også 6 år, hun er frisk og rask og opfører sig som en unghund - endda nogle gange som en hundehvalp.

Jeg tror, det ville være en god idé at styrke hans immunforsvar. Ønsker også god bedring smiley

• #4   18. mar 2014 Det behøves vel ikke nødvendigvis være pga. racen, det kan vel ligeså godt bare være en tilfældighed/uheld.

Vores Mailo er 6, og det eneste der er med ham, er at han han/havde dårlige tænder. Han fik renset tænder for 2 år siden, og igår blev han så til "fætter tandløs" , da han måtte have revet 5 tænder ud. Men nu har han igen fiiiine bisser ( og mellemrum smiley ) .

• #6   18. mar 2014 Jeg tror bare du har været uheldig smiley Vi må da håbe det snart vender igen smiley

• #7   18. mar 2014 Ja, tror lidt det må bunde i nogle mindre fantastiske gener, nok også lidt racen..
    Men ja.. Han må godt snart til at blive rask..

Er der noget foder/tilskud i kan anbefale? smiley

Ligenu får han Pedigree til små hunde (Hvilket ikke er mit valg, da jeg synes han skulle have Royal Canine eller Hills)

• #8   18. mar 2014 Må jeg lige stjæle tråden til at spørge om, hvordan man ved om senior-foder er nødvendigt? Hvad er der i det foder, der er bedre end i almindeligt foder? Vores Cocio er lige fyldt 8 år for 14 dage siden. Han får Taste Of The Wild og fungerer umiddelbart fantastisk på det. Skal vi stadig skifte?

• #9   18. mar 2014 Der er (af hvad jeg har hørt, det er ikke noget jeg har grundigt undersøgt) mere energi og fedt i senior foder..

Og vi overvejer kun at skifte da han godt kunne bruge det..

Ville ikke mene det er nødvendigt at skifte til senior foder, hvis din hund fungere godt på det andet : P .. Det ville jeg mene er individuelt fra hund til hund : P

• #10   18. mar 2014 Altså, Cocio ligger på sin perfekte vægt og han er hverken stivbenet eller andet.. Han har rigtig dårlige tænder, men det er fra hans første 6 år ved andre familier..

• #11   18. mar 2014 Der er mindre fedt i seniorfoder, fordi ældre hunde kan have tildens til at tage på, derudover er der ofte flere vitaminer og mineraler i og noget til leddene. Jeg er lige selv gået over til at bruge senior til min hund på 9 år og det er fra essentials, det er et super godt foder. Det er meget forskelligt hvornår hunde har brug for seniorfoder

• #12   18. mar 2014 Men hvordan ved jeg hvornår han kan have brug for det? Ej, Undskyld, TS, sig til hvis jeg skal stoppe med at stjæle din tråd.. smiley

• #13   18. mar 2014 Tine
    Det er helt iorden, det er brugbar information x)

• #14   18. mar 2014 Det er jo meget forskelligt fra hund til hund hvornår de har behov for det, det er også forskelligt hvad foderproducenterne anbefaler, hundens størrelse og aktivitetsniveau spiller også ind.
    Flere producenter anbefaler senior foder fra hunden er 6 år, ved større racer. Men igen jeg ville kigge på hundens helbred, samt hvad jeg bruger den til en meget aktiv hund(træning, jagt mv.) ville måske ikke få nok energi i et senior foder.
    Hvis man foder med et rigtig godt foder kan man måske "udskyde" seniorfoder.

Selv har min hund fået kosttilskud og olie udover hendes foder, derfor er det først nu hvor jeg ikke træner med hende mere, at hun er begyndt at få seniorfoder, men jeg fortsætter sætter stadig med at give det andet.

Hvis jeg fodrede med Pedigree ville jeg skynde mig at skifte foder, da jeg ikke syntes at der er noget som helst i det foder der er godt for hunden.

Kommentér på:
Reparations alderen... ._.

Annonce