Reparations alderen... ._. {{forumTopicSubject}}
Øv altså.. Efter min mopse fyr er nået de 6 år, virker det som om han skal komme til skade hele tiden.. ._.
Han har haft bylder mellem trædepuderne, dårlige tænder, lunge betændelse.. Og nu har han skadet sin hornhinde og mister nok en del af synet på det ene øje.. ._. Øv bøv, hvor kommer han dog meget til dyrelægen lige pludselig..
Vi overvejer at give ham senior foder, eller noget vitamin/protein tilskud i foderet, så hans immun forsvar kan komme lidt på høj kant igen.. For det tager da lidt hårdt på ham..
Er det normalt for mopse hunde at nå en "sart" alder? Og hvad kan vi gøre ved det? .. Han er jo sund og frisk ellers..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.761
Seniorfoder synes jeg da helt sikkert I kan skifte til, og tilskud kan også gøre en forskel på en lidt skrantende hund.
God bedring med ham
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Jeg tror, det ville være en god idé at styrke hans immunforsvar. Ønsker også god bedring
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Vores Mailo er 6, og det eneste der er med ham, er at han han/havde dårlige tænder. Han fik renset tænder for 2 år siden, og igår blev han så til "fætter tandløs" , da han måtte have revet 5 tænder ud. Men nu har han igen fiiiine bisser ( og mellemrum ) .
maj 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 398
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 212
Men ja.. Han må godt snart til at blive rask..
Er der noget foder/tilskud i kan anbefale?
Ligenu får han Pedigree til små hunde (Hvilket ikke er mit valg, da jeg synes han skulle have Royal Canine eller Hills)
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
feb 2014
Og vi overvejer kun at skifte da han godt kunne bruge det..
Ville ikke mene det er nødvendigt at skifte til senior foder, hvis din hund fungere godt på det andet : P .. Det ville jeg mene er individuelt fra hund til hund : P
apr 2012
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
apr 2012
feb 2014
Det er helt iorden, det er brugbar information x)
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Flere producenter anbefaler senior foder fra hunden er 6 år, ved større racer. Men igen jeg ville kigge på hundens helbred, samt hvad jeg bruger den til en meget aktiv hund(træning, jagt mv.) ville måske ikke få nok energi i et senior foder.
Hvis man foder med et rigtig godt foder kan man måske "udskyde" seniorfoder.
Selv har min hund fået kosttilskud og olie udover hendes foder, derfor er det først nu hvor jeg ikke træner med hende mere, at hun er begyndt at få seniorfoder, men jeg fortsætter sætter stadig med at give det andet.
Hvis jeg fodrede med Pedigree ville jeg skynde mig at skifte foder, da jeg ikke syntes at der er noget som helst i det foder der er godt for hunden.
Reparations alderen... ._.