{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Sundhedsforsikring eller ej? {{forumTopicSubject}}

Den 4/4 bliver min kæreste og jeg, de lykkelige ejere af en lille fin pomeranian pige smiley Alt er ved at være faldet på plads. Men mangler lige, at tage stilling til sundhedsforsikring.

Er det nødvendigt med en sundhedsforsikring? (Ved godt at det ikke er nødvendigt hvis ikke hun bliver syg).
Vil I anbefale at have en?
Hvis jah, hvilken?

Det er jo en jungle uden lige!

Håber I kan hjælpe

Hun har lige været hos dyrlæge i dag, så hun er nu med chip, 1. vaccine og et sundhedstjek (Meget fin lille pige, sund og rask, ingen fejl og mangler) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sundhedsforsikring eller ej?
  • #1   17. mar 2014 En sundhedsforsikring er en rigtig god ide. Der er jo en hvis risiko for at hun skal opereres for patella luxation en dag, og det koster knaster.

• #2   17. mar 2014 Anne; Kan du anbefale en?

• #3   17. mar 2014 Agria tror jeg er udemærket.

• Jomiha
    Jomiha Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
    #4   17. mar 2014 Jeg vil klart anbefale sundhedsforsikring!
    Vi er hos Agria, da de er billige, og vi har heldigvis ikke haft brug for dem endnu, men de skulle være helt fair.
    Nu kender jeg ikke meget til poms, men hvis de, som mange andre små racer, kan døje med tilbageholdte mælketænder, er en tillægsforsikring til tænder nok en god idé.

• #5   17. mar 2014 Simone Hold da op hvor er kun bare for kær
    Jeg har i mange år haft hunde ja næsten hele mit liv Det er så først nu med de sidste hunde jeg har nu jeg har forsikret dem Og det er forde jeg hørte om en lille hvalp der havde brækket benet og det kostede 10000 kr hos dr lægen og det er mange penge på en gang at skulle af med
    Jeg har mine hunde forsikret ved Nykredit og det er både ansvars fors og syge fors
    Det giver jeg 1100 kr om året for med en selvrisiko på 10% og en samlet sum på 22300 kr smiley

• #6   17. mar 2014 Jeg synes også det er en super god ide.
    Jeg er i hvert fald glad for at vi har en på Lucky, selvom vi endnu ikke har haft brug for den, heldigvis.
    Det er især klogt hvis man ikke har så mange penge, vi er på kontanthjælp/su, så vi kan ikke lægge store beløb til dyrlægen bare lige sådan. smiley

Ang. operation af PL, så skal du virkelig læse dækningen igennem, for så vidt jeg ved, er det meget få, hvis overhovedet nogen der dækker PL på de helt små racer. smiley Medmindre man kan bevise at det er sket ved en skade, og dermed ikke arvet.

Jeg har Lucky forsikret ved Tryg, men ved ikke hvordan de er i forhold til andre. Jeg skulle bare have lucky skiftet hurtigt (lang historie) så tog dem, fordi mine andre forsikringer er hos dem. smiley

• #7   17. mar 2014 Jeg vil anbefale en sundhedsforsikring på jeres hund.
    Vi har Agria og er tilfredse med dem, der kan man sætte den samme som man vil.

• #8   17. mar 2014 Jomiha; Men hvor meget dækker Agria? Har hørt at de ikke dækker så meget når det kommer til stykket ;/

Inger; Så hun er skøn.. Kan heller ikke vente med at få hende hjem.. Tiden går ALT for langsomt... Vi har selv Nykredit som forsikringsselskab, og vi skulle til at tage ansvarsforsikring hos dem, men det kunne da også være de lige skulle have sundhedsforsikring. Min familie har også haft hund mage år, aldrig forsikret dem, og de fejlede aldrig noget. Det er derfor jeg er lidt ude i om det er 'spild' af penge.

My Only; Jah det er jo lige det. Hvad dækker de enlig når det kommer til stykket. Og hvis nu man 'bare' ligger lidt af hver måned, om det så i sidste ende er billigere.

• #10   17. mar 2014 Det ved jeg ikke, da jeg ikke har haft brug for dem.. Men ud kan jo læse i deres dækning hvad de dækker, og hvad de ikke dækker.
    Jeg tror det er de færreste der dækker PL hos små racer, medmindre man betaler i dyredomme for det.
    Men det kommer jo an på om du er heldig eller uheldig. Du kan være heldig at den aldrig fejler noget, og dermed spildte penge, eller du kan være uheldig at den fejler en masse og derfor kommer til at få meget glæde af det.
    Jeg ville ikke risikere at stå med et brækket ben lørdag aften uden sygeforsikring.

Men jeg lægger tilside til dyrlæge regninger osv alligevel, mest for at jeg kan lægge ud, men også hvis der skulle komme noget som forsikringen ikke dækker, så jeg ved at jeg altid kan køre Lucky til dyrlæge uanset. smiley

• #11   17. mar 2014 Når jeg en gang skal have ny hund, så bliver den sygeforsikret, inden den kommer indenfor døren. Jeg har stået med 2 hunde der var/er syge, uden forsikring. Det gør jeg ikke igen...

• #12   17. mar 2014 Jeg har begge mine hunde forsikret hos dyrekassen og er virkelig glad for det, har gjort brug af forsikringen flere gange. Det koster lige omkring 1500,- om året inkl. ansvar, vores dækker op til 25000,- og det medicin der bruges hos dyrlægen. Det går rigtig hurtigt med at få pengene når man sender regningen ind.

• #13   17. mar 2014 Ja Simone jeg ved ikke rigtig Jeg har aldrig haft brug for min sygeforsikring men uheldet kan jo komme hvor man for brug for den
    Jeg kan sige ved nykredit dækker de ikke kosmetiske oprationer og kejsersnit og kasteration Men ring og ta en snak med dem du har altid 14 dages fortrydelsret
    Forsikringen koster kun 100 kr om mdr og de er godt givet ud hvis der sker noget smiley

• #14   17. mar 2014 Jeg har hos dyrekassen, men skifter snart til Agria, da de er billigere og dækker mere.

Jeg synes sygeforskring er en god ide. Den er rar at have.

• #16   17. mar 2014 Jeg har også sygeforsikring (ved Agria) og har endnu ikke haft behov for den.

Men jeg vil fortryde mere, HVIS der pludselig er brug for den og jeg ikke har en - end jeg vil fortryde at have haft en, som måske aldrig bliver brugt.

Man skal også lige være obs på, at ikke alle steder dækker hunden hele dens liv.

• #18   17. mar 2014 Jeg har Dyrekassen DK.

• #20   17. mar 2014 Jeg har aldrig haft sundhedsforsikringer på mine hunde;) har en kassekredit så der altid er penge til evnt dyrlæge, har aldrig brugt ret mange penge på dyrlæger;) jeg har da sparet ret mange penge;) 1500 kr pr måned er mange penge og de færreste hunde vil blive så syge at det kan betale sig;) jeg tror helt ærligt at en kassekredit er noget mere rentable smiley

• #22   17. mar 2014 Sæt evt de 1500 kr på en opsparing hver måned;) der er til ret mange dyrlægebesøg i hundens liv;)

• #23   17. mar 2014 Hvor får du de 1500 kr fra Bodil?

• #26   17. mar 2014 Ar 1500 pr år da:)

• #27   17. mar 2014 Ja men hvor meget dyrlæge besøg får du for 1500 kr. på et år Bodil??

• #30   17. mar 2014 Zenta er 7 år gammel.
    De første år hun levede kom hun "tit" til skade, da hun var en ung hund med fart over feltet.
    Hun forstræk et korsbånd, blev bidt i kinden af en anden hund, blev ramt af blærebetændelse osv.
    Mine dejlige dyrlæger blev ved og ved med at forslå mig sygeforsikring, men jeg overvejede det kun og kom det aldrig nærmere.
    Da Zenta blev 3 år gav jeg endelig efter og sygeforsikrede hende.
    Jeg har brugt den EN gang siden!
    Jeg giver 1800 kr. i alt om året for syge og ansvar.
    Så kan man jo sige, 1500*4 år, det er 6000 kr.

Nu er det bare sådan at Zenta for et år siden rev sit korsbånd halvt over. Faktisk 2/3 dele over.
    Nytårsaften! Hun skulle holdes i absolut ro, og HVIS det sprang, hvilket risikoen var stor for, var prisen 15000.

Tror I at jeg var glad for min sygeforsikring? Åh ja!

Det skal dog siges at Zenta var blevet opereret sygeforsikring eller ej.

• #31   17. mar 2014 Kunne ikke selv drømme om at undvære smiley vi har Agria, og jeg er vildt glad for dem. Får nogle super rabatter, og de har
    dækket hver gang, vi har haft brug for dem

• #32   17. mar 2014 Ingen hund her i huset uden sygeforsikring!!

2 gange har vi måttet hoste op med 25.000,- i dyrlægeregninger. Den sidste gang var i september. Og det er udover "småtingene" på nogle tusinde.

Jo, vi har også kassekredit og jo, vi kan sagtens betale. Men det ER sq rart at se penge på kontoen når man har sendt regningen ind. Og jeg kan bedre undvære 300,- om måneden for 2 hunde end jeg kan undvære 25.000,- lige pludselig.

• #33   17. mar 2014 Vi har Alm. Brand og de dækker nærmest kun hvis hunden kommer akkut til skade (kørt ned etc), og fx ikke den 15.000 kr operation vores hund skulle have, som var af arvelig baggrund... jeg ville nok lave min egen "forsikrings opsparing"...

• #36   18. mar 2014 jeg har selv en lille poms der er så uheldig at have sygdom i hoften og er blevet opereret og genoptrænet. jeg har tryg og de har dækket ALT! agria har en selvrisiko på 900 men derudover skal du selv betale 20 % af rest beløbet - hvilket ikke kan betale sig i forhold til andre forsikringer.

• #37   18. mar 2014 Har ingen sygeforsikring på mine 4, men lægger et månedligt beløb til side, det har jeg gjort i alle de år, jeg har haft hund og det har indtil videre dækket fint.

Jeg har tegnet sygeforsikring på en hund, Lotus min tidligere whippet og paradoksalt brækker hun benet dagen før karenstiden på 20 dage er udløbet, så de ca. 25 000 som den skade kostede var der ingen dækning på.

• #38   18. mar 2014 Jeg vil ikke undvære vores forsikring.

Vi har en forsikring som dækker de ting, der er relevante for os (hos Dyrekassen). Vi havde aldrig kunnet nå at spare de beløb op, som vi skulle bruge på eksempelvis vores forrige hunds skader.

Vi betaler omtrent 2000 kr. om året i alt på en pakke med ansvar, udvidet ansvar, syge- og livsforsikring. Den ene er også med fuld dækning for medicin.
    Den gælder hele hundens liv.

Der er en selvrisiko på omtrent 630 kr. pr. skade (ny skade hvis der er gået over to måneder) og de betaler 80% af regningen.

Forhold der i den grad er billigere for os end hvis vi skulle spare alle pengene op selv.

• #39   18. mar 2014 Agria er alt for dyrt, IMO.

Hvis man har nogle helt specielle forhold man gerne vil have dækket kan det måske betale sig....

• #41   18. mar 2014 Ja, det er muligt, Vimanglernavnet.

For os gælder det at vi næsten skal betale det dobbelte hos AGRIA.

Kommentér på:
Sundhedsforsikring eller ej?

Annonce