699 visninger
|
Oprettet:
hundefoder {{forumTopicSubject}}
hej
jeg har en dejlig labrador blandning, som desværre døjer med meget tør hud, vores dyrelæge har anbefaldet at skifte foder til noget der indeholder.
lam eller kylling
masser af omega 3 og 6
evt noget til særlig følsom hud.
nogen her inde der kender et godt mærke der opfylder de krav, og som ikke koster det hvide ud af øjnene..
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Men hvis jeg var dig ville jeg få nogle prøve pakker først så du ved om din hund vil ha det
Jeg brugte også Lam og ris til mine hunde blev 1 år
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Men et godt foder med fisk i kan også gøre meget. F.eks. Essential Nautical.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 60
mar 2010
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 480
Jeg selv fodre på 4300 Power varianten, men til dig vil jeg anbefale lakse varianten: (link fjernet)
Har altid fået utrolig meget ros fra alle dommere til udstilling omkring hendes lækre pels, opdrættere, og foderkyndige folk med prøver fra deres mærker spørger tit hvilket foder hun er på med den lækre pels
feb 2013
Følger: 1 Svar: 3
Omega er rigtig godt for hunde med pelsproblemer - ja generelt altid godt for hunde.
Det er også rigtigt at hundefoder med lam har en positiv effekt på hundes pels, specielt når de oplever problemer med pels eller allergi.
Jeg har sammenfattet lidt om indholdet i hundefoder her (link fjernet)
Hvilket foder du skal vælge er altid et godt spørgsmål, og du vil også få rigtig mange forslag til valg af hundefoder, som andre fodre deres hunde med. Jeg vil dog anbefale dig at kigge på det foder du bruger nu, hvis hunden trives, udover pelsproblemerne. Find et foder du synes lyder som det rigtige og måske ligner det du bruger - og så lyt til dyrlægen selvfølgelig.
/Erik
mar 2010
Jeg snakker altid foder med en Veterinær Ernærings Terapeut. De er uddannet i ernæring til dyr.
feb 2013
Følger: 1 Svar: 3
Jeg mente nu heller ikke at Lærke skulle købe foderet hos dyrlægen, men dyrlægen havde allerede foreslået foder med Omega, Lam og til følsom hud. Jeg mener helt klart at Lærke skal se efter foder indenfor den kategori, og der findes mange forskellige muligheder. Jeg kan nævne flere produkter som er rigtig gode til hunde med hud/pels problemer.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
hundefoder