{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Hvalp humper {{forumTopicSubject}}

Vores lille Eddie på 10 måneder er fuldstændig ustyrlig, han humper konstant, tidligere i dag rystede hans krop helt fordi han slet ikke kunne styre sig.. vi har en anden voksen hund på 4 år.. ham havde vi ingen problemer med, ihvertfald ikke i så slem stil som ved Eddie.. Han gør det ikke nødvendigvis op af ting.. ligeså ofte står han bare ud i luften og gør det..
Nogen der har nogle gode råd... erfaringer el lign? - hvor længe vil det stå på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp humper
  • #2   12. mar 2014 Han gør det generelt hele tiden, han er en dansk svensk gårdhund og som sagt kun 10 mdr.. så det der med gejlet op er noget han er næsten hele tiden.. han er typen der "snakker" meget, knurrer.. og der kan han også finde på at gøre det.. tror ikke det er stress.. lige før da han gjorde det lå jeg bare på sofaen og den "store" hund sov..

• #4   12. mar 2014 Min Misja gør det også en gang imellem Kan det ikke ha noget at gøre med at han er ved at blive kønsmodden smiley

• #5   12. mar 2014 Bliver han aktiveret nok i løbet af dagen - også mentalt?
    Jeg har kun oplevet humpen i forbindelse med stress.

• #6   12. mar 2014 Det kan være hans testosteronniveau er højt. I hundens teenagealder ligger det flere gange højere end hos den voksne hunde, så måske vil det aftage med alderen (det er lidt ligesom mennesker :)), men jeg ville prøve at aflede hans opmærksomhed, så det ikke bliver en fastgroet vane. Hvis det er helt grelt kan man prøve en kemisk kastration.
    Det kan helt sikkert også være i forbindelse med stress/frustration.
    Min den ene humpede også lige da jeg overtog ham, men det var kun i bestemte situationer, hvor han ikke fik sin vilje. Hos hans tidligere ejer havde han fået lov, at sidde på skødet hele tiden og når jeg ignorerede hans forsøg på at komme op gik han ind i soveværelset, fiskede en pude frem og humpede den (meget lækkert ;)).

• #7   12. mar 2014 I løbet af dagen er han alene hjemme, så nej der bliver han ikke aktiveret.. men vi går da med ham flere gange dagligt.. og leger hent bolden og andre lege.. jo det er nok fordi han er ved at blive kønsmodden.. men skriver bare fordi det virker ret voldsomt i forhold til den anden hund vi har.. vi joker herhjemme med at han er seksuelt frustreret.. det er nok ikke helt ramt ved siden af.. og han får aldrig lov til bare at gøre det, vi stopper ham hver gang.. og det er MANGE gange i løbet af dagen..

• #8   12. mar 2014 Han skal aktiveres meget mere end lidt boldleg

• #9   12. mar 2014 Med en ret aktiv race, synes jeg ikke det lyder som nok aktivering i løbet af dagen. Samtidig skal den lave noget hvor den virkelig får brugt hovedet.

Hvis hunden er understimuleret, kan det godt lede til stress, som igen kan lede til humpen.
    Sidst - en kastreret hund kan også godt finde på at humpe.

• #10   12. mar 2014 Ja okay, kan godt være han skal aktiveres lidt mere... men tror måske også det er et slemt tilfælde så at sige.. fordi den ældste blev aktiveret på samme måde og har aldrig haft de tendenser.. kun i forbindelse med dominans..

• #11   12. mar 2014 Dominans i forhold til hvad?!

Aktiver ham meget meget mere - hunde er forskellige.
    Hvis min den yngste lavede det samme som jeres smadrede hun både mit hjem og min mentale sundhed, det er slet ikke nok for hende smiley

• #12   12. mar 2014 Det lyder som om han har en helt masse enegi han ikke kan finde ud af at komme af med på en anden måde en at humpe
    Vil som de andre forslå noget mere mentalt stimalition så han bliver træt i hovedet
    Og så når i ser ham humpe så afled ham

Kommentér på:
Hvalp humper

Annonce