Alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Hej HG. Jeg har et kæmpe problem med min hund. Jeg er kommet til det punkt jeg overvejer at sælge ham videre til en som måske kan håndterer hans problemer. Han kan bare overhovedet ikke være alene hjemme. Han har ødelagt adskillige ting. Min fjernbetjening, mus, papirer og han har også bidt i vores køkkendør. Kunne sagtens købe ham en kravlegård men, synes bare det lidt synd hvis jeg får sent fri og han skal være inde i et bur... Når han skal være alene hjemme har jeg fjernet alle ting rundt omkring så han ikke bliver fristet. Har lagt godbidder ud på gulvet og givet ham legetøj, men alligevel ødelægger han ting. Har sådan en følelse hvergang han er alene "åh nej hvad har han nu lavet.." Jeg føler jeg har prøvet alt, men intet ser ud til at virke på ham. Han er en fransk bulldog.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
- Hvordan har du alene hjemmetrænet?
- Hvor gammel er han?
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Hvad laver du med de inden du går og når du kommer hjem?
Hvordan er den alene, det vil sige i hvilke rum, radio? Er det en lejlighed med larm i opgangen?
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 19
Har lige været i Frederikshavn til et møde, han var alene i en time. Da jeg kom hjem var min mus bidt i og min tomme pille pakke udover det hele. Jeg bor i et hus med mine forældre og han kommer ind på mit værelse .. Har også prøvet at lade tv'et stå tændt, men det han ligeglad med .. Han ødelægger stadig. Hvad mener du med hvad jeg laver med ham inden jeg går?:O jeg siger farvel og går?
dec 2012
dec 2012
jul 2013
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Ulykker i den alder er helt normalt.
Sørg for at lufte ham, lave fodersøg og fx søge et spor hver morgen. Vent derefter 20 min. før du forlader ham. Det burde hjælpe.
dec 2012
dec 2012
jul 2013
dec 2012
jul 2013
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Nej, det ved han ikke. Han fornemmer bare at du er ekstra opmærksom og måske irriteret og vred, så snart du kommer hjem for "hvad har han NU lavet??".
Han gør det ikke for at genere dig. Han gør det ikke i protest. Han gør det ikke for at ødelægge. Han gør det ikke for at tage magten.
Grunden til at hunde gør det er oftest en ud af 2..... Den ene er kedsomhed. Hvis mine hunde kun fik en tur i haven inden de blev efterladt alene, så tror jeg også at de ville kede sig. Den anden er utryghed. Og begge dele kan du træne dig ud af, men det tager tid.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
mine får tørrede sener oksepenis, en hel tørret luftrør fra ko eller lignende fælles for det er at de skal kunne bruge minimum en lille halv time på det, og hvis de havde alene hjemme problemer ville jeg give dem underholdning til længere tid...
Alene hjemme