{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Jeg har et kæmpe problem med min hund. Jeg er kommet til det punkt jeg overvejer at sælge ham videre til en som måske kan håndterer hans problemer. Han kan bare overhovedet ikke være alene hjemme. Han har ødelagt adskillige ting. Min fjernbetjening, mus, papirer og han har også bidt i vores køkkendør. Kunne sagtens købe ham en kravlegård men, synes bare det lidt synd hvis jeg får sent fri og han skal være inde i et bur... Når han skal være alene hjemme har jeg fjernet alle ting rundt omkring så han ikke bliver fristet. Har lagt godbidder ud på gulvet og givet ham legetøj, men alligevel ødelægger han ting. Har sådan en følelse hvergang han er alene "åh nej hvad har han nu lavet.." Jeg føler jeg har prøvet alt, men intet ser ud til at virke på ham. Han er en fransk bulldog.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme
  • #1   10. mar 2014 Jeg stiller lige de sædvanlige spørgsmål:
    - Hvordan har du alene hjemmetrænet?
    - Hvor gammel er han?

• #2   10. mar 2014 Hvor længe er hunden alene?
    Hvad laver du med de inden du går og når du kommer hjem?
    Hvordan er den alene, det vil sige i hvilke rum, radio? Er det en lejlighed med larm i opgangen?

• #3   10. mar 2014 Han er 9 måneder gammel jeg trænede ham ved at gå i ca. 5 minutter og komme tilbage og rose ham for ikke at pibe og lave narrestreger også blev det længere og længere tid, men pludselig begyndte ulykkerne bare.

Har lige været i Frederikshavn til et møde, han var alene i en time. Da jeg kom hjem var min mus bidt i og min tomme pille pakke udover det hele. Jeg bor i et hus med mine forældre og han kommer ind på mit værelse .. Har også prøvet at lade tv'et stå tændt, men det han ligeglad med .. Han ødelægger stadig. Hvad mener du med hvad jeg laver med ham inden jeg går?:O jeg siger farvel og går? smiley

• #4   10. mar 2014 Jo men går du tur med hunden fx?

• #5   10. mar 2014 Har hunden noget at gnave i når du går?

• #6   10. mar 2014 Ja selvfølgelig går jeg turer med ham og han går også ude i haven og leger med vores anden hund (schæfer) .. Han får brugt en masse energi, men han er stadig en krudt bombe smiley

• #7   10. mar 2014 Han keder sig da.
    Ulykker i den alder er helt normalt.

Sørg for at lufte ham, lave fodersøg og fx søge et spor hver morgen. Vent derefter 20 min. før du forlader ham. Det burde hjælpe.

• #8   10. mar 2014 Mit umiddelbare bud ville være, en god travetur på minimum 1/2 time hvor hunden får mulighed for at snuse så meget den vil, så hjem og i ro et kvarter og så giver du hunden et godt okseben fra fryseren lige før du går;)

• #9   10. mar 2014 OB's haven er ikke nok! Du skal ud i nye dufte og leg med anden hund er ikke godt lige før alene hjemme

• #10   10. mar 2014 Jeg fjerner ting rundt omkring endda ledningerne, da jeg frygter han bider i dem.. Jeg havde ryddet op så han ikke havde noget at bide i, men han er åbenbart hoppet op på bordet og hapset min mus.. Ku være jeg skulle gå med ham inden jeg skal afsted.. Håber virkelig det vil hjælpe så..

• #11   10. mar 2014 Og giv hunden et godt ben, den skal have noget at gnave i!

• #12   10. mar 2014 Han ved godt den er gal selv, men alligevel gør han det... Når jeg kommer ind trækker han ørene tilbage og giver mig sådan et trist blik.. Fordi han ved godt den er gal ...

• #15   10. mar 2014 *Han ved godt den er gal selv, men alligevel gør han det... Når jeg kommer ind trækker han ørene tilbage og giver mig sådan et trist blik.. Fordi han ved godt den er gal ...*

Nej, det ved han ikke. Han fornemmer bare at du er ekstra opmærksom og måske irriteret og vred, så snart du kommer hjem for "hvad har han NU lavet??".

Han gør det ikke for at genere dig. Han gør det ikke i protest. Han gør det ikke for at ødelægge. Han gør det ikke for at tage magten.

Grunden til at hunde gør det er oftest en ud af 2..... Den ene er kedsomhed. Hvis mine hunde kun fik en tur i haven inden de blev efterladt alene, så tror jeg også at de ville kede sig. Den anden er utryghed. Og begge dele kan du træne dig ud af, men det tager tid.

• #16   10. mar 2014 og så er det altid nyttigt at filme hunden når den er alene for hvis du ikke har en hund der keder sig ogderfor underholder sig selv, men derimod har en hund der måske er sperationsangst, så er problemet noget værre end en evt understimmuleret teenager

mine får tørrede sener oksepenis, en hel tørret luftrør fra ko eller lignende fælles for det er at de skal kunne bruge minimum en lille halv time på det, og hvis de havde alene hjemme problemer ville jeg give dem underholdning til længere tid...

Kommentér på:
Alene hjemme

Annonce