11.261 visninger
|
Oprettet:
Rømmer sig/bræk lyd {{forumTopicSubject}}
Det er ikke min hund, men en anden.
Den fejler ikke noget, har ikke ændret sig, spiser normalt, normal huld, og lige så meget fart på som altid.
Men den kommer med noget det minder om et host/ rømmer sig, og laver sådan en bræklyd og ser ud som om den skal brække sig, og så er det ovre..
Ofte er det kun den der opkast tendens den laver.
Det sker når den køres op og blir vild, som i leg, boldkast osv.
Hvad kan det være?
Har kigget på kennelhoste, men sys slet ikke at tegnene passer.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Puha. svært at skrive uden at det lyder som en katastrofe alarm, men jeg ville nok ha besøgt dr.dyr hvis en af mine "lød som omtalt".
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.983
De kører ikke bare sådan til dyrlæge, pga lidt "kriller", så gir videre at det kan være orm eller måske noget der sidder fast?
Men så burde det vil genere hele tiden og ik kun når den blir overgearet?
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Så nej det er ikke altid de hoster
sep 2009
Calle, okay, så kan hjerteligt orm da ofte blive overset, hvis der ik lige blir tænkt på orm, når der hostes lidt...
Hvad kan der ske hvis de går længe med det?
jun 2010
Men de bliver ofte dårligt fungerende inden det kommer så vidt. Sløve, madlede osv. Problemet er at jo længere de går med det inden det opdages, jo støre er chancen for de dør enten af ormen, eller af de mange døde orm under behandlingen. Eller af skaderne i hjerte og lunger.
sep 2009
Smitter det, hvis de bare er sammen eller hvordan, for så vil jeg da lige holde lady væk!
jun 2010
Jo der er helt sikkert mange som har det uden man ved det..og mange af disse's ejer samler ikke op efter deres hunde
sep 2009
jun 2010
Dette bør man nok også tænke på hvis det er hunden i nabo haven som har det. Snegle er ligeglade med haveskel, og have ejere lader ofte en lort ligge til næste morgen inden den fjernes fra græsset.
jun 2010
jun 2010
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
dec 2007
Jeg krydser fingre for vapsen og håber at det ikke er de satans orm.
sep 2009
Men her ligger der mange mange nedfalds æbler, og lady ynder at rulle sig i alt mulig klamt, medmindre jeg når at opfange det og råbe NEEEEEEEEEEJ!!! Som regel går hun laaant udenom andres hundelorte, men andre gange ruller hun i en lort, så det må være enten kat eller rævelort....eller rådyrbæ...det er taget på fersk gerning..klamme hund....
Og får nogle gange gumlet eller ædt noget, inden jeg når at se hvad det var...
Nå, jeg troede man ku se ormene i lorten...det kan man så ikke...ej hvor er det grumme orm egentlig!!
sep 2009
"Smitten sker når hunde med vilje eller ved et uheld æder snegle, eller nysgerrigt slikker undersøgende på dem. Det kan ske når de søger gennem buskadset, æder græs, drikker fra vandpytter eller udendørs vandskåle eller hvis sneglene sidder på hundenes legetøj. Man mistænker at padder også kan viderebringe smitten, men i begrænset omfang."
Lady tuller rundt i buskads og højt græs.... Spiser græs...drikker fra vandpytter...af fuglebadet..og sidste år havde vi mange vinbjergsnegle og havesnegle i haven...
Hun er bare total i farezonen her.......
sep 2009
Jeg havde lady ved dem sidst i sommer, hvor jeg måtte fortælle at hun lige skulle lade dem se hinanden an, så de lige ser hvor de har hinanden..bare hendes kom med et lille knur råbte hun op efter den hund, og jeg måtte be hende holde mund, da de godt ku finde ud af det...og 5 min efter legede de så godt sammen. Og hun måtte jo sige at jeg vidste lidt mere og havde ret... Heldigvis tør jeg godt åbne min mund overfor hende, og det gør jeg!
apr 2012
http://www.hjertelungeorm.dk/ofte-stillede-spoergsmaal/se-udbredelse-i-danmark.aspx
dec 2007
Jeg kunne ikke finde den håndfuld jeg havde set herinde tidligere, men se hvor dan denne læge henter "spagetti" ud af en hund, der er mindts en portion/tallerken fuld bare i denne video.og det er det man ser indenfor omk.6min. bare dem man ser de første 2min er chokerende.
jun 2010
dec 2007
På den måde KAN de ikke få orm "Heller ikke Hjerte-lunge el.Fransk lungeorm" og det har jeg det godt med, og de bliver som sagt ikke overdoseret af at få 4 dryp pr.år, og da de ligger og sover oppe hos mig alle 3 hunde, så bliver jeg heller ikke angrebet af Flåter el.lopper eller andre kryb, da jeg får smurt benene med giften de får i nakkerne. Så jeg syntes faktisk at det er en god ting at gøre. De sidte par år hvor der har været alarmeret om mange orm, der holdt jeg op med at vaccinere dem hvert år og sprang et år over, så de kun fik vaccinationen hvert andet år. For den ene gang vi kom ned til vores dyrlæge, der var den forgående "kunde/hund" død af hjerteorm inde på bordet, lige inden mine 3 vapser skulle ind i det rum og op på det bord, og selv om det ikke smitter via luften, så ville jeg ikke skulle side med 3hunde i et venteværelse hvor x antal hunde og katte havde dødelige orm i sig. Jeg ringer altid "tilfældigt og spørger om hun har tid til dem, og hver eneste gang vi er/var dernede havde der været hunde som var smittet, og var mere døde end levende. Så jeg vil ikke sige at man ikke skal passe på, for når vores lille dyrlægeklinik har så mange syge hunde, så bør folk ta affære og beskytte deres hund/e. At lade det være op til "skæbnen" når jeg ved hvad de gør og hvor de gør det, der hvor jeg lufter mine ville være det samme som at lade hundene rende over Frederikssundsvej og Jyllingevej i myldretiden for at jage ræve,katte,rotter og fugle, og lade dem stoppe op midt på kørerbanerne for lige at æde et par snacks =mus, før de foresatte deres jagt på nyt bytte. Jeg sige dette fordi jeg self, kender mine tøser som min egen hånd, jeg ved hvor de løber hen, og hvilke dyr de jagter og bær,frugter,græsser og planter de æder, på bestemte tider af døgnet og self.afhængig af årstider, og da de 2 søstre ikke gider spise hjemme i ca. de 6-8mdr. hvor der er mad nok på træer, buske og af MUS, så vil de kun ha noget herhjemme hvis det er usandsynligt lækkert.
Det er ikke noget jeg har bestemt de begyndte selv at styre det som 8-9 mdr.gamle hvalpe, og det er sjovt at se at de IKKE RØR nedfaldsfrugter, næe nej... dem hopper el.klatre man op efter, og man tar kun de allerbedste uanset om det er tjørnebær, blommer æbler eller nogle af alle de bær jeg ikke kender navnet på. Men der er ingen tvivl om at de begge ved hvad der er sundt for dem.
Man bliver 20cm højere hvergang man ser dem finde mad i naturen.
UPS...UNDSKYLD..Jeg røg af spore. men bare det at tænke på deres søgen efter mad, så kan jeg ikke vente på at begyndelsen af sommeren starter. Hjerte-lunge orm eller ej. Vi er jo dækket ind.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Det der lyder som om der er en påvirkning af minimum hjertet.
Min gamle hund blev 15 år. Men hun var hjertesyg de sidste år så hvis hun blev kørt meget op over et eller andet rømmede hun sig til hun sagde den der bræklyd. Så funkede hjerte og lunger igen.
Men det er altid noget man skal tage alvorligt.
dec 2007
Jeg ved ikke med hvordan reglen er hvis hundene er smittet af orm, mine har aldrig haft orm ikke engang i forbindelse med drægtighed undskyld den var flad . jeg kan bare sige at de ikke har haft kryb eller andet selvom de færdes midt i al "svineriet" og jeg kan jo kun tro at det er fordi jeg gør noget rigtigt.
jun 2010
Det er noget forbandet svinerig ikke at samle op. Og så er jeg ret ligeglad med alle de dumme undskyldninger, folk kommer med for hvor og hvorfor, de ikke lige fik samlet den lort op.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
apr 2012
sep 2009
Nu når flere af jer efter denne tråd har testet jeres hunde positive på hjerte/lungeorm, har jeg prøvet at lægge meget mærke til Lady...og jeg sys hun fnyser eller kommer med nogle harkelyde/bræklyde sjældne gange...
Så nu er jeg i gang med at samle lorte og skal gi 497 kr for testen (baermann-undersøgelse) inkl moms...better safe than sorry...
sep 2009
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Prisen var på 270 kr, fik lidt rabat
Vil til at teste et par gange årligt, gerne en udvidet test, så der kan tjekkes for andet også.
dec 2007
Det gør jeg i hvert fald og jeg har fo pt.3hunde herhjemme som testes med jævne mellemrum.
Men som jeg også har nævnt tidligere, så bliver alle mine beskyttet Forebyggende, da de 2 æder mindst 1kg.mus hver dag og visse græs arter ædes også dagligt i så store mængder at man skulle tror at der var blandet en drøvtygger i deres forfædre engang i tidernes morgen.
Men jeg ser frem til at vores dr.dyr får fat i det udstyr, hvor hun kan tjekke for de ekstreme vamle orm via en enkelt blodprøve og man så får svar i løbet af 15min. frem for at skulle samle ind i 3 dage efter 3 hunde. Det er ikke min yndlings beskæftigelse men det skal jo gøres
dec 2007
Jeg glemmer jo desv. alt jeg læser "og naturligvis al min gl.viden" så jeg får nok ikke meget ud af at læse mere om de forskellige ting. men heldigvis sidder den "gamle" og normalt brugte forebyggende metode i rygradden, så jeg håber at mine piger holder sig "fri for skadedyr" i resten af deres levetid, de bliver 10år i denne md.så hvem ved hvor mange år de har tilbage. Hader når mine vapser fylder "rundt", især når man kan se og mærke på dem at de nu er blevet "seniorer"
Men hvor er det godt for silke at hun snart er god som ny igen.
dec 2007
Jeg bliver sku så deprim ind imellem at det kun er pga. hundene at jeg stadig er i live.
Ups.det hører sig ikke til her, men øv hvor er det surt selv efter 3½år. Håber det hjælper at flytte på landet så jeg kan komme ud i luften igen. .
jul 2022
Følger: 1 Svar: 1
Min er en lille chinhuahua der hoster og laver bræk tendenser med uden at der kommer noget op
Hilsen Majbrit
Rømmer sig/bræk lyd