{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Dana, den lovede video. {{forumTopicSubject}}

Nu fik jeg tid til at lægge de 2 film ind som jeg optog i søndags.
jeg lovede at jeg ville optage Dana`s reaktion på vores ældste søn som hun er bange for.
Jeg vil lige for god ordens skyld sige at han har aldrig gjort hende noget, eller virket truende på hende.
Han siger selv at dyr kan mærke det mest utrolige, og han hader hunde, de siger ham intet, han anser dem for savlende kræ, og det er den holdning han har og føler for. han har aldrig gjort en hund noget i sit liv, han går bare en bue uden om dem. Han mener at Dana kan mærke at han IKKE kan lide hunde, og at det er derfor, Jackie var heller ikke vild med ham, men sagde intet til ham.
Han er så hvad man kalder for *kattemenneske* og hans 2 katte er hans et og alt.

Video nr 1, han kommer ind af døren .
http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/40345-dana_reaktion

Video nr 2, han har siddet lidt, og hun snakker med ham.
http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/40346-dana_reaktion_2

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dana, den lovede video.
  • #2   4. mar 2014 MIkala : nej det er nemlig rigtigt, hun bryder sig heller ikke om det kan man se. men det skal dog siges at han som det kattemenneske han er ej heller ved noget om hunde, eller hvordan han skal omgås dem.

• #3   4. mar 2014 Øv igen Jeg kan kun se første vidio Men man mærker tydeligt at hun er meget utryg ved ham Men så alligvel hvad betyder det at hendes hale lovre Jeg syntes det virker som om at hun alligvel gerne vil i kontagt med ham men er lidt usikker på hvad hun skal Ja det er sku træls jeg ikke kan se nr 2 vidio smiley

• #4   4. mar 2014 Der er et par ting jeg ville gøre anderledes;)
    Et gitter i døren så hunden er bag gitter, gæsten kommer ind og ignorerer hunden, ikke snakke til den, gæsten bænkes og når der er ro og hunden er i ro fjernes gitteret, gæsten må IKKE snakke til hunden eller stirre på den.
    Hunden skal aldrig lokkes, ønsker den selv at snuse lader man den gøre det, men aldrig lokke den til at gå hen til gæsten.
    Lad som om den ikke er der;)

• #5   4. mar 2014 Bodil : Ja det er rigtigt, under træning.
    Men Dana har absolut ingen problemer med gæster normalt.
    Den reaktion hun udviser, er kun over for ham, ingen andre.

Normalt når vi får gæster er hun glad og vil snakke med det samme.

• #6   4. mar 2014 Og den form for nusning er helt forbudt! Så må han hellere holde fingrene for sig selv;( det kan blive til et bid det der!

• #7   4. mar 2014 Nu er de videoer også kun lavet for at i skal se hvordan hendes reaktion er på netop vores ældste søn.
    Når han træder ind af døren, og når han har været der lidt. efter en times tid, er hun ligeglad med ham, dog skal han ikke pludselig komme ud i køkkenet eller andet rum hun befinder sig, så fare hun væk, altså sørger for at have god afstand til ham smiley

• #9   4. mar 2014 Han skal ignorere hende fuldstændigt !

Kan slet ikke lide 2.video, hvor hendes grænser bliver overskredet smiley

• #10   4. mar 2014 Hvis i vil have det bedre kan i lade ham fodre hende hver gang han kommer. Hun skal bare se at han stiller mad ned til hende og STADIG holde sig fra hende

• #11   4. mar 2014 Bella : han kommer ca 3-4 gange om året ... så det er nok ikke muligt.

• #12   4. mar 2014 Men så skal han ignorere hende når han kommer.

Han må ikke trække hende sådan til sig når hun kommer hen. Så bryder han den smule tillid hun lige har givet ved at komme tættere på.

Jeg tror nu nok det skal lykkedes hvis han lader vær med at kigge på hende hele tiden, for så ved hun jo også at han er obs på hende. smiley

• #14   4. mar 2014 http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/40347-naar_dana_faar_besoeg

Smider også lige denne ind, den viser hvordan hun reagere, når Baby kommer på besøg smiley

Det ligner ubetinget glæde smiley

• #15   4. mar 2014 En hund bag et gitter vil føle sig mere tryg!
    Hun skal kunne se ind men være i sikkerhed bag gitteret;)
    Jeg er så af den slags der er ret ligeglad med om mine hunde kan med mine gæster, Alfen har et par stykker hun ikke bryder sig om, så er hun bare bag gitter, længere er den ikke;)
    Hun føler sig i sikkerhed og jeg slipper for at forklare gæsten at han skal holde lapperne for sig selv;)
    Hunden har ikke brug for kontakten og gæsten, i dette tilfælde din søn, har altså heller ikke;) det ville lette begge parter at de blev fri for at forholde sig til hinanden;)

• #16   4. mar 2014 Ja nu spør jeg nok dumt Men hvis jeg kommer et sted hvor en hund er sådan
    Og jeg beg. uden at se på den at sig feks. nåh hvor er du fin er du dygtig osv Med en glad og opmuntrene stemme Hvad ville der så ske ? Det skal siges at jeg gør det når det er mig der er bang for hunden

• #17   4. mar 2014 Der ville ikke ske noget Inger N hunden ville højst sandsynlig ikke opfatte dit snak som henvendt til den;)
    Det er altid bedst at ignorere, sætte sig roligt ned og ikke se på hunden;)

• #19   4. mar 2014 Bodil: normalt er han ligeglad med hende, han ænser hende slet ikke.

Det er faktisk kun fordi jeg ville optage når han kom ind af døren, at han bliver lidt interesseret.
    Da jeg havde optaget den sidste video, var han ligeglad med hende resten af dagen.

• #20   4. mar 2014 Så det handlede slet ikke om hundens reaktion, men din søn?

• #21   4. mar 2014 Rikke: jo det gør det.

den reaktion hun kommer med da han træder ind af døren, er han den enste der får, ergo hun er bange for ham, af en eller anden grund.

Puha... det kan godt være svært at forklare til dem der ikke har fulgt med tidl smiley

• #22   4. mar 2014 Hun er utryg ved ham, situationen ved bordet er nævnt og siger sig selv.
    jeg ville stikke sønnike en pose guf, som når han kommer kan bruge til formålet.
    smid et par stykket hen til hende ind i mellem, og når der kommer mere ro på hende, så kan hun få guf f hånden, måske helt lade være med at røre hende, bare fodre..

• #23   4. mar 2014 http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/565850-bandana____altsaa_____

Rikke: kan anbefale dig at læse denne tråd smiley

• #24   4. mar 2014 Jo det har jeg forstået og har også læst de andre tråde.
    Men selvom det kun er ham hun er bange for, så er det jo netop ham der skal ignorere hende?

Forstår ikke hvor jeg misser sammenhængen?

Skal danas frygt ignoreres fordi hun ikke er bange for andre?

• #25   4. mar 2014 Og det var egentlig bare mit input. Jack gør det samme overfor nogle få folk, og der hjælper det meget at de ignorere ham.

Men held og lykke med det. smiley

Det skal forhåbentlig nok lykkedes. Hun ser jo ikke hellt skrækslagen ud smiley

• #26   4. mar 2014 Jeg tror vi misforstår hinanden.

Jeg var vildt overrasket over hendes reaktion på sønnen, fordi det er kun ham der har i den tid vi har haft hende , at hun ragere sådan på.
    Jeg skriver om det herinde, og lover at smide en video ind om det.

Når folk og fæ skal optages på film bliver de dog altid lidt mere int i emnet og filmen. derfor at han i det hele taget snakker med hende i film nr 2.

De 3 forgående gange han har været her, har han ikke så meget som kigget på hende, ej heller rørt hende.
    Hun har fået et skævt blik fra ham når hun har stået og gøet hysterisk.

Så det handler kun om at se hendes reaktion, ikke hvad vi skal gøre, for det ved vi godt, nemlig det samme som hidtil, og som han gør helt af sig selv, nemlig at ignorere smiley

• #27   4. mar 2014 Okay, men så tak for kigget, eller hvad man siger. smiley

• #28   4. mar 2014 Jeg er ikke enig i at du skal gøre som hidtil, hunden skal ikke stresse så voldsomt op;) det skal forhindres, fx med et gitter, hunden skal kunne føle sig i sikkerhed;) det gør den ikke når den flyver løs rundt;) videoen hvor baby kommer på besøg viser faktisk det samme, det er ikke en ubetinget glad hund, det er en stresset hund som ikke helt ved hvad den skal;)
    Her kunne løsningen være at lade hundene hilse ude;)
    Men igen din hund dine beslutninger;) det jeg ser ville få mig til at reagere og jeg ser en rigtig utryg hund i begge situationer;)
    Ikke nødvendigvis bange med utryg i situationen og det ville jeg forhindre;)

• #29   4. mar 2014 Sådan hilser hun altid på Baby ... og hun virker glad når hun gør det, og ikke utryg.
    Til sidst i videoen, hvor hun vender om og løber ud i køkkenet igen, er hilse-ritualet ovre.
    og de går roligt rundt resten af dagen uden spor af ophidselse, så det undre mig at du siger at hun er utryg i situationen.

Hvad knægten angår, så vil jeg ikke sætte gitter op eller andet, der er også grænser for hvor meget man skal gøre netop der vedr hans besøg, han kommer trods alt kun 3-4 gange årligt.
    Vi har haft Dana siden april, og hun så ham første gang til jul, så det siger lidt om hvor sjældne hans besøg er.

• #30   4. mar 2014 Hvor er det dog tydeligt, at hun er glad for Baby. Sikke en modtagelse. smiley

• #32   4. mar 2014 Mon det er fordi at Dana ... er lidt i tvivl om...... " hører han til her i huset ???.... eller er han en fremmed , der bare vader ind ad døren ??? "..... .... "skal jeg jage ham væk ?? .... eller gør han mig / os noget ?? " ......
    Hun virker utryg ... over han pludselig vader ind ad døren....og siger ..... " Kan du SÅ fise af "....

Og da han så sidder på stolen ..... tænker hun ..... " hmmm... han må altså godt være her......måske er han ikke farlig... så er det lidt ok... at han klapper mig ...... LIDT "

Man skal lige tænke på ..... sønnen kommer jo sjældent.... ( har kun været der et par gange )

Jeg burde være hunde psykolog .... smiley

• #36   4. mar 2014 Uha ja... og Baby er ellers en af de der berygtet farlige kampvovser, et mix af amstaf/ambull smiley smiley

• #38   4. mar 2014 Nope... vi plejer osse at sige hun er en gammel lappe i forkert overfrakke... en rigtig hygge-sove-vovse smiley

og Bent`s bon-kammerat i sofaen smiley

profilbillede
Kommentér på:
Dana, den lovede video.

Annonce