{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.764 visninger | Oprettet:

Cairn terrier i bad {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min veninde har en cairnterrier, som er lidt yngre end min jrt, så altså lidt over 4 år. Den har vist aldrig været i bad, fordi det må racen ikke komme pga pels/fedtlag. Og den hund lugter! og er så fedtet snart. Min veninde er også frustreret over det - så mit spm. er: Kan det virkelig passe at den ikke må komme i bad bare indimellem? I en specielshampoo så, eller noget?
Milo kommer i bad en gang om ugen pga. hans formodet allergi, og vi har 2 specielshampooer og en balsam til det.

Jeg vil så gerne kunne råde hende, også fordi jeg jo elsker hunde, men æh, den er halvulækker er nusse med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cairn terrier i bad
  • #2   2. mar 2014 En cairn må gerne komme i bad en gang, men man skal sørge for det ikke er for tæt på trimnings perioden, mener det er 14 dage før og 14 dage efter man skulle undgå det. Hvis den lugter så er det at smide den i bad, men bare det ikke bliver hele tiden, faktisk kun hvis det er virkelig slemt med lugten, for ellers kan det ødelægge pelsens naturlige lag af olier/fedt-halløj.

Thomsen har i de 3,5 år vi har haft ham aldrig været i bad, hvis han har rullet sig i noget vasker vi området med en våd klud og smider ham udenfor smiley

• #3   2. mar 2014 Alle hunde må komme i bad. Bare brug en shampoo beregnet til terriere og som skerevet ovenfor, så undgå at gøre det lige før/efter trimning.

• #4   2. mar 2014 Jeg ville nok bare bade hunden, og så overveje, hvorfor den lugter sådan. Måske skulle man overveje at skifte foder.

• #5   2. mar 2014 som skrevet, 14 dage før og 14 dage efter trim skal man lade være, men ellers så sker der intet ved at en cairn får et bad hvis det er tiltrængt.
    Mine to har da været i bad flere gange hvis de har møget sig i noget klamt.
    men lugter gør de nu ikke, og er heller ikke fedtede i pelsen.
    Så hun kan roligt smide stinkedyret i bad (o;

• #6   3. mar 2014 Jeg tror nu også den får forkert foder, men de giver den diætfoder fordi den er lidt tyk. Og det skal jeg ikke begynde at holde foredrag om smiley
    Jeg starter bare med at fortælle hende, at hun roligt kan smide hende i bad. Stakkels kræ, den får da et chok smiley

• #7   4. mar 2014 Jeg kender også en Cairn Terrier, som lugter forfærdeligt både i pels og ud af munden. Eller det gjorde den i hvert fald sidst jeg så den.

Nu er den så kommet over på noget andet foder af bedre kvalitet end det fra Lidl - Så jeg håber, at det er blevet bedre.

• #8   4. mar 2014 Mine forældres lab lugter også lidt og pelsen er så nusset altid. Jeg tror helt sikkert det er foderet, men dyrlægen siger den skal have det, og så vælger man jo ikke et andet, velda smiley
    (jo hun ville give den et der kun kostede det halve. Der var 5 ingredienser i det foder... skræmmende sammensætning, så jeg sagde AT DET GJORDE DE BARE IKKE!). Og det gjorde de så ikke. Men ingen tvivl om, at de nok begge burde have andet foder.

Kommentér på:
Cairn terrier i bad

Annonce