{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

M
M
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Er det bedst at kastrere sin hund? {{forumTopicSubject}}

Vi har en 11 måneder gammel old english bulldog, som er det dejligste væsen i verden smiley Vi er dog uenige om hvorvidt han skal kastreres.
Jeg synes helt klart han skal kastreres, men min kæreste vil gerne have muligheden for at bruge ham til avl senere hen (hvilket er en af de ting jeg er imod, da jeg synes det er egoistisk og dybt unødvendigt at avle mere end højst nødvendigt).. Jeg er dog ikke så meget inde i emnet, og ved ikke, om det faktisk ER bedst for hunden at blive kastreret :)? Her tænker jeg på, om det har noget at skulle have sagt med hensyn til hans temperament og personlighed.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det bedst at kastrere sin hund?
  • #1   26. feb 2014 Jeg ville ikke kastrere en hund, hvis det var unødvendigt.

• #2   26. feb 2014 Jeg ville kun kastrere hvis det var nødvendigt. Hvis der ingen problemer er med ham, så synes jeg da ikke at der er grund til at skabe nogen, såsom overvægt, hormonforstyrrelser, etc.
    Kæresten har netop fået sin labbedreng kastreret, men KUN fordi han i forvejen har tre intakte tæver og en avls-hanhund. Denne labbedreng lider samtidig af en sygdom der kommer til udtryk i stresset situationer, så det var af helbredsmæssige årsager at han blev, ellers ville vi aldrig overveje det

• #3   26. feb 2014 Tja altså hvis ikke der er problemer med temperament, sygdomme eller lignende, så ser jeg ingen grund til at kastrere. Men man skal jo være obs på ups-hvalpe. Vores hund er en race som godt kan lide at se hvad der sker på den anden side af hegnet (uanset hvor højt hegnet er, hvor langt det er gravet ned m.m. - de skal nok finde en vej ud), derudover har han allergi og HD, og ingen stamtavle... Så vi har valgt at kastrere, skal ikke risikere hvalpe og havde absolut ingen intentioner om at avle på vores hund - slet ikke med de problemer....

Men havde han været sund og rask og kunne blive hjemme dengang, så havde jeg nok ikke kastreret...

• #4   26. feb 2014 Jeg er også på holdet der aldrig ville kastrere uden en virkelig god grund

• #5   26. feb 2014 Kastere hvis der er grund til det hvorfor ellers

• #6   26. feb 2014 Aldrig kasterere med mindre der er noget medicinsk galt. Om han skal indgå i avl afhænger jo af hans sundhedsresultater, samt om han kan tilfører noget positivt til racen. Det vil tiden vise når han bliver voksen.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#7   26. feb 2014 Tusind tak fordi i gad svare! smiley Jeg har altid troet at det var vigtigt at kastrere for at undgå adfærdsproblemer, men kan høre jeg tog fejl smiley

• #8   26. feb 2014 Man kan faktisk risikere at forværre evt. adfærdsproblemer ved kasteration. En usikker hanhund kan meget vel blive endnu mere usikker.

Men hvorfor skulle du få en hanhund med adfærdsproblemer? Oplever du noget, så fat i en træner og få taget hånd om det hurtigst muligt.
    Held og lykke med vapse smiley

• #9   26. feb 2014 Jeg har det så lige modsat - Og jeg har aldrig fortrudt, at jeg fik min labs kastreret, da han var 11 mdr.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#13   27. feb 2014 Der er slet intet med ham, han er det mest godhjertede dyr jeg nogensinde har mødt :)! Han elsker ALLE hunde og mennesker, er fyldt med mod og glæde på livet.
    Jeg har bare fået af vide et par gange, at jeg ikke skal regne med, at han forbliver sådan, og det gør mig lidt nervøs. Han bliver en stor og meget stærk hund, og jeg vil bare ikke have nogle form for problemer, så at sige.

( Han er en rigtig smuk hund, med stamtavle og alt det pjat der, men jeg mener nu stadig ikke der skal avles på ham smiley )

Kommentér på:
Er det bedst at kastrere sin hund?

Annonce