{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Socialt bedrageri... {{forumTopicSubject}}

Min nabo og hendes "kæreste" er socialt bedragere... De har hver deres adresse. Hjælper hinanden med regninger. Spiser sammen dagligt. Sover sammen. Har to børn sammen, hvor den ene er handicappet (autist). Handler sammen. Laver ALT sammen.
De er blevet meldt til kommunen (ikke af mig). Kommunen kalder dem til samtale: de må gerne gøre som ovennævnt?!
"De har jo et sygt barn, så der er lidt mere samarbejde mellem forældre end normalt" fik de af vide?!
Ja, rigtig de har et sygt barn, MEN: drengen er i plejefamilie fredag-søndag verandaen uge, og torsdag-mandag hveranden uge. På trods af det laver forældrene alt..
Naboen blære sig samtidig med at hun får alt, "fordi hun er enlig" .. Hendes kæreste viser samtidig mås til min datter og jeg.. Jeg siger at hvis han ikke kan opføre sig ordentligt, ja, så må han tage "hjem" til sig selv. Hvortil jeg får smidt i hovedet, at jeg kan bare gå ind til mig selv!! For pokker: jeg BOR her sku...

Går jeg i for små sko, eller er det i orden med jer?

Er det ok, at kommunen "overser" nogle frem for andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Socialt bedrageri...
  • #1   21. feb 2014 Socialt bedrageri er selvfølgelig ikke okay på nogen måde, MEN! Basic is, at du reelt ikke ved om der vitterligt er mange ting i forbindelse med deres barn, som gør at de er nødt til at have det tætte samarbejde.

    Jeg tror at man skal være noget påpasselig med at råbe "socialt bedrageri" når der er handicappede børn indblandet. Men det er MIN holdning og mit gæt.

    Det ER jo kommunen der vurderer om der er tale om bedrageri eller ej og hvis ikke de mener det, så er det vel sådan at det er. Jeg syntes ikke at det er op til naboer osv. at lege detektiver for at modbevise kommunens afgørelse. Naboer kan melde dem igen, men igen er det kommunen der afgør det i sidste ende.

    PS. intet er ment personligt mod dig, bare for at få det på det rene smiley det er ikke andet end tanker.


  • #2   21. feb 2014 ja, undskyld mig for det kommende, men er du ikke lidt forudindtaget fordi du ikke bryder dig om dem? sådan lyder du også som om du er lidt misundelig, men tror nu ikke de har det så nemt med et autistbarn. smiley

  • #3   21. feb 2014 Tager intet som personligt smiley jeg stiller selv spørgsmålet smiley og høre meget gerne andres mening smiley

    Vi har været rigtig gode venner, men blev irriteret over at høre på, den måde de blære sig med det,,, smiley

    Kan godt se, at det kan være svært med en autist, men kan ikke se at "samarbejdet" skal foregå på alle tiderne af døgnet, når sønnen slet ikke er hjemme.

    Vil gerne lige fastslå igen: jeg er ikke den person som har anmeldt dem... Bare lige så det bliver læst smiley


  • #4   21. feb 2014 Rødtop - helt enig. Hvad jeg ved af, så er det bestemt ikke nemt med et autistisk barn. En i min venindes familie har en søn der er autist og ALT skal være planlagt ned til mindste detalje og han skal være informeret om ALT der skal ske lang tid i forvejen, for ellers vælter hans hverdag fuldstændig.

  • #5   21. feb 2014 Autist barn eller ej, reglerne gælder for alle !

    Dem der snyder ødelægger det for alle andre.

    at man så oveni købet "blærer" sig med at få alt, tjaa, håber da de bliver meldt og får samme vilkår som dem andre


  • #6   21. feb 2014 De skal da bare meldes igen. kan da ikke være rigtigt at vi andre skal betale for dem.

  • #7   21. feb 2014 Ved at hun har fået et 'skema med billeder' (kan ikke huske, hvad det hedder), som hun ikke bruger. Og der er på ingen måder nogen som helst planlægning..
    Hun glæder sig hver gang han skal i plejefamilie..
    Faren lægger på ingen måde skjul på at han ikke ønsker nogle af sine børn.. smiley


  • #8   21. feb 2014 Hvis kommunen har vurderet det er ok, så er det jo ok.

  • #9   21. feb 2014 Jeg er af den mening at reglerne er gældende for alle. Ja, det kræver sandsynligvis et større samarbejde at have et handicappet barn men det gør ikke at man har "frikort" til at gøre som man lyster, på skatteydernes regning..
    Ville jeg melde dem ??
    Nej sandsynligvis ikke - jeg anmelder ikke andre, selvom jeg ikke billiger ting som dette... men jeg ville da ikke ynke dem hvis deres snyd blev opdaget.. smiley



  • #10   21. feb 2014 Har forresten boet sammen med dem, så jeg ved hvordan deres 'liv' er.. smiley

  • #11   21. feb 2014 Regler er regler.
    At kommunen vurderer, som de gør - det kan man jo nok ikke gøre så meget ved.

    Og så bor jeg sammen med et autistisk barn - min mands søn - og hans forældre laver sandelig ikke alt sammen, sover sammen eller noget i den dur smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #12   21. feb 2014 Jeg syntes man skulle passe sig selv. Det er ikke min opgave at gå at melde hvem der bor hvor.

  • #15   21. feb 2014 gad vide hvordan vores skat så ud, hvis alle snød og malkede systemet hvor man kunne.....

  • #16   21. feb 2014 Skema med billeder hedder pictogrammer smiley og synd hun ikke bruger det for det er en kæmpe hjælp for de fleste autistiske børn. Vi har selv en søn med autisme og en anden søn med en anden diagnose, ja og så et barn mere uden diagnose. Vi er så ikke skilt men det du beskriver lyder ikke som om det er for barnets skyld de gør de ting sammen. Vi har så ikke aflastning, nedsat arbejdstid eller anden hjælp til vores søn og jeg synes godt nok det lyder som om de udnytter systemet.

  • #17   21. feb 2014 Selvfølgelig skal folk ikke udnytte systemet bevidst, men som reglerne er, skal der rigtigt meget til at kommunen ser mellem fingrene på sådan noget.
    jeg har også en datter der er autist, og ja det kræver en del rammer og kasser.
    jeg skal ikke kunne sige noget om situationen du beskriver, det kræver noget mere indsigt.


  • #19   21. feb 2014 haha...tror vist den med slapperen går lige i din retning i stedet smiley

    Bliver jeg mere rolig, så falder jeg i søvn og det vil min arbejdsgiver nok ikke sætte pris på


  • #20   21. feb 2014 Kunne forestille mig, at det er hårdt med en autist. Men 24/7 med far som ikke bor der (ingen af dem har arbejde... ) mener jeg ikke er ok, og stadig på trods af at sønnen er væk hjemmefra 13 dage om md.... smiley

  • #21   21. feb 2014 Kommunen har fortalt at, de IKKE har personer til at køre ud og tjekke.. Ved ikke om det så bare er noget de siger

  • #22   21. feb 2014 For mig er det små sko...



  • #24   21. feb 2014 Synes ærlig talt, at du skal lade den ligge nu.
    Kommunen er obs på dem og så synes jeg ikke at man skal blande sig yderligere.


  • #25   21. feb 2014 1: Hvad har det med hunde at gøre..?

    2: Lad være med at have så travlt med andre. Nu er de blevet meldt, og lad så kommunen om det.


  • #26   21. feb 2014 Hvad andre folk gør og hvorledes de indretter sig, er jeg helt ligeglad med. Hvis kommunen vil have, at jeg skal anmelde naboer osv, så kan de sætte mig på deres lønningsliste. Jeg udfører ikke deres arbejde gratis.

  • #27   21. feb 2014 Jeg fanger slet ikke at folk har behov for at melde sådan en familie...



  • #28   21. feb 2014 Jeg er enig i de små sko.. måske du skulle prøve deres?

Kommentér på:
Socialt bedrageri...

Annonce