Hvis man bliver angrebet af en hund. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er flere gange blevet jagtet af løse hunde, hvilket har resulteret i at jeg er meget paranoid med mindre jeg er i nærheden af tæt bebyggelse, altså på grønne områder osv. Altså områder hvor der potentielt kan blive luftet en løs hund som ejeren ikke kan styre. Jeg er dog altid sluppet væk på den ene eller anden måde. Men jeg tænker mere på, hvis jeg krydser en græsplæne. Så er jeg jo på et åbent område hvor jeg ingen steder har at flygte hen.
Så her kommer spørgsmålet! Hvad gør man hvis en hund sætter imod en med henblik på at angribe? Jeg er aldrig blevet bidt af en hund, eller set nogen blive bidt, så jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Men jeg gætter da ikke på at når hunden bider sig fast, stopper den bare pludselig og går væk mens den tænker "hah, så kan han lære det". Angrebet skal jo i bedste fald undgås, og i værste fald stoppes. Og her snakker vi jo selvfølgelig ikke en chihuahua, men en forholdsvis stor hund som labrador, rottweiler, osv..
Hvad gør man hvis man er alene?
Jeg gætter på at dette lægger op til en masse off topic. Det vil jeg med det samme gerne frabede mig.
Håber der er en venlig person som vil give mig et par tip så jeg kan blive mere tryg ved at gå udendørs
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
Skulle man, Gud forbyde det, blive sån rigtig rigtig overfaldet af en hund, så vil et veltilrettelagt spark eller slag for det meste få hunden til at stoppe...
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Har dog aldrig endnu (heldigvis) mødt en hund der angriber et mennesker der står stille.
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 238
No big deal.
Menigmands hunde, er jeg ikke bange bange for - man kan som regel lure signalerne på afstand. Og heldigvis i 99,9% af tilfældene vil vuffi jo bare hilse og snakke lidt.
Så det gør vi så
(Og tilgiver selvfølgeligt altid den undskyldende ejer)
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Risikoen for at blive bidt af en hund når man går tur er meget meget lille... især hvis man står stille og ikke tager kontakt til hunden.
Jeg mener man kan få sådan nogle "fodboldstågehorn" i lommestørrelse.
Hvis man føler sig truet af en løs hund kan lyden fra sådan et tågehorn nok få hunden til at smutte igen.
Jeg tænker at det at have sådan en i lommen vil give dig en vis tryghed Lasse.
Det er selvfølgelig ikke noget man skal fyre af i hovedet på alle hunde der nærmer sig,
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 170
maj 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 238
Min nabo (84 år) har en søn, der ofte er inde hos ham. Hans søn har en Rottweiler og jeg må sige, at det er en race, jeg har meget stor respekt for - mest pga dens udseende. Min nabo har også høns, så det er oplagt, at jeg kører vores græs ned til hønsene, når jeg har været igang med plæneklipperen. Til det formål benyttes selvfølgelig en trillebør.
I sommers var naboens sønnike incl. vuffi på besøg. Jeg havde ikke set det, så jeg trissede gladeligt med min trillebør ind på hans matrikel og styrede ned mod hønsehuset.
SÅ kom vuffi (han hedder Orla) tordnende, og med fuld hals. Jeg har snakket med hunden et par gange, så jeg slog koldt vand i blodet og fortsatte mod hønsehuset.
Orla kom hurtigt op på siden af mig, og gøede stadig i vilden sky. Jeg ignorerede ham. Så holdt han endelig op med at gø.
Og begyndte sgu at skubbe til mit venstre ben med sit hovede...og det blev han ved med, til jeg næsten fik styret trillebøren ind i kartoffelbedet.
Så måtte jeg sætte mit forehavende på pause - og snakke med Orla og blive godt oversavlet på arme og hænder. Men det hører med.
Men Rottweilere (uanset det ER venlige hunde), har jeg aldrig følt mig 100% tryg ved, medmindre ejer er lige indenfor rækkevidde.
mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 4
Ejer af den bedste border collie>> Jeg er ikke 100 på om du er ironisk, men jeg giver dig ret
dec 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Lasse. Når du kommer på cykel har du fart på. Fart kan tænde både jagt og hyrde instinkt hos hunde.
Ofte vil det få hunden i ro hvis man stiger af cyklen og står stille... Og det kan jeg godt forstå man ikke har lyst til hvis man er lidt bange og føler sig jagtet.
Hvis man bliver angrebet af en hund.