når opdrætter viser sig at være utroværdig {{forumTopicSubject}}
Har tænkt meget over hvorvidt jeg skulle skrive dette indlæg eller ej, men det har virkelig irriteret mig længe... Da jeg købte Zoey gjorde jeg stort arbejde ud af at finde en god opdrætter som virkede troværdig og havde fået en masse ros.. Der er intet galt med Zoey, hun er en fantastisk hund. Men har så fundet ud af nogle ting efterfølgende....
Opdrætter fik nr 2 kuld på en anden tæve som var nervøs og generelt dårligt sind, tog mig 10 gange før jeg overhovedet kunne komme i nærheden af den tæve trods jeg var derhjemme ofte. opdrætter valgte så at få et kuld på denne tæve og har så oplyst køberne om at den tæve der har født hvalpene er Zoeys mor.. Hvilket så åbenbart også fremgår af stamtavlen.. Men jeg mødte tæven dengang den var drægtig og så at hun var med de to hvalpe, mødte dem endda også da de var blevet født..
Zoey har været knap 7-8 uger da hun fik nr2 tæve parret. Men er medlem af en CC gruppe på facebook hvor der er en som har hvalpen til nr 2 tæve og hun oplyser så at moren til hendes er den samme som Zoeys, hvilket ikke passer.. Men hvordan med sådan noget? Altså har ikke rigtig lyst til at fortælle vedkommende at opdrætter lyver, men det er jo i princippet helt forkasteligt?
Opdrætter nævnte godt at hun førhen har fortalt at nr2 ikke var moren, da folk så ikke ville købe hvalpene. (alt sammen noget jeg fik at vide da Zoey var 6 måneder) Er lidt trist over at have støttet sådan noget avl, men googler man kennelen så kommer der fantastisk positive ting frem om vedkommende..
Vil ikke hænge nogen ud angående det, men har også billeder af den drægtige tæve som så angiveligt ikke er moren alligevel ifølge opdrætter..
Er det bedst blot at klappe sammen omkring det eller hvordan ville i forholde jer?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.484
Jeg synes at du skal kontakte DKK med din viden så må de tage sig af det.
Med en DNA test kan man hurtig finde ud af hvem der er forældrene til hunden.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 453
Men jeg kan bare se at vedkommende inde i gruppen på facebook skriver at moren til den hvalp er Zoeys mor, hvilket jo ikke kan passe da hun ikke var i Zoeys kuld, der var kun 1 anden hårløs tæve og hende der ejer den, har jeg et godt forhold til.
Hvordan der er blevet fusket med det, ved jeg ikke..
apr 2013
Jeg har endnu ikke taget kontakt til vedkommende inde på facebook gruppen, da jeg lige ville høre jer angående det, men har virkelig måtte sidde på mine hænder, for synes faktisk det er forkasteligt og dybt forkert.. Særligt når jeg på daværende tidspunkt havde et godt forhold til opdrætter og dermed tit var på besøg og så de små hvalpe da tæve nr 2 fødte dem..
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 513 Svar: 12.427
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Det skal omgående meldes!!!
apr 2013
Hvor er det øv at gøre sådan et stort arbejde ud af finde en "ordentlig" opdrætter og så vedkommende viser sig at være en fusker.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.484
Kontakt DKK og lad dem klare sagen.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Jeg ville gå til klubben med din bekymring
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 156 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.063
Kan jeg også få en pb med navn?
Det skal meldes med det samme, det ikke iorden! Jeg forstår sgu godt at hun ikke sælge hvalpe fra den nervøse tæve, hvem vil ende med en nervøs hund?
aug 2013
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
når opdrætter viser sig at være utroværdig