{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

Camilla T
Camilla T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Bullmastiff??? {{forumTopicSubject}}

Kæresten og mig har besluttet at vi skal have hund, og vi søger rundt på nettet og jeg har læst diverse bøger om racer osv.
Vi er kommet frem til, at vi rigtig gerne kunne tænke os en Bullmastiff men jeg er lidt usikker, da jeg kun læser, at den er så dejlig, nem at træne og kræver næsten ingen motion... Kan det være rigtigt? Er den bare perfekt?
Er der nogen herinde, der selv har Bullmastiff og som har nogle gode råd eller erfaringer de vil dele? smiley :)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bullmastiff???
  • #1   13. feb 2014 denne tråd var der midt i januar, måske den hjælper :

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/563234-bull_mastif___hvilket_sind_har_de_____

• #4   13. feb 2014 Husk tavlen og køb hos en opdrætter der har styr på sundheden.

• #6   14. feb 2014 Tungnem, dominerende og skarp er så absolut ik ord jeg ville bruge til at beskrive en bullmastiff.... smiley

Man kan slet ik snakke om at en race er dominerende! Og tungnem? Det siger vidst mere om ejeren smiley Nej, det er ik en hyrdehund, men man ka sagtens træne med en bull mastiff smiley

• #7   14. feb 2014 Min svigerinde har en.... Og det er den dejligste og roligste hund jeg nogensinde har mødt. Et kæmpe stor skrummel, der bare tror han er en skødehund, havde vi ikke boet i det hus vi gør nu (3 etager) så havde jeg kigget på sådan en som næste hund.
    De bor på landet, hvor han har meget plads, og måtte gerne virke afskrækkende på fremmede...... Det eneste han gør er at elske andre til døde smiley

• #8   14. feb 2014 Har også kun kærligt at sige om bulleren, måske ikke den hurtigste knallert på havnen, men det har også sin charme.
    men som skrevet tidligere, så få en med stamtavle fra et ordentligt opdræt.

• #9   14. feb 2014 Folk tager ofte fejl, når de siger at mastiff-typerne er tungnemme. De er skam kvikke nok, men de er ikke så trænbare som mange andre racer, de de gider ikke arbejde uden at få noget ud af det. Det interesserer dem ikke særligt meget, men sætter større pris på hyggeligt samvær med familien og masser af kærlighed smiley

Min egen kan hoppe på tungen og er nummer 1 på træningsbanen, hvis jeg har roastbeef-godbidder,men så snart de er væk, så har hun "glemt" alt, hvad hun har lært, og tempoet er ikke eksisterende.

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#11   15. feb 2014 Hund med stamtavle fra en opdrætter er en selvfølge for mig smiley

Oh jeg synes heller ikke at jeg har skrevet at den er perfekt fordi den næsten ikke kræver motion, måske jeg har skrevet det lidt forkert smiley
    Jeg har meld ud, at jeg orker ikke en hund der kræver 3-4 timer gåtur flere gange om dagen; har haft en Samojede, elskede ham over alt men skal ikke have en igen, der kræver SÅ meget, ikke fordi jeg ikke vil gå tur og gå til træning, det vil jeg selvfølgelig... men det handler jo om at være realistisk og vælge en race ud fra hvad man kan tilbyde.
    . Kæresten har en veninder, der har en Bullmastiff, og de bor i lejlighed uden problemer og den får ture på ca 1 time, og har læst at de kræver ca. 40min - 1 times tur, men er det til at stole på? Andre steder kan jeg læse, at den er mellem de racer, der kræver mest motion? Jeg læser og læser på nettet men bliver bare mere og mere forvirret smiley :( Alle artiklerne modsiger jo hinanden vedrørende motion/aktivering synes jeg smiley

• #12   15. feb 2014 DinoDrengen - måske det afhænger af definitionen... Jeg anser i hvert fald ik racen for at være meget vagtsom, egetkønsaggressiv eller meget svær at træne..

Som skrevet, så er det ik en hyrdehund, nej... Så det kan ik sammenlignes med at træne border collie eller schæfer.. Men jeg anser den for at være nemmere end fx bulldogsne og bull terrierne smiley
    Mine forældres bullmastiff var meget lydig og ganske trænbar.. Og hun kunne sagtens 'huske' kommandoerne selvom der ik var oksesteg i farvandet smiley

• #14   16. feb 2014 Hej Camilla,

Jeg synes det er nogle fornuftige overvejelser du gør dig mht jeres kommende hund. En bullmastiff er vitterlig ikke specielt krævende, når det kommer til aktivitet/motion.
    Selvfølgelig elsker den en tur i skoven - hvem gør ikke det? Men den vil ikke kravle på væggene som Samojeden, hvis den ikke får timevis af motion og aktiviteter.

Om racen er nem at træne kommer nok an på, hvad man sammenligner med. Den er måske nok nemmere end andre racer med bull i navnet smiley

Om den er så dejlig (som du læser beskrivelsen)? Til det kan jeg helt klart svare NEJ, for der findes faktisk ikke ord nok på denne klode, til at beskrive HVOR dejlig en bullmastiff er smiley

Den er hverken tungnem eller skarp - på ingen måde! Nærmere tværtimod. Der findes individer, der er egetkønsaggressive, men det er ikke kendetegnende for racen. Prøv at opleve bullmastifferne på en udstilling, det er skisme en fredelig forestilling.

• #16   16. feb 2014 Det hedder væg-til-væg-savl-gardiner her i huset smiley
    Ej, det er kun vores hanhund, der kan det trick og kun når han lige har drukket.

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#17   16. feb 2014 Dejligt at høre jeres erfaringer smiley Vi skal ud at besøge en familie med en bullmastiff i løbet af de næste uger (da jeg faktisk aldrig har mødt en sådan rigtigt, altså været sammen med en i længere tid) så det er jeg super spændt på smiley
    Hvor meget spiser en fuldvoksen tæve mon for om måneden? smiley

• #19   16. feb 2014 Mine bullmastiffer får foder fra Olivers. Jeg tror tæven spiser for ca 400-450 kr om måneden.
    Hvis I har lyst er I velkomne til at komme og klø vidunderne bag ørerne. Vi bor lige nord for Næstved.

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#20   16. feb 2014 hold da op, jeg havde regnet med ca. 1000 når det er kvalitets foder smiley

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#21   16. feb 2014 men nu er jeg også kun vant til at have hund på Færøerne, der er alting jo så meget dyrere smiley
    Tyttebøvs, vi bor i Vordingborg, det lyder da som en god ide synes jeg smiley

• #22   16. feb 2014 Måske har hun tidligere været dyrere i kost, nu er hun jo en ældre dame (8 år). Og en lillebitte bullmastiff - hun vejer kun 40kg.

I skal være velkomne - du kan bare sende mig en PB (privat besked) så finder vi ud af noget smiley

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#24   16. feb 2014 På nettet står der, at den kræver en erfaren hundeejer.. Jeg har haft hund før, men det har min kæreste ikke smiley Hvad er det, der gør, at den kræver en erfaren ejer? Er det bare ment som, at den er ikke god som "første gangs hund", eller hvor erfaren en ejer kræver den? smiley :O

• Dennis O
    Dennis O Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #26   17. feb 2014 Jeg har selv en tæve på 4 år og han på 20 uger af racen og kan varmt anbefale racen.
    Deres sind og motions behov passer perfekt til mig og jeg bor ganske fint i lejlighed med begge.
    Det eneste minus de kan have er deres savlen men dette sker kun når de drikker eller får godbidder så det er lidt op til en selv.
    Vores erfaringer er helt sikkert at tæven var nemmest som en første gangs buller.
    Jeg kan ligge med tømmermænd og ikke gide andet end at gå det minimale 3x 15 gåtur med dem uden at der er nogen problemer til at de kan være 3 timer ii skoven eller ude og lege med heste hver dag.
    Vi kan have dem med til alt og de er total ligeglad om det er børnefest eller midnat til nytår det rører dem ikke det mindste.
    De er to store kæmper der altid insistere at der er plads til en lille Bullmastiff og kan med alle andre hunde og mennesker.
    Det er en race der efter min erfaring har brug for venlig konsekvens opdragelse og reagere dårligt på for hård opdragelse, de er lyn intelligente, når de ser fordelen (mad osv. ) selv om at de virker store og dovne for nogen. Det er uden tvivl den race jeg har haft der mestre flest triks (så længe jeg har godbidder)
    Det er en familie race der elsker og binder sig til sin familie og vil beskytte den men ikke har et behov for at dominere andre hunde den møder, den hviler i sin størrelse og styrke ( jeg han tit set mine lege "vildt" med andre store racer og så ende med at blive væltet omkuld af en gravhund fordi de tror den ellers ikke vil lege med den)
    De har ikke super godt af at gå på trapper mens de er hvalp så hvis i vælger en han og bor i lejlighed så husk på de bliver hurtig store (20 uger 36 kg) men det er ingen problem at have racen i lejlighed.

profilbillede
  • Dennis O
    Dennis O Tilmeldt:
    dec 2013

#27   17. feb 2014 Det er 3x 15 min gåtur jeg snakker om (glemte lige min. ) de får en blanding af tørkost med høj % af kød samt råt kød og en masse frugt og grønsager hvilket er en dyr løsning istedet for kun tørfoder men vil sige det billigste er en 4-500kr om måneden og du kan købe maden i Tyskland så er det billigst løsning.

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#28   17. feb 2014 Det lyder altså virkelig som en super race, jeg har været lidt skeptisk men tror jeg er solgt... Vi kommer til at bo i lejlighed de næste mange år, men når den er fuldvoksen, kan den så ikke klare trapperne selv? Så må kæresten bære den op og ned indtil da smiley

• Dennis O
    Dennis O Tilmeldt:
    dec 2013

#29   17. feb 2014 Jo det er ingen problem med trapperne med Bullmastiff når de er voksne og det.

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#30   18. feb 2014 Ej, hvorfor i al verden er den forbud hos de fleste boligselskaber??? smiley :( man må efterhånden kun have små hunde smiley

Kommentér på:
Bullmastiff???

Annonce