{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

Ville en hund nr. 2 være en god ide? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Vores hund Jackie keder sig når vi ikke er hjemme.
Hun har masser af guf, legetøj og selskab af vores katte, men det virker til at hun savner en ven. Kattene kan jo bare springe op i højden hvor hun ikke kan nå, og ligge sig til at sove.

Hun bliver aktiveret i mindst 3 timer dagligt, men desværre er det ikke altid sådan at hendes hundevenner kan lege, og så er hun simpelthen umulig at gøre træt.

Derudover er hun begyndt at hyle når vi ikke er hjemme, hvilket selvfølgelig generer naboerne. Dette arbejder vi på vha. alene hjemme træning forfra, men hvis nu hun havde selskab af en anden hund, ville det måske ændre sig så hun ikke keder sig?

Tror i at en hundeven ville være en god idé at anskaffe sig?
Og i givet fald, hvilken hund?

Jackie er 2 år gammel og blanding af beagle, labrador og jack russel terrier - hvilken anden race og alder ville være en idé at forsøge en kombination med?

En større, eller en mindre hund?

På forhånd tak for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville en hund nr. 2 være en god ide?
  • #1   13. feb 2014 Vær opmærksom på at du ikke nødvendigvis løser problemet med en hund der hyler, måske får du bare to hunde der hyler;) hvis du ønsker dig hund nummer to er det sikkert forsøget vær, men jeg har aldrig syntes det var ok at købe hund til en hund;) dvs det skal være dig der ønsker dig en hund, ikke hunden;) gav det mening?
    Nå men race afgjort beagle de er flokdyr og passer godt med hinanden

• #2   13. feb 2014 Der er beagle i din hund. Det giver ejer et stort arbejde i form af træning og trætning af hunnen mentalt. Det ses rigtigt tit at de hyler ved for meget alenetid. Sørger i for at hunden får brugt sit hoved om morgenen? Gåtur er ikke nok.
    Hund nr to vil nok ikke løse problemet, den vil jo lære af dem første Hund.
    Så køb først hund når den første er afbalanceret.

• #3   13. feb 2014 Altså taget i betragtning at du fik Jackie i november sidste år- og allerede der skrev at hun hylede.
    Så er det måske også lige vel kækt at tro en omplaceringshund blandet af beagle, med alene issues kan trylles alene-hjemme vant på de par måneder smiley

Aldrig anskaffe sig hund nr 2 indenfor SÅ kort tid efter at nr 1 er flyttet ind- og SLET IKKE hvis nr 1 har issues..

Prøv at kontakte en adfærds træner- en af de kompetente af slagsen smiley
    Og NEJ bur løser ikke problemerne.

• #4   13. feb 2014 Hej jeg 2 hunde og elsker det men der følger en del mere arbejde med kan hundene så ikke altid lige sammen så bliver det til en stor belastning
    Det er bare hvad jeg syntes Men går det godt vil jeg også syntes at de kan få utrolig meget ud af hinanden

• #5   13. feb 2014 Inger N har du læst at primære årsag til hund nr 2 er at hund nr 1 hyler og har alene hjemme problemer, som ejer forventer løser sig af hund nr 2...

• #6   13. feb 2014 Jea Turbo jeg tror heller ikke det problem løses med hund nr 2 Men hvis det er kedsomhed kan det så ikke hjælpe alligevel

• #7   13. feb 2014 Jo hvis det er kedsomhed kan det hjælpe, men det er det sjældent for det meste drejer det sig om at hunden savner sit menneske, så vil en anden hund ikke hjælpe;)

• #8   13. feb 2014 Som turbovovsen siger har i jo ikke haft hende særlig længe, så måske i skulle gøre noget mere i alene hjemme træningen. Du skal ikke købe hund nr. 2 bare fordi din hund "keder sig" det skal være fordi du og din kæreste vil have en hund mere, husk på at det bliver til dobb. arbejde med to, men også dobb. så meget glæde.

• #9   13. feb 2014 Kan se at jeg vist har formuleret mig forkert. Der skrives ingen steder at vi vil anskaffe os hund nr. 2 fordi Jackie hyler??

Der står at vi netop arbejder på problemet med alene hjemme træning - men spørger samtidigt om en anden hund måske ville være medvirkende til at hun ikke keder sig i den sammenhæng, da hun netop ikke hyler dagligt længere, og det hår meget bedre.

Skulle måske have spurgt hvilke fordele og ulemper der findes ved at have to hunde, for både menneskets og hundens skyld, i stedet?

• #10   13. feb 2014 Jeg skal selv have en til til sommer. Så vi træner rigtig meget gå pænt, fordi jeg simpelthen ikke kan gå med to hunde der trækker. En hvalp vil tage ved lære af den ældre, og hvis den hyler vil du pludselig stå med det dobbelte problem. Få styr på det først smiley

• #11   13. feb 2014 Men tak for svarene smiley kan forstå at tanken må vente til Jackie er helt af med hendes hylen.

• #12   13. feb 2014 Øh....
    Derudover er hun begyndt at hyle når vi ikke er hjemme, hvilket selvfølgelig generer naboerne. Dette arbejder vi på vha. alene hjemme træning forfra, men hvis nu hun havde selskab af en anden hund, ville det måske ændre sig så hun ikke keder sig

Jeg tænker at i måske skal sætte aktivt ind og få kontakt til en adfærds kyndig træner.
    De der Beagle blandinger kræver bare en del mere end de fleste tror.

• #13   13. feb 2014 Hvilke adfærdstrænere kan anbefales af dig så, turbo?

• #14   13. feb 2014 Hvor bor i Jen?

Det er jo en ganske væsentlig detalje smiley

• #15   13. feb 2014 Selvfølgelig smiley beklager.
    Vi bor i Kolding

• #16   13. feb 2014 Hvis du er interesseret i hjælp vil jeg gerne sende dig en pb med en der kan hjælpe eller anbefale en der kan;)

• #17   13. feb 2014 Rie Ravn i Kolding er rimelig god.

Der er også Anette Bendsen fra Doxx hundecenter i Jordrup

• #18   13. feb 2014 Jeg anbefaler ikke Rie Ravn smiley

• #19   13. feb 2014 Bodil, hvorfor anbefaler du ikke hende?
    Spørger af ren nysgerrighed.

Tak for svarene, jeg vil se om jeg kan finde ud af noget. smiley
    Tanken har strejfet os, at vi til næste år (hvor vi flytter i hus med have ) i hvert fald skal have en hund mere, hvis Jackie (forhåbentligt!!) er kommet på rette spor til den tid. Jeg vidste ikke, at det faktisk kan gøre mere skade end gavn med to hunde. I min familie havde vi altid to, og de legede, og trættede derigennem også hinanden.

Vi ville som sagt ikke anskaffe nr. 2 fordi Jackie hyler, mn jeg er da glad for at jeg nævnte det. Man lærer nyt hver dag smiley

• #20   13. feb 2014 Bodil - hellere Rie Ravn frem for de der DCH konsulenter du altid anbefaler.

• #21   13. feb 2014 Det kommer helt an på hvad man er interesseret i;) de af dch konsulenterne jeg anbefaler overhaler hende med flere længder;)

• #22   13. feb 2014 Har du nogensinde mødt nogle hunde og ejere som har "trænet" hos Rie Ravn ? Det har jeg;)

Kommentér på:
Ville en hund nr. 2 være en god ide?

Annonce