1.826 visninger
|
Oprettet:
Ferie med hunden ( camping) {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne høre jer om nogle af jer har prøvet at holde ferie med hund? gerne hvis i har camperet og har haft hunden med? Jeg syntes selv at det er en fantastisk oplevelse at have hunden med og kunne dele ferien med den. Jeg har selv haft ham med i alle mine sommerferier
I må meget gerne fortælle jeres oplevelser omkring at have hund med på ferie ( gerne camping)
Bare hygge emne
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.620
har lejet mobilhome både i Kroatien og i Sydfrankrig, det har fungeret fint og været en dejlig oplevelse at have dem med.... lidt varmt, men de har badet og hvilet i skyggen ..... Kan klart anbefales hvis man ellers indretter sig på at de er med og ikke drøner rundt i byer, men mest slapper af på pladsen.
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
Vi synes det var lidt koldt men vil helt klart gøre det igen
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
I DK har vi hende altid med og hun elsker det. Hun bliver ved vognen og inde på vores matrikel så hun behøver ikke snor.
Ingen tvivl om at hun nyder at være på camping hvor hun må sove i sengen. Får masser af gåture og en masse mennesker der synes hun er sød.
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 145
Isabelle: jeg har ikke prøvet det, men syntes selv at det lyder super godt, man skal dog være opmærksom på at hvis der er meget varmt så skal man have en aircondition.
okt 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 185
Sidste år var vi 2 uger i Østrig med campingvognen og gravhunden, det var også nemt.
okt 2013
okt 2013
Jeg kan se, at du er fra KBH, ærgerligt for Fyn er dejlig. Vi har camperet en del på vindebyøre camping og der plejer, at komme en del cykelcampister.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Min far og stedmor har deres vogn til at stå fast på en plads, og de har altid deres hund med. Hun ELSKER at være på camping, og bliver også på matriklen, så hun er kun i lang line hvis hun er i løb
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 21
Underligt der ikke er nogen der har svaret dig endnu - altså det med autocamper og hund. Der er nemlig rigtig mange autocampister der har hund med - inkl. os selv.
Vores nuværende hund har vi ikke haft med endnu af den simple grund at vi ikke har haft ham så længe og vi har ikke været afsted i den periode - men om godt en måneds tid, SÅ kører vi.
Vores tidligere hund, Bluie, var med i både campingvogn og autocamper da vi fik den. Og det gik fint - bedst i autocamperen. Bluie var slem til at blive køresyg i bilen, men i autocamperen var det slet ingen problem. Vi vil ikke undvære at have vores hund med, men det sætter lidt begrænsninger på hvad man kan. Det må man så indrette sig efter. Ham vi har nu er jo ikke større end han kan være i en rygsæk, så han kommer bare med ind alle steder. Det kneb lidt med en collie.
Jeg lavede gerne en løbesnor til ham. DVS en lang snor spændt stramt ud mellem to pløkker og en relativ kort snor sat i den lange snor med en karabinhage og så i hundens sele. Så havde han en meget stor område han kunne bevæge sig i uden at snoren væltede borde og stole alt for tit.
Da vi er et par halvgamle nisser kan vi jo køre uden for højsæsonen, så varmen er ikke noget problem.
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
Det var SUPER hyggeligt! Og man keder sig heller ikke på en campingplads når man har hund med... Den skal jo være under opsyn HELE tiden, specielt når man er i telt
Det eneste ''minus'' der er, er at man kun kan finde seværdigheder hvor hunde kan komme med.
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 248
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Luna har været med to gange i sommerhus, hvilket har været rigtig hyggeligt. Den første gang gik vi lange ture ved stranden hver dag, men anden gang (sidste år) kunne hun ikke holde til de lange ture, så det blev til en masse hygge, leg og træning i haven. Heldigvis kan hun gå frit (under opsyn), så det har været rigtig nemt at have hende med.
Vi havde også vores gamle hund, Zita, med på camping og i sommerhus. Det var dog noget mere problematisk, eftersom hun ikke kunne gå løs og derfor altid skulle have snor på. Campungturen var heller ingen succes, fordi det regnede hele ugen, og så er det altså ikke sjovt at få en våd samojed ind i teltet.
Generelt nyder jeg at have hunde med på ferie/camping, og nyder også at være på besøg hos nogen, der har deres hund med på camping.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.372
Hun var meget ferm til det stunt og væltede ikke med stolen en eneste gang - selvom jeg var lidt skeptisk
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.372
apr 2013
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 646
I den forbindelse har de største vanskeligheder nok været at vænne hundene til redningsvest (dvs det var kun den ene der var lidt bøvlet) men når de elskede at sidde ude i forstavnen når vi sejlede var det en nødvendighed at de havde vest på hvis de faldt/sprang i vandet så vi havde et håndtag at fiske dem op i.
Har dog lige solgt båden, hev den op af vandet for et par år siden og har ikke fået den i igen, mistede lysten til at sejle dengang min bio far døde, det er bare ikke det samme at være selv afsted som at have familien med som vi plejede.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
feb 2014
Følger: 1 Svar: 1
Vi er begyndt at køre bil gå i snor og lære sit navn.
Hans far er fra Frankrig, så han har fået navn efter en af de 3 musketerer Arthos
Vi forventer at det bliver umuligt at køre på camping uden hund.
I Frankrig har vi kun oplevet positive ting vedr. hunde. der er MEGET få steder man ikke kan tage sin hund med. og hvis man sætter sig et sted for at slukke tørsten, er det som regel hunden som får vand først.
apr 2013
http://www.bigbullies.dk/Shop/hundebure/stof-bure/gigant-hundebur-130-x-90-x-100cm.aspx
apr 2013
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
apr 2013
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.620
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 21
apr 2013