{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Hund nr. 2 {{forumTopicSubject}}

Den har vi snakket om mange gange.. bliver man nogensinde klar til det ?
Milo er jo verdens skønneste hund, og en rigtig god hund, med masser af tempo og personlighed. Elsker det!
Men han er også meget alene.. Hver dag i 9 timer jo. Og når vi er afsted i weekenden osv. Vi forsøger jo at være så meget sammen med ham som muligt, og tager ham altid med når vi kan, men igen - han er jo meget alene. Hvis de er 2, så har de da hinanden når de er alene. Og vi elsker jo hunde, så det ville ikke gøre noget at have 2. Og selvom vi leger med ham, og aktiverer ham osv., så kan vi jo ikke løbe fra at vi ikke kan lege som en hund kan.
I dag legede han med tæve på sin egen størrelse. Og mit hjerte smeltede fuldkommen! De for rundt i en time og moslede. Og deres signaler var SÅ flotte. Jeg var så glad.

Vi har snakket om det mange gange, også herinde, om at få en hund til. Jeg har bare ikke turde tage springet, for følte mig ikke klar/overskud, men bliver man nogensinde helt det?

Det vil jo også koste dobbelt så meget, men det er jo fuldkommen ligemeget hvis min hund får en trofast hundeven.

Jeg var jo egentlig lun på at få en internathund, der kunne få en chance til, og jeg sad og kiggede lidt forleden. Men syntes ikke lige der var en der var mig.. Så nu er jeg alligevel mere lun på en hvalp, som jeg selv kan påvirke fra hvalp - men det er jo også 2 års arbejde ved jeg. Men det kan en internathund jo også give....

Vi har snakket racer herinde før, og jeg tror vi lander på en dansk/svensk. Den ligner Milo lidt, men er nok lidt mere "rolig". Milo er jo en jagthund+terrier, men kommer ikke på jagt. Og han kravler heller ikke på væggene, men er egentlig meget rolig. Jeg vil gerne have en jack til, men kan jeg være lige så heldig med den næste som Milo? Eller er jeg mere sikker med en dansk/svensk? Jeg håber i kan følge mig.. Måske er jeg også helt forkert på den..

Milo fandt vi jo tilfældigt, og inden jeg vidste alt det jeg ved i dag (hvoraf jeg har glemt halvdelen smiley ) Denne gang vil jeg klart sætte mig mere ind i avlerne, og få hunden fra et godt anerkendt sted - og så passer det forhåbentlig med til sommer.

Og hvad vil jeg så med det her indlæg? det ved jeg ikke rigtig... Måske et par gode råd? Lidt beroligende smiley Om det er en god ide, eller jeg er helt ved siden af...

Jeg ved godt at det overhovedet ikke er optimalt for en hund at være alene hjemme 9 timer om dagen - men sådan er det så. Og jeg vil garanterer at ingen andre vil elske ham så højt som jeg gør smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr. 2
  • #1   9. feb 2014 Jeg har aldrig troet af hund nr 2 partout behøvede at være af samme race. Min Jack legede da fint med min Bjæfer og de havde så meget glæde af hinanden..

Men så fik jeg Jack nr 2 og HOLD NU FEST en forskel..

Autister leger åbenbart bedst med andre autister smiley De 2 jeg har nu har SÅ meget mere glæde af hinanden fordi de leger på samme måde, putter på samme måde og generelt bare syns at de samme ting er FANTASTISKE..

Mit råd- få dig Jack nr 2 og læn dig tilbage og nyd festen smiley

profilbillede
  • #2   9. feb 2014 Haha årh hvor fint!

Jeg vil også rigtig gerne have en jack til, men hører hele tiden de her skrækscenarier om at de er så hyper og løber på væggene, og skal bruges til jagt. Og det ønsker jeg ikke. Jeg vil have en familiehund, der ikke løber på væggen. Milo har altid fået så meget ros for sit væsen, selvom han er jack. Og han er bestemt ikke en sofahund! Han er dejlig livlig, og rolig samtidig. Og virkelig skarp.

Bruger du dine til jagt, eller er de bare hyggedyr?

• #3   9. feb 2014 hmm jeg har det så modsat, har synes det var rædsomt, den ene gang i mit liv, hvor jeg kun stod med en enkelt hund fra den ene dag til den anden.. smiley
    her er det spørgsmålet om nr. 4 skal ind nu her snart, eller vente til gammelmanden har afsluttet sit otium og nøjes med de 3 her er nu ( har haft 4 i en årrække)..

• #4   9. feb 2014 MLA sådan får jeg det nok også når vi har fået nr. 2 smiley
    Jeg har bare ikke prøvet det endnu.

• #5   9. feb 2014 Mine vovser bliver ikke brugt aktivt på jagt. Vi træner spor, lydighed, de er med mig på løbeture, i stalden, vi træner flittigt hold på sofaen, fyld hele sengen, stjæl damens dyne osv.
    De har skam et travlt og aktivt liv smiley

Og så er der er altså det element at de kører hinanden MAJET trætte på en måde der indebærer at jeg tage en slapper i ny og næ smiley
    Den ene er grim ælling fra DKK ( genbrugshund- jeg har ikke tavle) den anden er fin fin vovse fra Jackklubben( også genbrug) med tavle, præmier und alles..

Ham ælligen er bims når det tager ham, men tæven er nu ret rolig.. Så tænker at det er spørgsmål om at finde en ordentlig avler der ved hvad han/hun laver og så finde en familieversion- de findes jo også smiley

Mit bud er DJRTK- de har også en gang i mellem nogle " rolige" kuld- meen igen dobbelt op på Jacks er jo også dobbelt op på den energi de selv brænder af i " fritiden" smiley

• #6   9. feb 2014 Jeg har lige siddet inde på djrtk og kigget på opdrættere, og syntes der står jagt ved dem alle sammen. Og vi har rigeligt jagt her. Der er ikke en levende fugl i haven.
    Men jeg må jo kunne skrive til en derinde og spørge hvem hun kan anbefale jeg kigger nærmere på. Den skal også gerne være glathåret.

Jeg skal så også finde ud af hvor den skal gå til træning = finde et sted hvor de træner på en måde som jeg er enig i. Jeg ønsker f.eks ikke at min hund skal hilse på andre hunde i snor, men det gør de vist mange steder.
    Og hvad skal jeg så give den at spise.. Milo får jo råt, og det må hvalpe vist ikke få.
    Jeg skal self. nok får styr på det, men lige nu kværner 1000 tanker rundt oppe i hovedet på mig smiley

• #8   10. feb 2014 Great dane.. : herligt billede!, der er nød til at være en terrier i sådan en flok, nogen skal jo håndhæve lov og orden smiley

• #10   10. feb 2014 Hehe, her har jeg også sheriffen som min højre hånd (cairn terrier på 12) kan slet ikke undvære ham til det job han nu gør, og hans højre hånd er en skovkat, som flokken retter sig efter. Det er nu meget sjovt, siger lidt om deres ego og attitude smiley

• #11   10. feb 2014 Hund nr. 2 er klart anbefalelsesværdigt! Vi har i hvert fald kun gode erfaringer so far, men den mindste er også kun knap et år nu...
    Men de har SÅ meget glæde af hiannden og jeg nyder, at de kan brænde lidt krudt af sammen - så kan jeg også få en pause i en travl hverdag (som også Turbovovsen er inde på) smiley
    Jeg tror så, at man skal have hund nr. 2 på et tidspunkt, hvor hund nr. 1 stadig gider en hvalp - vild leg, irriterendende lillebror/lillesøster-ting.. Vores den store var heldigvis stadig en legesyg dreng, da vi fik den bette.. smiley

• #14   10. feb 2014 Det er ikke nogen løsning på alt for længe alene, at få en hund mere, så har du jo bare to der er alt for meget alene!

• #15   10. feb 2014 Havde ikke set den del med 9 timer alene hjemme smiley

Så trækker jeg straks anbefalinger om Jack nr 2 retur og konstaterer at Jack nr 1 ikke nok var et hensigtsmæssigt racevalg.
    Jacks kan sagtens trænes til at være alene hjemme, men de er altså en hund der har det bedst med tæt førerkontakt. Med 9 timer på job, søvn og diverse praktiske gøremål, så er det scenarie langt fra optimalt.

Og da slet slet ikke med 2 af slagsen. 2 hunde gør dig jo dobbelt så bundet, 2 hunde kræver dobbelt så lang tid afsat til enkelt træning, enkelt nus og kombien af hvalp+ voksen vovse vil give dig GEVALDIGE problemer mht at der jo kun er 24 timer i døgnet.

Mine er max alene hjemme 8 timer om dagen og reglen er at de ikke bliver forladt 2 x på 1 dag- og de er begge voksne..

• #16   10. feb 2014 Jeg læser det hele, og tager det til mig. Jeg syntes så det klart er bedre for min hund at have en makker, end være alene, når han er så meget alene. Han trives ganske glimrende, og har tæt kontakt med os begge, og sover jo også i sengen hos os. Vi har heller ikke børn, og skal ikke have det, så de tager ikke tid fra os.
    Førhen var han alene 8 timer om dagen, men så skiftede jeg arbejde, og nu er vi oppe på 9, i hvert fald 3 dage om ugen. Lidt mindre torsdag, og mindre fredag, hvor jeg har fri 13.30. Mit eget agument dengang var, at han ikke mærker den ekstra time. Det viser han i hvert fald ikke. Og jeg har haft det arbejde her i et år nu.

Dobbelt så bundet.. mja det ved jeg ikke. Jeg er ekstremt bundet nu også, da jeg jo er meget emsig med min hund. De færreste får lov til at passe ham, så vi kommer sådan set ikke så tit afsted som vi kunn, så det er vi nu vant til smiley

Men hvis det er helt hul i hovedet, så vil jeg jo ikke gøre det.
    Det var ikke noget problem med Milo da han var hvalp. Vi var hjemme ved ham i 3 uger tror jeg, og så kørte jeg tidligere hjem i en periode. Det vil jeg jo gøre igen med en hvalp.

Kommentér på:
Hund nr. 2

Annonce