{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Scanning kryptokid? {{forumTopicSubject}}

Min berner vuffer er måske kryptokid smiley han er dog stadig kun 4 måneder og opdrætter er ret sikker på at hun har mærket to sten mellem 7. Og 8. Uge på ham - siden er der kun mærket en. Det er bare sur røv og en stor drøm der brister smiley

Jeg har hørt lidt om at man kan scanne/tage røntgen for at se hvor stenen evt sidde år og om der er håb for at den kan falde ned.
Er der nogen der ved noget om dette? Jeg er i tæt dialog med opdrætter ligeledes og tager også en snak med min dyrlæge selvfølgelig.

Grunden til at jeg spørger til scanning er for min egen psykes skyld. Jeg har brug for at vide oddsene på om stenen kan falde ned eller om han er ren kryptokid og derfor ikke kan udstilles smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scanning kryptokid?
  • #1   8. feb 2014 Jeg så lige mine forumemner igennem fra den gang, Louie var lille. Og jeg kan se, at hans var ikke faldet ned, da han var 14 uger. De kom som to mikro ærter et par måneder efter, og i dag har han to store fine kugler.

Jeg fik scannet min i lyske før jul pga. forstørret prostata. Altså det er ikke jordens sjoveste undersøgelse, hvor hunden skal fastholdes på ryggen på en briks og have barberet området inden scanning. Jeg ville ikke udsætte en hvalp for det med mindre, det var højst nødvendigt.

• #2   8. feb 2014 De kan falde ned helt op til niende måned, men man fraråder avl på hunden hvor de ikke er nede før tolvte uge, idet tilstanden jo er arvelig.
    Så du vil godt kunne udstille hvis de falder ned før juniorklasse smiley

• #3   8. feb 2014 Nu er min vant til at ligge på ryggen og blive rørt/nusset/kasseret i dette område smiley men spørger netop til det for at høre hvad det reelt er kan kan scanne eller gøre smiley

• #4   8. feb 2014 Jeg havde håbet at kunne avle, men hvis ikke den snart falder ned så skal han i hvert fald ikke avles på. Men udstilling kunne være rart.

Jeg har bare brug for at vide om det ser helt sort ud eller om der er reelt håb. Uvisheden er for ødelæggende for mig smiley så derfor spørger jeg om der er mulighed for at undersøge hvor stenen evt er henne smiley

• #5   8. feb 2014 Pernille: Det er min også, når han bliver børstet. Men er noget en anden situation end når det er fremmede mennesker, som står med en larmende maskine, som bider lidt i huden, og derefter skal han ligge stille længe.

• #6   8. feb 2014 ta til dyrlæge de kan af og til finde den bare ved at mærke hunden godt efter i lysken.

min har lige fået fjernet hans sten og han blev scannet og de kunne ikke finde den da den lå i buen

• #7   8. feb 2014 Ved 12 ugers vaccine kunne dyrlægen ikke umiddelbart finde den smiley

• #8   8. feb 2014 så kan den være i buen med den kan også godt vandre frem og tilbage. i må bare vente og se om den ikke falder ned

• #9   9. feb 2014 Og så er det igen jeg spørger om det er muligt at se med en scanning og i så fald hvilken type og hvordan det foregår? smiley

• #10   9. feb 2014 Du kan godt se den med en scanning hvis den er i lysken med er den i buen er det ikke sikkert den er til at finde og selv om i finder det ved i jo ikke om den kommer ned det er der kun tiden der kan vise. Da min blev scannet blev han bedøvende og lagt på ryggen klippet på maven og holdt fast. Men som sagt kunne de ikke finde den

• #11   9. feb 2014 Æv æv. Har lige snakket med opdrætter igen og hun har også fundet frem til at det er spild af penge med en scanning.. Så vi må bare se tiden an. Er dog indstillet på at han sandsynligvis er kryptokid.

• #12   9. feb 2014 At vide hvor den er lige nu forandrer jo heller ingenting.

Enten kommer den eller også gør den ikke - og det er jo egentlig det eneste, der betyder noget.

Dog ville jeg allerede nu konkludere at hunden ikke skal i avl.

• #13   9. feb 2014 Ja jeg regner bestemt ikke med at han skal avle - på trods af at der ingen kryptokid hunde ligger i linjerne.. Jeg er bare uheldig smiley øv øv...

Kommentér på:
Scanning kryptokid?

Annonce