890 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til hvalpefoder! {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Nogen der ved om der findes et hvalpefoder der ikk bare smager af kylling?
Min hvalp er træt af sit foder, og det er med kylling, og andet foder med kyllinge smag har heller ikk stor interesse, men fx adult lam og fisk fra Oliver's, dét er guf, måske fordi det stinker? Lol
(det er prøveposer jeg har haft købt)
Findes der hvalpefoder med andre smage end kylling? :-s
På forhånd tak!
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
dec 2013
dec 2012
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 459
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.849
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Opskriften
Frisk kylling & and, tørret kylling & and, sød kartoffel, kyllingefedt, ærter, frisk laks & ørred, friske hele æg, hørfrø, kartoffel, leverfond, lucernespirer, vitaminer & mineraler, MOS, FOS, glukosamin*, kondroitin*, MSM* (*alle fra naturlige kilder), tranebær, acai, blåbær, morbær, æble, tomat, appelsin, pære, gulerod, spinat, blomkål, tang, morgenfrue, grøn te, ingefær.
Selvom der er kylling i, er der også en del fisk i - så måske det kan være appetitvækkende?
Har ikke selv brugt det endnu men bruger deres voksen hundefoder og er meget begejstret.
feb 2011
Øv, ellers lækkert de fåes i SÅ mange forskellige smage
feb 2011
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Og lad nu være med at skifte foder så tit hos en lille hvalp, du vænner den netop til at blive kræsen, og der er også altid en chance for at slå maven i stykker ved foderskifte.
Hvis han er meget "kræsen", så køb lidt vådfoder af god kvalitet, mas lidt af det ud i skålen sammen med varmt vand, og vend foderpillerne ned i det, husk at lade det stå lidt og trække. Så glider selv kyllingepillerne nok ned. Sådan en dåse vådfoder kan holde i en del dage, hvis den stilles i køleskabet.
dec 2012
mar 2008
Jeg går så absolut ind for variation, men vil gerne med lidt ide bagved, f.eks. sådan som Stine foreslår, det er nemlig meget lig det vi selv praktiserer.
Et par gode typer tørfoder, suppleret op med vådfoder og lidt råt, på den måde har vi gjort lige fra hvalpetid.
feb 2011
(Dermed ikk sagt man kun køber skodfoder i brugsen/bilka/kvickly/osv )
Jeg har købt 3kg Arion Puppy med lam og ris idag, han så begejstret ud for det, så håber det fortsætter
Jeg har ikk bare skiftet fra det ene til det andet hver 2 dag, han har hele tiden fået det han fik hos opdrætter, jeg blandede Essentials i, men så gad han dårligt spise, og af de prøveposer fra Oliver's jeg har er det kun voksenfoder med fisk eller lam han gider, ikke til hvalp med kylling :-s
Men Arion er godt nok nogle små kugler hihi
Er det et godt foder egentlig? Fatter brik af det der står på posen :-s
dec 2013
Min mor bruger det samme til hendes labradore dens pels er utrolig blank
mar 2008
Men det er jo ikke det som ts. er i gang med, hun er i gang med at købe sig fattig (overdrevet) fordi hun præsentere den ene type foder efter den anden for hund, og den gider ikke æde.
Derfor vil jeg gøre det her på en anden måde, for jeg tror måske ikke hunden er så interesseret i et rent tørfoder.
feb 2011
Men god idé med at købe lidt vådfoder hjem af forskellig slags/smag, så kan han få en klat af det dagligt os, og han får dagligt noget tørret kallun at gnave i samt forskellige godbidder osv.
Han har prøvet hestekød, men han brød sig ikke om at det var så sejt at tygge i, så det var ikke det store hit lol
Men det ser ud til Arion med lam og ris glider lige ned i løgnhalsen, blandede lidt af det i hans vante foder, og bare på kort tid idag har han spist mere end han har gjort dagligt de sidste par dage
Han er jo i vokse alderen, så det er super vigtigt han får spist, syns han ser tynd nok ud i forvejen :-s
mar 2008
Jeg køber hos barf-forhandleren nogle poser med løsfrosset barf - mine er vilde med det. Det bliver bare tøet op og drysset ned imellem tørfoderet sammen med den væde, der samles ved optøningen.
Dejligt, at du har fået ham til at spise, sådan en lille basse skal jo have noget at vokse sig stor, stærk og fræk af!
Hjælp til hvalpefoder!