{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Hjælp til hvalpefoder! {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Nogen der ved om der findes et hvalpefoder der ikk bare smager af kylling?

Min hvalp er træt af sit foder, og det er med kylling, og andet foder med kyllinge smag har heller ikk stor interesse, men fx adult lam og fisk fra Oliver's, dét er guf, måske fordi det stinker? Lol
(det er prøveposer jeg har haft købt) smiley

Findes der hvalpefoder med andre smage end kylling? :-s

På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hvalpefoder!
  • #1   6. feb 2014 Hej jeg bruger Arion lam/ris det har mine hellere ville have end det med kylling smiley

• #2   6. feb 2014 Inger, det er jo ikke hvalpe foder smiley

• #3   6. feb 2014 Hvor gammel er hvalpen?

• #4   6. feb 2014 Lækker kælling Jo det er I dyrhandlen har de hvalpefoder med Kylling og Lam /ris

• #6   6. feb 2014 Han blev 12 uger i forgårs smiley

• #7   6. feb 2014 Jeg tror producenterne laver det meste hvalpefoder/starterfoder af kylling fordi det er det protein, som er mildest i det sarte mave-tarm system.

• #9   6. feb 2014 http://www.essentialfoods.dk/shop/meals-for-dogs/essential-the-beginning.html

Opskriften
    Frisk kylling & and, tørret kylling & and, sød kartoffel, kyllingefedt, ærter, frisk laks & ørred, friske hele æg, hørfrø, kartoffel, leverfond, lucernespirer, vitaminer & mineraler, MOS, FOS, glukosamin*, kondroitin*, MSM* (*alle fra naturlige kilder), tranebær, acai, blåbær, morbær, æble, tomat, appelsin, pære, gulerod, spinat, blomkål, tang, morgenfrue, grøn te, ingefær.

Selvom der er kylling i, er der også en del fisk i - så måske det kan være appetitvækkende?

Har ikke selv brugt det endnu men bruger deres voksen hundefoder og er meget begejstret.

• #10   6. feb 2014 Det der Wolfsblut koster da godt nok spidsen af en jetjager! :-s

Øv, ellers lækkert de fåes i SÅ mange forskellige smage smiley

• #11   6. feb 2014 Essentials gider han ikke spise, det er prøvet smiley

• #12   6. feb 2014 Har du prøvet at hælde lidt lakseolie over foderet?

Og lad nu være med at skifte foder så tit hos en lille hvalp, du vænner den netop til at blive kræsen, og der er også altid en chance for at slå maven i stykker ved foderskifte.

Hvis han er meget "kræsen", så køb lidt vådfoder af god kvalitet, mas lidt af det ud i skålen sammen med varmt vand, og vend foderpillerne ned i det, husk at lade det stå lidt og trække. Så glider selv kyllingepillerne nok ned. Sådan en dåse vådfoder kan holde i en del dage, hvis den stilles i køleskabet.

• #13   6. feb 2014 Jeg er slet ikke enig med Kirsten R faktisk har jeg det lige modsat, Jo mere foder hvalpen får prøvet, jo mindre kræsen bliver den:) så jo det er efter min mening rigtig smart at få flere typer foder prøvet.

• #17   6. feb 2014 Det jeg mener med ikke at skifte for meget, er at så snart den ser ud til ikke at ville spise, så får den serveret noget nyt - det skal man jo ikke ind på.

Jeg går så absolut ind for variation, men vil gerne med lidt ide bagved, f.eks. sådan som Stine foreslår, det er nemlig meget lig det vi selv praktiserer.

Et par gode typer tørfoder, suppleret op med vådfoder og lidt råt, på den måde har vi gjort lige fra hvalpetid.

• #19   6. feb 2014 Han er vant til forskelligt tørkost fra opdrætter af, for som hun siger, så aner man ikk om de nye ejere vil fodre med dyrt godt foder, eller foder fra brugsen der ikk er så meget godt i smiley
    (Dermed ikk sagt man kun køber skodfoder i brugsen/bilka/kvickly/osv smiley )

Jeg har købt 3kg Arion Puppy med lam og ris idag, han så begejstret ud for det, så håber det fortsætter smiley

Jeg har ikk bare skiftet fra det ene til det andet hver 2 dag, han har hele tiden fået det han fik hos opdrætter, jeg blandede Essentials i, men så gad han dårligt spise, og af de prøveposer fra Oliver's jeg har er det kun voksenfoder med fisk eller lam han gider, ikke til hvalp med kylling :-s

Men Arion er godt nok nogle små kugler hihi

Er det et godt foder egentlig? Fatter brik af det der står på posen :-s

• #20   6. feb 2014 Som sagt bruger jeg Arion Efter et års alderen gik jeg over på den med Laks/ris mine hunde elsker det og pelsen bliver utrolig flot lige som den skinder
    Min mor bruger det samme til hendes labradore dens pels er utrolig blank

• #21   6. feb 2014 Pia H, jeg fodrer netop varieret, mine får forskellige typer tørfoder, råt, vådfoder etc., forskelligt fra dag til dag.
    Men det er jo ikke det som ts. er i gang med, hun er i gang med at købe sig fattig (overdrevet) fordi hun præsentere den ene type foder efter den anden for hund, og den gider ikke æde.
    Derfor vil jeg gøre det her på en anden måde, for jeg tror måske ikke hunden er så interesseret i et rent tørfoder.

• #23   6. feb 2014 Ej det gør jeg nu altså ikk Kirsten R, for jeg har kun haft købt Essentials udover det foder han fik hos opdrætter, og nu idag har jeg så købt Arion smiley

Men god idé med at købe lidt vådfoder hjem af forskellig slags/smag, så kan han få en klat af det dagligt os, og han får dagligt noget tørret kallun at gnave i samt forskellige godbidder osv. smiley

Han har prøvet hestekød, men han brød sig ikke om at det var så sejt at tygge i, så det var ikke det store hit lol

Men det ser ud til Arion med lam og ris glider lige ned i løgnhalsen, blandede lidt af det i hans vante foder, og bare på kort tid idag har han spist mere end han har gjort dagligt de sidste par dage smiley

Han er jo i vokse alderen, så det er super vigtigt han får spist, syns han ser tynd nok ud i forvejen :-s

• #24   6. feb 2014 Lunte, griner - det var også en overdrivelse, sådan for at fremme forståelsen... smiley

Jeg køber hos barf-forhandleren nogle poser med løsfrosset barf - mine er vilde med det. Det bliver bare tøet op og drysset ned imellem tørfoderet sammen med den væde, der samles ved optøningen.

Dejligt, at du har fået ham til at spise, sådan en lille basse skal jo have noget at vokse sig stor, stærk og fræk af! smiley

Kommentér på:
Hjælp til hvalpefoder!

Annonce