{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Hjælp til racevalg {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for lidt hjælp til at finde den rigtige race.

Det ønsker vi af hunden
- Vagtsom
- Skal ikke have tendens til at strejfe
- Samarbejdsvillig/lærenem
- Ikke langhåret
- Skal kan trives uden nødvendigvis at blive aktiveret flere timer hver dag
- Labrador størrelse eller større

Det kan vi tilbyde hunden
- Har megen erfaring med at holde hund og med træning af hund
- Bor på en ejendom hvor hunden kan gå frit ude
- Den vil blive trænet, aktiveret med bla næsearb og gåture
- Har tre børn på 3, 6 og 8 år. De er meget gode til at omgås hunde korrekt

Spørg hvis der er mere der kunne være relevant at vide. Det er vigtigt for os, at den er vagtsom (ved godt at det kan variere indenfor en race) da der har været flere indbrud i området.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til racevalg
  • #4   1. feb 2014 Øv at de ikke må være langhåret, for ellers vil en halv pomeran og halv pudel være god, for de er virkelig søde, og hvis man holder dens pels til kun 3 cm, så skal dens pels ikke plejes, så hvis i har mulighed syntes jeg lige i skal tænke over sådan en, i kan gå ind på min profil og sen den der hedder Bølle, for han er halv pommeran, og halv pudel. smiley Og så kan de lære rigtig meget på 0,5. smiley Men ellers vil jeg også sige en fin Labbe, eller Rottweiler. smiley

• #5   1. feb 2014 Og sådan en blanding jeg foreslog, kræves ikke meget aktivering, bare en masse hygge og kælen, så er de skønnere end skøn. smiley

• #8   1. feb 2014 Her er den, vores er dog lidt langhåret, men det er fordi at det vil vi helst have. Men den kan saktens være korthåret, dog bare ikke helt korthåret som labber, for deres hår gro'er hurtigt i den længde. smiley

profilbillede
  • #9   1. feb 2014 Dinodrengen, tro mig sådan nogle små hunde der, de er på vagt bare af få fluer, men ellers vil forbryderne bare falde om fordi de er så nuttet. smiley

• #10   1. feb 2014 Har faktisk før overvejet en Grosser.
    Det er slet ikke sådan, at den vil komme til at gå og passe sig selv og slet ikke blive aktiveret. Alm træning og mere til er en selfølge her. Med tre børn i huset, vil der bare blive nogle dage, hvor der ikke vil blive brugt så meget tid på hunden.

• #11   1. feb 2014 Men en Golden retriever, kunne måske også gå? smiley

• #12   1. feb 2014 Frederikke den er sød, men vi manger en stor vagthund.

• #13   1. feb 2014 Og vi har en golden retriever som bae synes det er herredejligt at få besøg. Ligemeget af hvem og hvornår smiley

• #14   2. feb 2014 Ulla, jeg beklager jeg skrev det med pommeranen, havde overset det med vagthund. smiley Men jeg har hørt om nogle der sagde at der var meget vagthund og alle dine krav i en Australian Shepherd, men ved ikke om det passer, for har aldrig rigtig vidst så meget om dem. smiley

• #17   2. feb 2014 Men jeg har selv haft mange Ruhåret Hønsehunde siden jeg kom til verdenen, og skal have om en måned eller to igen, og jeg syntes de lever op til dine krav. smiley Men der er bare det at når man træner med dem kan det tage meget tid for dem at lære tingene, så de kræver tid til trænningen. smiley Og de plejer godt at kunne skelne mellem folk. smiley Og så plejer de at være FANTASTISKE familiehunde. smiley Man kan normalt få dem i brunskimmel, gråskimmel, brun, men hvis man er heldig kan man få en HELT sort eller sortskimmel, som jeg har haft lige siden min første. smiley Men det er ikke sikker det er jeres smag, men hvis i går ind på min profil kan i se hvordan de ser ud som sort. smiley

De er ca omkring på højde med labbern, nogle gange en lille lille smule højere. smiley

profilbillede
  • #18   2. feb 2014 Så vil jeg da igen lige "reklamere" lidt for beauceronen (tjek evt. min profil). Det er en hund, som umiddelbart passer på samtlige punkter. smiley

• #19   2. feb 2014 Men hvis du starter til hvalpetrænning medd den, så er de ofte lærenemme når de bliver unghunde og op. smiley

• #20   2. feb 2014 http://www.ruhaar.dk/
    Her kan du se næsten alle farverne. smiley

• #21   2. feb 2014 Frederikke måske det er lidt for optimstisk at forvente at en jagthund som ruhår, kan gå frit på en ejendom, uden at løbe efter vildt mm.

Den skal self ikke være overvagtsom, men den må gerne give lyd, når der kommer nogle, istedet for bare at være total happy inden den overhovedet har set, hvem der kommer

• #22   2. feb 2014 Doberman, boxer, pincher?

• #25   2. feb 2014 Hvad med en Bullmastiff? det eneste med den, der kunne være - er Samarbejdsvillig/lærenem.

• #26   2. feb 2014 Jo, det vil bestemt mene, men de er tilgengæld samarbejdsvillige og vagtsomme. Det er ikke helt let at få begge dele i samme hund. Hvis lidt aktivering er vigtigere end samarbejdsvilje, ville jeg kigge efter en af mastifferne: bullmastif, angelskmastif, dogue de bordeaux ellermåske en grand danois.Tror dog ikke der erså meget vagt i den,men den kam måske via sin størrelse skræmme nogen væk smiley

• #27   2. feb 2014 Ulla, hvis bare du lære hunden at blive på ejendommen, så bliver den der. Vores seneste ruhår, blev på grunden lige siden den var hvalp, og den løb væk en gang.. Den var slet ikke blevet trænet, og de fleste ruhår jeg kender de går bare frit på ejendommen uden hegn eller noget, og hvis de ser noget vildt, ved de at de ikke skal jagte det, for man lære ofte hunden hvornår den må jage.

• #30   2. feb 2014 Har i overvejet en boxer? Den bedste hund til børn, skal selvfølgelig motioneres, men det vigtigste er at de får noget hjernearbejde: søge, lave tricks osv. De strejfer ikke men trives godt med masser af plads( mindre kan dog også sagtens lade sig gøre).

• #33   3. feb 2014 Kan se at Dobermann er foreslået. Og ja, det er en vagthund forstået på den måde at den er god til at larme og den folk kender den som den barske vagthund i film fra Hollywood smiley
    Men en Dobermann kræver MEGET aktivering. Ikke bare lidt næsearbejde og nogle gåture. Det er hund der skal bruges for at trives. Og det der med at gå frit på en landejendom kan også blive lidt af en udfordring. Det er en race med høj byttedrift og ser de vildt eller får de færten af det så render de efter det. Og keder den sig så ovenikøbet lidt så kan den blive en pestilens for naboerne - og sådan en fætter får altså hurtigt tilbagelagt et par kilometer smiley
    Jeg vil umiddelbart også mene at TS måske snarere skal lede lidt blandt dogger og molosser evt RR.

Kommentér på:
Hjælp til racevalg

Annonce