Tænder - "Ombetrækning" {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Som nogen måske ved har Walle ikke haft den bedste opvækst og pga manglende fodring de første 2 år har hun meget "bløde" tænder. I en alder af snart 8 år er hendes tænder meget nedslidt og jeg kan godt se at der må gøres noget snart.
Jens på Tanddyreklinikken har set hende med jævne mellemrum og vi er enige om at hun på et tidspunkt nok skulle have lavet tænder.
Nu vil jeg høre om nogen af jer har fået jeres hundes tænder omtrukket med "plastik" eller hvad det er de bruger?
Hvordan har tænderne holdt efterfølgende ? Hvordan med f.eks hundesports (jeg tænker apportbuk osv.), har de kunnet det? Hvorfor fik i det lavet og var det dækket af forsikringen?
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Jeg vidste ikke, Walle havde sådan nogle tænder.. Men gør det ikke frygteligt ondt - man kan jo se, at tænderne er slidt helt ned til rødderne?
Du ved det sikkert, men husk at fx. tennisbolde slider helt vildt på tænderne pga. fibrene, håber du lader ham tygge på ting, som ikke slider for groft..
Sorry, jeg ikke er til mere hjælp.. Da min mor er tandlæge har tænderne på vores dyr altid haft meget høj prioritet, så jeg vil følge din tråd med interesse, og håber du finder en god løsning for Walle!
jul 2006
Og ja det ved jeg. Hun bliver råfodret men får f.eks som regl sine knogler og brusk hakket til atomer i maden frem for at skulle gnave det. Dertil prøver jeg at vælge ting der ikke slider helt så meget som f.eks hesteben osv. derfår hun et oksestrubehovede istedet osv. så jo vi tager forbehold.Men det har jeg gjort fra dag 1. Da vi lagede ud med at trække de tænder ud der mangler og genbygge kæben derover da de var rådne (og jeg mener rådne som i råd. ikke bare dårlige) i bunden og helt sorte. Det skyldtes et brud fra et slag med en hård genstand. Så jo jeg har været obs på hendes tænder al den tid jeg har haft hende.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Måske du skulle kontakte hende og få en sludder om "nye tænder"
jul 2006
jul 2006
jul 2006
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Det er hende her: