2.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Kasper J
Kasper J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Hundefoder uden Stivelse? Hjælp. Hundefoder uden Stivelse? Hjælp.

Hej vi har 2 franske bulldogs, og de lider af allergi overfor stivelse.. Vi har prøvet utallige slags hundefoder, men enten vil de ikke spise det. Ellers så får de dårlig mave af det. Har i hund eller kender nogle der har allergi over for stivelse? Og hvad for noget foder bruger i/de? Jeg er simphelthen på bar bund.

-Kasper

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefoder uden Stivelse? Hjælp.
  • #1   1. feb 2014 Har du overvejet råfodring? smiley

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#2   1. feb 2014 Vi har prøvet Men den ene, Kan ikke lide "Klumperne". Men nu har vi så også kun prøvet 1 slags barf smiley Og så syntes den anden nu hellere ikke det er sååå spændende.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#5   1. feb 2014 Vi har prøvet " avifaunas " eget barf mærke. Men har så ikke prøvet andre slags, fra andre leverandører.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#7   1. feb 2014 Jytte B: Det ser meget spændende ud, men vi bor desværre nede i sønderjylland.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#9   1. feb 2014 Råt hundemad ved Supermarkeder? Det har jeg aldrig set før?

• #12   1. feb 2014 Du køber bare råt kød i supermarkedet og fodre med det. Kyllingelår, lever, hakket kød, hele stykker kød. Alt kan bruges.

• #13   1. feb 2014 Når du skriver stivelse er det så korn og ris, som dine hunde er allergiske overfor??

For så er det vel "bare" at skifte til et kornfrit produkt, hvor der evt. er brugt kartoffel som stivelse...

• #14   1. feb 2014 Gitte, den går ikke, hvis det decideret er stivelse, der skal undgåes - kartoffel er jo meget stivelsesholdig.

TS, barf er nok det bedste, du kan gøre og der er mange forhandlere, der leverer til døren. Og ellers er der flere forhandlere i Sønderjylland end Avifauna, bare prøv at google.

• #18   1. feb 2014 Barf er råt kød og ben! Det er ikke alle mulige og umulige smarte forhandlere.
    Gå ned i supermarkedet og køb det du selv ville have spist, fx en kylling, en pakke svinekotteletter, et hjerte, en pakke fisk fx sild, en pakke stegeben, lidt oksekød og så videre, gå så hjem og pak det i dagsportioner husk at det skal være i stykker hunden skal gnave og tygge i, ikke finthakket;)
    Billigt og let at gå til,

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#19   1. feb 2014 Det er alt form for stivelse. Kartoffel majs ris, ærter osv.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#20   1. feb 2014 Vis man dissideret går over til * supermarked versionen * skal man have købt noget vitaminpulver, med alle de nødvendige vitaminer og mineraler?

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#23   1. feb 2014 Men man skal da alligevel gå efter de virkelige gode tilbud, ellers bliver supermarked også en meget dyr løsning. Det man kan købe er jo med brusk ko mave sener, og kirtler. Så kan man da også sige supermarked er den luksuriøse løsning?

Men kom bare med alt indput i har, det er godt og få lidt at vide om hvad andre syntes og bruger.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#24   1. feb 2014 Ziwi peak koster jo 800kr for sølle 5kg??

• #25   1. feb 2014 Du kan jo også kombinere det.
    Køb tilbuddene f.eks. har Lidl, Fakta mv. tit tilbud på kød, der nærmer sig udløbsdatoen - lige til at smide i fryseren til hundemad. Jeg købte 6 pakker kyllingebryst m/4-5 stk. i hver samt to pk. oksefars alt med udløb i morgen pris pr. pk. 15 kr.
    Desuden køber jeg det løsfrosne barf, lige til at drysse med i maden, jeg kører nemlig et "mine hunde spiser alt" projekt, så de får godt tørfoder, råt kød/ben, grønt etc. og de elsker den variation, de dermed får i deres foder, og de stortrives!

• #28   1. feb 2014 Jeg synes det lyder underligt hundene er allergiske over for stivelse..
    Må man høre hvordan det har vist sig, og hvordan dyrlægen har fundet diagnosen?

• #30   1. feb 2014 Så dyrt er det ikke igen, hvis du fodre efter tilbud. Men det kommer også an på hundens alder, aktivitetsniveau og vægt. Vitaminer er ikke nødvendig hvis bare at man fodre alsidigt. Det vil sige at fodre med ben, fedt, kød og indmad. Så burde hunden være dækket ind. Nogle fodre også med grønt ud over kødet.

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#32   2. feb 2014 Lyder jo som en fin fidus, jeg tænker sådan lidt især med rå kylling, og sår kyllinge indmad Fks kyllinge lever eller hjerter på frost, skal man da også passe meget på med?

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#33   2. feb 2014 Ginne - simpel blodprøve test, som er blevet sendt til Tyskland og blevet tjekket for hvad hunden kan tåle og ikke kan tåle.

• #34   2. feb 2014 Kasper J der er også dem her hundeparadiset oppe ved Vojens de gør i rå foring

• #35   2. feb 2014 Hvad mener du med passe på med rå kylling og kyllingeindmad? Hvis du mener salmonella, så er hundens fordøjelse indrettet sådan at den ikke bliver syg af det.

• #37   2. feb 2014 Hunden kan sagtens tåle rå kylling, ingen problemer hverken bakteriemæssigt eller med benene i kyllingen.

• #38   2. feb 2014 Kan godt være det er mig der ikke forstå noget. Men er stivelse ikke et meget bredt område. Da stivelse findes i stort set alt også dyr..... kan du ikke være lidt mere præcis i hvad det er din hund ikke kan tåle.

Stivelse er et kulhydrat, som dannes i planternes rødder, knolde eller frø

• #39   2. feb 2014 Stelle hunde kan godt få salmonella, forgiftning

• #40   2. feb 2014 Laika, ja men yderst sjældent!
    Faktisk tror jeg, at hunde på Barf får udviklet et bedre forsvar mod bakterier via den afvekslende kost, så de bedre kan bekæmpe bakterier. Alle hunde går jo og snuser og roder allevegne, og det kan de også få salmonella m.v. af......

• #42   2. feb 2014 Jeg tænkte også på om det ikke kunne være gluten....

• Kasper J
    Kasper J Tilmeldt:
    feb 2014

#43   2. feb 2014 Vi har også spurgt til råds og fået nogle svar. Men vores hunde kan ikke tåle det [ tynd mave ], ellers vil de ikke spise det. Tro mig vi har prøvet i lange baner. Vi kan jo også sprøjte dem en gang i ugen selv, for at modvirke. Men Så kan vi jo gå og stikke idem for evigt og det er ikke det vi ønsker.

Det et stivelse delen som du siger, protein vejen i fks hvede, majs, ris, kartofler, ærter osv.. Og den ene er meget ellergisk over for protein delen.

• #45   3. feb 2014 Helt ærligt Jytte det er ikke nødvendigt at få nogen til at lave en plan, det er kke nødvendigt at betale diverse guroer eller smarte sælgere for noget en alm sund fornuft kan klare!
    Foder varieret, sørg for at der er kød og ben i alle måltider, fx et kyllingelår, en kotteleter med ben, en side lammeriben og så videre;) at købe søbemad og hakket affald er unødvendigt og spild af penge, den eneste du gavner er den smarte producent.

Kommentér på:
Hundefoder uden Stivelse? Hjælp.

Annonce