{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.347 visninger | Oprettet:

Umulige negle.. Nogle der har prøvet det samme? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley Sagen er den at vi i marts 2013 hentede vores dejlige mopstæve hjem på 5 år og omplaceringen kunne ikke have gået bedre.
Da vi hentede hende fik vi afvide at hun trængte til at få klippet negle og det ville jeg så gøre få dage efter da hun lige skulle have mulighed for at falde til. Hendes negle var meget lange og krogede og turde derfor ikke i frygt for hun ville bløde og hun var heller ikke til at holde.
Derfor tog vi hende til dyrlægen hvor hun blev nødt til at få mundkurv på da hun simpelthen gik i panik over at skulle have dem klippet. Det skulle gøres hver 14. dag da de vokser som bare HEL.... og det blødte hver gang smiley I dyrlægens samråd blev vi enige om fuld narkose hvor hun ville klippe neglene HELT op og brænde dem for at de så ville blive rettet op og roden trække sig lidt sammen. 1 månede efter ser de ligesådan ud, så her står vi 1000 kr fattigere og en hund som stadig står træls på sine ben grundet alt for lange negle og nogle negle vi ikke kan klippe fordi roden er helt ude i spidsen smiley Vi har snakket om at få dem fjernet helt da vi ikke vil have hun skal få problemer med sine ben senere hen .. Nogle der har stået i lignende situation og evt kender et prisleje det vil koste? Det er kun forpoterne der er problemer med.
Undskyld det blev lidt langt, håber i kan finde rundt i det.
Håber virkelig nogle kan hjælpe da det påvirker mig hver dag ikke at kunne gøre noget, men har heller ikke penge og lyst til at hun skal i narkose hver månede og betale 1000 kr hver gang smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Umulige negle.. Nogle der har prøvet det samme?
  • #1   30. jan 2014 Vil du ikke prøve at smide et billede op af hendes negle?

• #2   30. jan 2014 Jo prøver jeg lige! Skal lige have lidt strøm på mobilen smiley

• #3   30. jan 2014 Super smiley Så er det nemlig nemmere for folk at hjælpe, hvis de kan se problemet smiley

• #4   30. jan 2014 Her smiley klippede endda spidserne i går smiley

profilbillede
  • #5   30. jan 2014 Og her

profilbillede
  • #6   30. jan 2014 man kan se de går helt ned i trædepuderne smiley

• #7   30. jan 2014 Uf de bøjer godt nok hurtigt ned smiley

Jeg tænker de skal klippes en gang om ugen, hvis nerven skal trække sig tilbage. Måske oftere, hvis neglen vokser meget hurtigt. Men det er selvfølgelig et problem, nu hvor hun er så bange for at få klippet neglene.

Ville forslå at have negleklipperen liggende fremme synligt på gulvet. Lægge en god bid oven på den i ny og næ og ellers bare lade den være. Ikke gøre noget nummer ud af den. Heller ikke rose når hun tager guffen ovre ved den. Bare gøre den til noget helt naturligt, som var det den pude hun ligger på fx. Og så langsomt gå videre derfra, når hun var helt cool ved selv klipperen.

Problemet er jo så bare at I er nødt til at overgå hendes grænse for at få dem klippet smiley Medmindre hun da er lyn hyrtig til at blive tryg ved den

• #8   30. jan 2014 Ej det ser skidt ud smiley
    Det kunne godt tyde på at den aldrig rigtig har fået klippet sine negle nok- og så har neglen jo fået en vej at vokse- og det er nedad og rundt :-(.
    Sikke noget pis.
    Har desværre ingen forslag.

• #9   30. jan 2014 Ja nemlig smiley tror også de har været "svigtet" fra start af og nu kan vi ikke rette dem op smiley har lige snakket med en dyrlæge der med det samme sagde at de ikke måtte lave kosmetiske indgreb.. kan bare ikke forstå hvordan det kan være kostmetisk når vi har prøvet alt og hun har ondt smiley

• #10   30. jan 2014 Prøv at fil dem, ved godt det tager en krig, men det er bedre end at skulle slås med hunden og gøre dem endnu mere utryg.
    står selv med en der er panisk for negleklipperen, så vi må bare file..

• #12   30. jan 2014 ja de er så smiley og det er endda med klipning af spidser hver 3. dag smiley

• #13   30. jan 2014 dyrlægerne vil ikke gøre noget da de mener det er kostmetisk indgreb og hvis de overhovedet ville overveje det vil det koste omkring 15000 kr smiley

• #15   30. jan 2014 ja har også været inde og kigge på de forskellige og tror jeg er kommet frem til at tage hende til dyrlægen om 1 uges tid og så må hun "lide" de 5 min det tager og få dem klippet og brændt lidt og så skal jeg have købt sådan en! smiley

• #16   30. jan 2014 Blodåren inde i neglen skulle gerne trække sig tilbage lige så langsomt efterhånden som man snipper mere og mere af.

Jeg ville nok efter næste dyrlæge besøg prøve at gå med hende på overflader der naturligt sliber neglene (Lia har ikke fået klippet negle siden hun var hvalp for hun slider dem ned), og så tage en ganske almindelig neglefil af sandpapir og give neglene en omgang hver dag når I ellers sidder og putter. Stille og roligt.

Har I mulighed for det, kan I også lave en gravekasse/sandkasse og gemme legetøj, godbidder osv. i som hun så skal grave op. Der bruger de jo mest forpoterne.

• #17   30. jan 2014 Jeg ser ikke noget kosmetisk i at behandle de negle !!
    Det er da for at hunden ikke skal blive belastet skævt i kroppen, når den går med sådanne negle !

• #18   30. jan 2014 ja nemlig! blev også virkelig sur og fornærmet! det lød nærmest som om hun sagde det var fordi vi var for dovne til at ville klippe dem og derfor ville have dem fjernet! Dumme "kost" undskyld mig .. men træls når man ringer og vil gøre alt for sin hund smiley

• #19   30. jan 2014 Har du prøvet at lave en billeddagbog til dyrlægen, altså et billede af poterne hver dag, skriv ned hvornår du klipper neglene osv.

• #20   30. jan 2014 Nej det har jeg ikke.. det kunne selvfølgelig godt være en mulighed! smiley

• #21   30. jan 2014 Havde det været mig, ville jeg søge hjælp hos en anden dyrlæge.

• #22   30. jan 2014 har allerede haft ringet til vores faste + 2 andre og ingen vil gøre noget smiley

• #23   30. jan 2014 CeCe er osse helt umulig med en negleklipper da hun osse har prøvet at få klippet dem for langt så det blødte, vi gik over til at file istedet for

jeg tager dem flere gange om ugen med en fil som er beregnet til når man laver negle, og så når vi er hos opdrætter tager hun dem med den elektriske

hun sidder lige så fint og får dem filet og så er der ros ros ros bagefter

hun lærte det ved at tage lidt af gangen og så rooooooooooooooooooooos og lidt leg, og så lidt igen og så rooooos og leg

held og lykke med de negle, det ser godt nok slemt ud, stakkels hund

• #24   30. jan 2014 Nu er jeg blevet lidt nysgerring. Hvordan fjerner man neglene på en hund? Gøres det på samme måde som de gør på kattene i USA, så kan jeg godt forstå at dyrlægerne er noget tilbageholdene med det.

• #25   30. jan 2014 Det burde også være muligt at rette op på dem ved en intens indsats, men det besværliggør projektet når hunden er så angst for klipningen.
    jeg havde nok fået hjælp til at få dem klippet en gang til, og så simpelthen file dem, flere gange om ugen, gøre det til en del af sofahyggen og den vej holde dem i skak.
    gå en masse på asfalt, det slider også pænt.

Kommentér på:
Umulige negle.. Nogle der har prøvet det samme?

Annonce