Provokeret af svigermor ang hund {{forumTopicSubject}}
Jeg har gået og tænkt over det her i nogen dage og jeg er faktisk blevet voldsomt provokeret af hende.
Sagen er den at vi har haft en hund der nu er aflivet grundet forskellige skavanker.
Min svigermor siger så her den anden dag at hun da bestemt håbede at vi aldrig fik en hund igen fordi den led da bestemt og havde et dårligt hundeliv fordi vi ikke gik time lange ture med den og fordi den var blevet meget tyk.
Vores gamle hund har fra vi fik hende været godt proportioneret, de sidste år blev hun tyk, dels fordi hun blev steriliseret, så spiste hun 15 kg foder på en uge lige da vi var flyttet i vores nye hus, vi havde glemt at lukke ind til rummet hvor hendes mad stod og langsomt havde hun spist hele posen, ja det var dumt men vi var rigtig presset så vi havde hoved under armen.
Ud over det så havde hun ondt i sine hofter og det med at gå tur, gjorde ondt på hende, så turene blev til græsset og de små stier rundt om vores hus, og hun ville ikke selv gå langt, hvis vi prøvede så lagde hun sig ned eller simpelthen vente om og trak hjemad.
hun havde så konstant adgang til vores have, og hun var ikke alene hjemme mere en 8 timer om dagen.
Min svigermors egne hunde, hun har 2, er hele hendes liv, hun har en hund der er 7 måneder der endnu aldrig har prøvet at være alene hjemme, den tisser stadig på gulvet, når ja og så er begge hunde hun har, for tykke! Hendes hunde er på 2 ture på måske 15 min om dagen.
Jeg kan seriøst ikke se forskellen på vores og deres hundes hundeliv.
Så det pisser mig voldsomt af at hun mener vi stort set har vandrygtet vores gamle hund, når vi har gjort alt hvad vi kunne for hun havde det godt.
Ja undskyld min bøvs, og aner ikke hvad i overhoved kan kommentere på her.
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.007
ja det var så min kommentar..... begge sider har fejl.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.339
apr 2013
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 321
Vores hund var 9 år da vi flyttede og havde allerede der problemer med at rejse sig osv, vi var rigtig presset ang huset, jeg var højgravid og vi boede i en husvogn i vores have sammen med vores datter og hund, mens hele vores hus var revet ned indvendigt, vi flyttede ind i huset ca 14 dage inden jeg skulle have kejsersnit, så derfor var vi meget presset, og derfor glippede det med hundes foder, for at undgå at hun spiste det, var det i huset over en ugen mens vi havde spist frokost i vognen der spiste hunden så frokost i huset ??
Og ja det var dumt af os, og nej det gjorde bestem intet godt for hende, men det var ikke derfor hun fik ondt i hofterne, men det gjorde da bestemt ikke noget godt for hende.
Dog kan jeg omvendt sige det samme om svigermors hund der bestemt heller ikke havde det godt, og som var kugle rund også.
Jeg tænker mest nok at HUN bestemt ikke skal skal spille hellig i forhold til det med at have en tyk hund der bevæger sig for lidt.
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Men kan også godt følge Familien Rødtop.
Tror i begge har fejlet Og så var svigermor måske nok lidt uheldig, i sin formulering...
apr 2013
Og der skal da bestemt være plads til man kan blive klogere, vi er ikke engang 30 år, endnu så vi har da et langt liv at blive klogere i
Vores hun blev 11 år, og har altid fået alt den opmærksomhed den kunne, jeg tror måske at hun siger som hun gør fordi vi er meget forskellige i vores hundehold, og det har hun svært ved at acceptere.
Derfor provokere det mig dog stadig at hun kan finde på at slynge ud at hun næsten syntes at vi har misrøgtet vores skønne hundepige
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
apr 2013
Når jeg for tid til at gå et par timer om dagen med den, træne den og bruge den som den fortjener så skal jeg da klart have en hund igen, men ikke før, det ville være top egoistisk, i mine øjne
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 24 Svar: 117
Vi vil altid gøre vores yderste for vores dyr, men ind i mellem så sker der ting i ens liv som gør at det måske ikke lige kan lade sig gøre. Og det er okay. De er en del af vores familie, på godt og ondt, ligesom resten af familien er det. Og selvom vi bestræber os så vil der bare komme tidspunkter hvor livet er mindre let end andre, og det rammer altså ikke kun de tobenede.
Så længe man er bevist om hvad det er for nogle fejl man har begået, og kan lave dem om næste gang, så synes jeg man er nået rigtig langt. Jeg er sikker på jeres hund havde det godt.
sep 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 25
Hvordan kan det være der ikke blev gjort indvendinger da hunden led så forfærdeligt (i hendes øjne)hvorfor gjorde hun jer ikke opmærksom på, at hun var bekymret for hunden osv. eller gjorde hun det?
Nej her bagefter bør hun holde mund!
Hvis i skulle gentage et sådan forløb med en evt. ny hund, kunne svigermonstret jo konstruktivt komme med nogle forslag til hvordan der kunne skabes et mere hensigtsmæssigt liv for hunden...
sep 2013
sep 2013
Jeg kan iøvrigt ikke se nogle steder hvor jeg skriver det er i orden at lade en hund spise løs, tror du ser spøgelser...
Det skrevne sprog kan let misforstås...
Provokeret af svigermor ang hund