4. maj 2007 Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Billig hvalp? {{forumTopicSubject}}
Der er gentagne diskussioner her på HG om tavle/ikke tavle. Dette er IKKE en af dem!!
Men dette er en tråd om hvad man nemt risikerer hvis man, af medlidenhed, uvidenhed eller for at spare, køber en hund, hvor man "desværre" ikke kan få MINIMUM moderen til hvalpene at se.
Så kan man risikere at det er en hvalp magen til disse man køber. Ja, man "redder" hvalpen. Men man giver også bagmændene endnu flere penge og endnu mere lyst til at råavle på sine tæver (ofte i hver eneste løbetid til de er slidt op) og sælge hvalpene alt alt for tidligt.
Sørg nu for at gøre jeres forarbejde godt nok!! At købe en hundehvalp er ikke det samme som at købe et nyt tv. En hvalp er levende væsen som man gerne skulle have i familien i mange mange år.... Men mange har tendens til at gøre mere forarbejde når de køber tv end når de køber en hvalp.
(link fjernet)
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Men jeg fatter simpelthen minus tysk (tror jeg nok det er )
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 327
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Jeg må dog indrømme at da jeg klikkede ind på hjemmesiden og så en landseer så kunne jeg ikke mere... kan ikke læse artiklen, men jeg ville ALDRIG støtte sådan noget, men støtter heller ikke tavleløst avl herhjemme eller avl uden sundhedsoplysninger
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
Nej, vi er mange som ikke støtter den slags. Men vi ser jo gentagne gange at nogle folk gør. Jeg tror såmænd oftest at det er uvidenhed. Og hundehandlerne/hvalpefabrikkerne har jo stråmænd over det hele
Men som Kristine skriver så er Google guld værd. Og det gælder uanset hvem man påtænker at købe hund af. Der er brådne kar alle vegne.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Det kan være dyrt at købe billigt..............og det kan være en stor pris hvalpen "betaler" for at du vil spare!
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
Jeg oplevede her da jeg skulle have hvalp sidst at komme til en meget seriøs opdrætter, det har været en lang proces hvor man har skulle "godkendes" til at få hund også følge ventetiden (1½ år)¨
tror et stort problem med hundene er at mange køber en hund som impuls og ikke som overvejelse, når man gør sådan så skal man bruge penge her og nu også er det ikke så mange som tænker på konsekvenser af deres billige køb men kun tænker til her og nu beslutningen...
Men folk vil hellere dumme sig end at lytte til de erfarne
Billig hvalp?