3.204 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

artikel : den dødelige dosis af metacam små racer artikel : den dødelige dosis af metacam små racer

Jeg fik denne artikel fra en af mine hundevenner....
den er fra norge og jeg ved ikke om det også er et problem i danmark
http://bellaklein.no/2014/01/22/den-dodelige-dosen-av-metacam/

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  artikel : den dødelige dosis af metacam små racer
  • #1   24. jan 2014 nu har jeg aldrig fået metacam til hunde, men jævnt tit til mine marsvin i årenes løb - og det har andre marsvineopdrættere osse - jeg har aldrig hørt om nogen fejldoseringer her, og marsvin er trods alt væsentligt mindre dyr end små hunde.

• #2   24. jan 2014 det var da skræmmende, et produkt hvor dosering er så nem at forklare idet sprøjterne opgøres i kg hund og ikke ml...

er da faktisk glad for jeg kun udleverer og ikke skriver recepter på det, for det betyder da at jeg har demonstreret hvordan de trækker op og om det er den store eller lille sprøjte de skal bruge til deres hund/kat...

øv da

• #3   24. jan 2014 Oh nej stakkels mennesker og hunde smiley

• #5   25. jan 2014 Pia k se det forstår jeg bare ikke, både Netavisen Og de kopiprodukter jeg kender har både stor og lille sprøjte og enheden er den samme på dem nemlig kg hund, dvs med den store sprøjte er det meget svært at trække små mængder op, men ikke umuligt, dog meget mere nøjagtigt på den lille

• #8   25. jan 2014 øhm.. har du drukket af natpotten?
    For din logik er da helt i skoven.

Sprøjter kan fåes i mange størrelser... 1ml, 1½ml, 5ml osv.
    Hvis jeg skal dosere til f.ex. et marsvin, så vil jeg meget nødig stå og ralle med en 5ml-sprøjte, fordi jeg skal bruge noget i stil til med 0,2ml, og derfor har jeg en 1ml-sprøjte til det.

• #9   25. jan 2014 nej de sprøjter der følger med metacam og meloxidyl (kopipræparat) de er ikke angivet i ml hvis du kigger, det er kg

dvs den lille sprøjte er vist op til et dyr der vejer 5 KG og den store kan så klare er det op til 50 kg?

det vil sige på den lille står der fx 1 2 3 4 5 og på den store er der små streger og første tal er så 10 så flere streger og så står der 20 og så 30 og så 40 osv

så det er IKKE ml det er kg smiley derfor er det vigtigt at man tydeligt gør opmærksom på at markeringerne er i "kg hund" og ikke ml eller lignende...

• #10   25. jan 2014 Nu har jeg desværre kun den store sprøjte hjemme men her står tydeligt kg som i kan se

profilbillede
  • #12   26. jan 2014 Forskellen på sprøjter

profilbillede
  • #13   26. jan 2014 super turbo med bileldet, Google kunne ikke lige hjælpe med den lille. her er detmeloxidyl, et kopipræparat, men den lille går altså op til 7 kg kan jeg se smiley

Kommentér på:
artikel : den dødelige dosis af metacam små racer

Annonce