748 visninger
|
Oprettet:
konstant humpen gode råd?? {{forumTopicSubject}}
hej HG har ellers taget det roligt med det, men nu er jeg i vildrede . simba er 8 måneder nu. og i to måneder , har han ikke kunne lege med andre hunde, han som hun hunde, uden kun og vil humpe , og stopper ham i når begynder på det,
og siger nej. og også prøvet at tag ham i snor lidt , men intet hjælper ved hans hormoner køre rundt i den alder , og lige er vågnet. men har mødt mange andre hunde der er lige så humpe glade, trods næsten to år gamle. flere har rådet mig til at blive kast.og at det bedst at gøre det nu. så det ikke sætter sig til en indgroet vane . andre siger . det bliver bedre. ved ikke hvad skal stille op?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.394
Han komme ikke i snor, men blev bare pillet ned, og så gik vi videre. Og i begyndelsen kunne det altså godt føles som 30 gange på en 10 minutters gåtur.
Derudover blev de hunde han var løs med udvalgt med omhu, så han ikke var løse med unge, lige så hormonelle hunde, usikre hunde o.l.
Og ejerne gav en hånd med, så var det dem der var tættest på når han var på vej til noge jamen så pillede de ham ned, så han så vidt muligt blev stoppet inden han rigtig kom igang.
Og så havde jeg god glæde af en voksen, selvsikker tæve (Lise Ø's Zif) som alene med sin udstråling gjorde ham HELT klart at han IKKE skulle prøve den slags med hende
-det tog altså pippet lidt fra ham, og han forsøgte ikke en eneste gang at humpe hende.
Generelt kan ældre, selvsikre tæver godt anbefales-det er vigtigt at de kan sige fra, men på en ordentlig måde.
Og vær lige obs på hvem du slipper hunden med, for render man på den forkerte hund, kan man altså ende med at et humpeforsøg resulterer i at hunden bliver flået
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Derfor var det bare at hive ham ud af legen og lige køle af, så stoppede det. Det blev hurtigt meget sjældent, at han kom ud i noget hvor han blev overgearet og begyndte igen.
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 459
Han gør det heldigvis ikke SÅ meget, mest på sin "storebror" (min søsters hund) når de leger, men det er stadig IKKE okay
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.596
den blev kastreret i en alder af 9 måneder og kom derefter tilbage til sit glade legesyge jeg....
konstant humpen gode råd??