{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

konstant humpen gode råd?? {{forumTopicSubject}}

hej HG har ellers taget det roligt med det, men nu er jeg i vildrede . simba er 8 måneder nu. og i to måneder , har han ikke kunne lege med andre hunde, han som hun hunde, uden kun og vil humpe , og stopper ham i når begynder på det,

og siger nej. og også prøvet at tag ham i snor lidt , men intet hjælper smiley ved hans hormoner køre rundt i den alder , og lige er vågnet. men har mødt mange andre hunde der er lige så humpe glade, trods næsten to år gamle. flere har rådet mig til at blive kast.og at det bedst at gøre det nu. så det ikke sætter sig til en indgroet vane . andre siger . det bliver bedre. ved ikke hvad skal stille op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  konstant humpen gode råd??
  • #1   24. jan 2014 Reiki var i sådan en periode da jeg fik ham som 10 mdr's unghund. Han blev konsekvent pillet ned HVER gang -hvis muligt, stoppet inden han overhovedet hoppede op (man kan jo i reglen godt se optræk til det inden det sker)
    Han komme ikke i snor, men blev bare pillet ned, og så gik vi videre. Og i begyndelsen kunne det altså godt føles som 30 gange på en 10 minutters gåtur.

Derudover blev de hunde han var løs med udvalgt med omhu, så han ikke var løse med unge, lige så hormonelle hunde, usikre hunde o.l.
    Og ejerne gav en hånd med, så var det dem der var tættest på når han var på vej til noge jamen så pillede de ham ned, så han så vidt muligt blev stoppet inden han rigtig kom igang.

Og så havde jeg god glæde af en voksen, selvsikker tæve (Lise Ø's Zif) som alene med sin udstråling gjorde ham HELT klart at han IKKE skulle prøve den slags med hende smiley
    -det tog altså pippet lidt fra ham, og han forsøgte ikke en eneste gang at humpe hende.

Generelt kan ældre, selvsikre tæver godt anbefales-det er vigtigt at de kan sige fra, men på en ordentlig måde.
    Og vær lige obs på hvem du slipper hunden med, for render man på den forkerte hund, kan man altså ende med at et humpeforsøg resulterer i at hunden bliver flået

• #2   24. jan 2014 Tucker var sådan i starten da jeg havde fået ham. Han begyndte at humpe når han blev for overgearet i leg, det var både hanner, hunner og ja, faktisk også børn.

Derfor var det bare at hive ham ud af legen og lige køle af, så stoppede det. Det blev hurtigt meget sjældent, at han kom ud i noget hvor han blev overgearet og begyndte igen.

• #3   24. jan 2014 Min 10½ ugers humper os når han leger, og dét er ski for tidligt han starter på dét pjat, han har os humpet mig, min mor, og min niece, og han får et strengt nej! og bliver hevet væk når han gør det! smiley

Han gør det heldigvis ikke SÅ meget, mest på sin "storebror" (min søsters hund) når de leger, men det er stadig IKKE okay smiley

• #4   24. jan 2014 har aldrig haft hanhunde, men det år jeg fik Ipsen var der en i hundeskoven der fik en lille spidshunde hvalp, de legede vildt godt sammen, og den legede også godt med andre ... da den blev mere køns bevidst 6-8 mdr gammel begyndte den at humpe ALT og ALLE, hele tiden, ingen tvivl om den virkede stresset omkring det, den kunne på ingen måde rettes ind til at gøre andet når der var andre hunde i nærheden ...

den blev kastreret i en alder af 9 måneder og kom derefter tilbage til sit glade legesyge jeg....

Kommentér på:
konstant humpen gode råd??

Annonce