HJÆLP! Min hund er aggressiv overfor min kæreste {{forumTopicSubject}}
Kære dig som læser dette indlæg, jeg har virkelig brug for nogle gode råd og ikke nedladende kommentar, så på forhånd tak
Som overskriften lyder er min aggressiv overfor min kæreste, f.eks hvis min hund ligger i sofaen på et tæppe som min kæreste gerne vil have om sig, når han så tager fat i tæppet eller beder min hund om at flytte sig, begynder han at knurre, vise tænder, gø og til sidst bide
Det samme gælder når vi kommer til soveværelset som min hund mener at han er herre over. Vi har derfor de sidste 7 måneder gjort sådan at min hund er den sidste der kommer ind i soveværelset for hvis han når at komme ind før enden mig eller min kæreste går han helt amok, det samme gælder hvis en af os vågner i løbet af natten og står op for at gå på toilettet, når vi så kommer tilbage bliver min hund stik tosset 9 ud af 10 gange uanset hvem af os det er. Men hvis det kun er mig som er hjemme og sove så siger han intet til at jeg kommer ind i soveværelset.
Det har ca. stået på 1 år snart, hvor det med tæppet i sofaen har stået på den sidste måned. Det som også har stået på stort set hele vores forhold er at min hund begynder at gø og hoppe op og ned af mig og min kæreste hvis vi f.eks står og krammer, vi har prøvet alt fra at sige NEJ til ham i en bestemt tone når han begyndte at gø og hoppe op af os, til at ignorer ham, det med at ignorer ham har hjulpet et par gange og så er han selvfølgelig blevet rost.
Min hund er overordnet meget beskyttende overfor mig, og især når det gælder min kæreste, hvilket nok skyldes at min hund kan mærke når stemningen er trykket efter et skænderi eller at jeg er ked af det, selvfølgelig skal min kæreste og jeg lære at skrue lidt ned for volumen når vi skændes men min hund skal jo også lære at jeg godt kan passe på mig selv.
Jeg har prøvet at gøre alle de klassiske ting som står i bøgerne og på nettet for at vise min hund at det er MIG der er lederen MEN han lever sig stadig fuldt ind i rollen som min bodyguard overfor min kæreste.
Når min kæreste og min hund er alene hjemme, kan de ligge og putte i sofaen og hygge sig og det er stort set også altid min kæreste min hund ligger hos hele natten, men lige så snart jeg træder ind af døren så ser min hund bare rødt på min kæreste.
Og knurre eller bider min hund ud efter min kæreste og jeg tager fat i ham, jamen så er det mig der får nogle hug.
Min hund bliver så aggressiv at han begynder at ryste og det gør så ufattelig ondt i mit hjerte at se!!
Min mor bliver ved med at give mig dårlig samvittighed med at sige at jeg ikke burde byde min hund at have det sådan, men jeg forstår jo ikke hvorfor han har det sådan
Min kæreste har før i tiden taget min hund i nakke skinnet hvis han ikke hørte efter og sendt ham i kurven, men jeg vil slet ikke have at min kæreste sætter min hund på plads længere. Jeg kan se en stor forskel på min hund når jeg er alene med ham og så når min kæreste er her. Og det gør SÅ ubeskrivelig ONDT, for jeg ønsker jo bare at vi ALLE kan være glade og have det godt sammen
Derfor please er der nogle der har prøvet noget lignende eller nogle som har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
-med det sagt: det skal ikke foregå ved at tage hunden i nakkeskindet eller andet i den dur. Det løser næppe jeres problemer.
Var det mig der havde så store problemer, havde jeg fået en dygtig adfærsbehandler ud. Det er så svært at give det rette råd til større problemer, når man ikke kan se hunden, jer og de situationer hvor problemerne opstår.
En adfærdsbehandler vil komme ud og se jer og hunden sammen og derudfra hjælpe jer med at løse problemerne.
Jeg ved ikke hvor i landet du bor? Måske nogen herinde kan foreslå en dygtig adfærdsbehandler i jeres område. Desværre kan enhver jo kalde sig hundetræner og adfærdsbehandler, så kvaliteten svinger meget. Det skal man være opmærksom på, så man får valgt en der faktisk er kompetent til at hjælpe.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Din hund lyder usikker med en hel masse ressourceforsvar.
Det skal man have professionel hjælp til at udbedre.
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 628
Og som de andre to skriver søg professionel hjælp, og fortsæt med at læse om hunde. Held og lykke med det.
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 22
Jeg har kontaktet Gitte Asmann fra Ringsted, er der nogle af jer der har erfaring med hende eller har hørt om hende?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Alt det ressourceforsvar skal der arbejdes med, men indtil I får hjælp så er det en bedste idé at undgå unødvendige konflikter.
Dog tager man ALDRIG og fysisk fjerner en hund der ligger ned. Det er totalt uacceptabelt adfærd i en hunds øjne og vil meget meget ofte ende i bid.
Så den skal enten slet ikke have lov at hoppe op eller den skal gennes ned på kommando.
Derudover lyder det til at I i ret ekstremt grad overskrider hundens grænser (I skal have lært hundesprog og at aflæse jeres hund) hvorfor den ikke har tillid til jer og dette forstærker den uønskede adfærd og især her ressourceforsvaret.
Jeg håber at I får hjælp.
okt 2007
I skal alle tre have bygget tillid op da det i første omgang er det hunden skal bruge for at komme af med den uønskede adfærd.
Og grænseoverskridelserne skal STOPPES. For, for hver gang, så mister hunden mere og mere af tilliden til kæresten og så er aggression det eneste hunden kan se som udvej.
jul 2008
okt 2007
jul 2008
jul 2008
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
- Tror altså ikke, at nogen misforstår det. Pinchere er en generelt meget følsom race, som nemt bliver usikker. Og det i har gang i, gør den jo netop usikker, og til sidst, muligvis også aggressiv.
jun 2009
jun 2009
- Så der skal masser af guf og ros til, før den hund stoler på jer igen..
HJÆLP! Min hund er aggressiv overfor min kæreste