Fodre anderledes? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Nu har jeg læst flere debatter hvor folk anbefaler at fodre råt, og jeg går da og overvejer selv at gøre det. Men jeg ved absolut intet om hvordan jeg starter, hvor meget og hvad jeg gør hvis lille vovse får det dårligt fordi jeg kikser i det.
Min fars hunde har altid fået tørfoder, og rester fra aftensmaden, altså kogt/steg kød/grønsager lign. derfor virker det "unaturligt" for mig at smide en klat rå kød i foderet, både fordi jeg ikke har prøvet dette før og i min verden er råt "giftigt" da jeg ikke selv lige spiser en gang rå oksekød når jeg er doven og ikke gider lave mad
Så hvordan gør jeg lige, idealet er at vapsen fik det samme som os hver aften, så spiser vi hakkebøffer får hun lige en sjat i skålen, inden de er lavet? Eller hva?
Hun får pt Kingsmoor Pure Hvalpefoder, og er en Shetland Sheepdog på 4½ måned
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.765
Jeg holder på at tørfoder er det bedste, suppleret med ben, med mindre man sætter sig grundigt ind i næring, optagelse og indhold. Grundigt! Så kan man godt råfodre.
Vil du råfodre uden at uddanne dig først, så vælg et produkt som vom og hundemad. Det er færdigt.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
medmindre I spiser meget varieret kan det der med at smide en sjat i skålen ikke gøre det ....
hunde har brug for protein fra mange flere kilder end vi her i huset spiser ...
når det er sagt så kan du sagtens give den af det du køber i supermarkeder og mange dage altså det samme som jer ... men de skal have indmad, og ikke indst ben også....
Mine får fra supermarkeder : kyllingestykker, lår, anderlår, ribben/stegeben fra både gris og okse, ben fra okse, fars, koteletter, fisk (som skal fryses først) , lever....
derudover køber jeg så ved BARF forhandler lam, heste, vildt osv, både i hakket form og i poser med ben og brusk, skrog fra kalkun, kylling/kalkunhalse og meget andet ....
det er ikke hundens alder men dens vægt der afgør hvor meget den skal have ...
går ud fra med den alder din hund har at den fodres flere gange dagligt, så ville begynde med at erstatte et måltid med råt og se hvordan den reagerer på det .....
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 24
Så køre tørfoder så jeg ved hun får hvad hun skal, og så forkæle med råt? Kan man det?
Så tørfoder morgen (somregel i aktiveringsterning) og tørfoder + lækker rå aften?
okt 2013
Deres maver skal vel vendes til det stille og roligt som hvis man skiftede foder?
Samtidigt er jeg trods alt på SU så det skal ikke være en kæmpe udgift, selvom hun selvfølgelig skal have det bedst muligt
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
okt 2013
feb 2011
okt 2013
Hvad startede du op med?
Hvis vi spiser hos venner lign en dag sker der så noget ved hun ikke får råt?
feb 2011
nu var mine lidt ældre dengang, så gav også et kyllingelår i starten, og ellers lever og den slags ....
Når hunden er vant til både råt og tørt kan du sagtens bare give det ene eller andet nogle dage ...
har jeg et stort råt måltid til dem, fx større ben, så får de ikke tørt den dag ... har jeg ikke lige noget råt så får de bare tørt den dage eller nogle dage ....
Fodre anderledes?