lær mig noget nyt :D {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg opvokset med " hunde er et flok dyr de har heaki med mennesker og de dominer mennesker"..
Men som jeg kan forstå på mange af jeg her inde, er det slet ikke sådan det forgår..
Altså min hund på 2 år, han elsker at lege men mine venner i sær mændene og tygge lidt i dem og han slikker helt vildt, han kragler rundt på dem, (han får lov) hvis de så siger av eller stop så stopper han med det samme..
Den her form for leg har jeg ikke med ham, jeg kan godt starte en leg med lege tøj, men han er på ingen måde lige så vild og nærgående som ved andre..
Jeg har en veninde han elsker og alt på jorden, og han elsker at putte sammen med hende på sofaen også selv om der ikke er plads, han kommer selv og aflever legetøj og bamser til hende de skal lege med osv, det er rigtig hyggeligt, han høre dog ikke efter hvad hun siger med mindre hun bliver sur, og det syntes jeg er underligt..
Omkring mig sover han og slapper af, vi træner og går lange ture, og sover engang i mellem sammen inde i min seng, ingen vilde lege og han "overfalder" (leg) mig ikke som han gjorde engang..
Hvis jeg skulle snakke med min familie om det, er forklaringen at jeg er Føreren og mine venner er flokken, og der med på lige fod med ham... og men ligger sig ikke ud med Føreren..
hvad ville jeres forklaring være ?
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.013
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 757
Ligger jeg mig på gulvet og kalder stille og roligt på dem, så kan der ske mange sjove ting, men igen mere løssluppent hvis det er konen der smider sig.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Den har lært, at sammen med dig er man rolig og slapper af og den har lært, at hos dine venner er legene vilde.
Herhjemme lystrer Luna primært mig og min far, mens hun med min mor og lillebror ikke altid hører efter eller gør ting hun ikke må (og som hun aldrig gør sammen med mig og min far). Hun har bare lært, at ved os hører man efter første gang det bliver sagt, mens hun har lært at det er ligegyldigt ved de andre.
Det er det samme med Chessie. Når jeg går med hende, går hun næsten altid pænt, hvor hun med fx min lillebror ikke vil gå pænt. Igen har hun lært, at det ikke kan betale sig at være urolig og ukoncentreret hos mig, mens det er ligemeget ved min lillebror. Sådan noget lærer de lynhurtigt. :o)
lær mig noget nyt :D