9. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Hund stukket af.. What 2 do hvis jeg fanger den? {{forumTopicSubject}}
Bare rolig, det er ikke min prinsesse der er stukket af..
Men da jeg var ude og gå tur med prinsessen, der så jeg en hund der var stukket af.. Ingen ejer i nærheden eller noget som helst i den stil.. Prøvede at kalde den til mig, men den virkede en smule bange og stak af.. Har ikke kunnet finde den efterfølgende..
Jeg VED at den er stukket af, da jeg har indfanget selv samme hund for lidt over 1 år siden.. En skøn AmStaff lign. tæve.. Det kærligste væsen på 4 ben..
Jeg overvejer dog meget kraftigt om jeg overhovedet skal aflevere hunden tilbage til sin ejer igen (hvis jeg får hende indfanget igen)..
Afleverede hende tilbage sidst hun stak af, og hold da magle, jeg har aldrig i mit liv set en hund krybe så meget da den så sin ejer..
Ved hvor hunden bor og ved hvem den ejer er.. Har set hunden et par gange sammen med sin ejer i løbet af det sidste års tid..
Men sådan som dens reaktion var sidst, så er jeg sgu ikke glad ved at skulle aflevere den tilbage..
Overvejer meget om dens halsbånd skulle "blive væk" hvis jeg fanger den igen.. Lidt ondt at gøre, men har det også sådan, at så må man sgu lade være med at lukke hunden ud uden at holde den mindste smule øje med den.!
Hvad ville i gøre hvis i havde stået i samme situation idag, men med tanken om hundens reaktion da den så sin ejer sidste gang man afleverede den tilbage?
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Like.. Den kan jo ikke overtages, når det er en amstaff. Det eneste der er tilbage, hvis ejeren ikke kan få den tilbage, er jo aflivning.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
jun 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 3 Emner: 190 Svar: 2.919
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
Men vi ved jo trods alt ikke om hjemmet er dårligt.. men det lyder sådan.
sep 2008
Og jo selvfølgelig er det synd for hunden.. Jeg vil nødig være skyld i at vapsen bliver aflivet..
Men synes også at det er synd for hunden at den bare bliver lukket ud og der ikke bliver holdt øje med den så den stikker af..
sep 2008
Men ja, hvis dens race holder stik, at der er noget ulovligt i hende, så er aflivning desværre en stor risiko.. Og det ville jeg slet ikke kunne bære i mit lille hundehjerte..
jul 2009
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
sep 2008
Tror at en af grundene til at jeg ville have det skidt med at være skyld i at den evt. blev aflivet er fordi at jeg selv måtte aflive min hanhund for 8½ uge siden (Kato på min profil), så det sidder stadig dybt i mig.. Og ja, så er jeg en sucker for AmStaff's (var de lovlige ville jeg selv have en igen)..
Voldsomt dilemma inde i mit hoved.!
Går lige ud og kigger efter vapsen igen.. Med fingrene krydset for at den er løbet hjem og ejer ikke har opdaget at den har været stukket af..
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Begge hunde kom krybende til ejeren når de kom hjem, hvis de stak af. Han slog dem ALDRIG, men spurgte dem altid om de havde lavet ulykker. Og så kom de krybende, som blev de banket.
Nogle hunde gør det bare, uden der er en grund til det. Så hjemmet behøver ikke at være dårligt
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Det kunne jo også tænkes, at hunden bare er meget følsom overfor ejeren signaler og kunne mærke, at mor ikke ligefrem var lykkelig over, at den havde været på springtur. Lidt som at vi siger, at nogle hunde er flove, når man kommer hjem, og der ligger en sø på gulvet.
sep 2008
Hundens reaktion giver desværre bare stof til eftertanke..
Nå kunne ikke finde vapsen derude i snevejret.. Så håber at den er løbet hjem i varmen..
Ellers så kunne den sagtens få lov til at varme sig herhjemme i min stue.. Ville da elske at have sådan en vaps liggende nede foran mine fusser..
dec 2013
dec 2013
jul 2009
Jeg skrev bla hvis man VIDSTE at hjemmet var dårlig
jul 2009
sep 2008
Det var bare ikke særlig rart at aflevere en hund som krøb og stak halen mellem benene da den så sin ejer.. Havde mest lyst til at tage hende med hjem igen..
Dermed ikke sagt at det er et dårligt hjem hun har..
Men som sagt, så kan jeg simpelthen ikke finde vapsen nu.. Så mon ikke at hun er løbet hjem og ligger og putter i varmen..
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
og de bliver noget så flove når jeg ringer eller banker: på og fortæller at to biler har været ved at køre deres hund ned. !!
det skal siges med en bestemt tone, og husk at ligge tryk på at hvis hunden bliver fanget af en og man ringer til politiet koster det altså knaster hvis man vil ha sin hund igen !!! især hvis den ikke er chippet, og har halsbånd på...
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
For.. så synes jeg det er et lidt voldsomt move at lave, med tanke på, at den nok bliver aflivet.
Det kan jo ske, at hunden bare skammer sig, fordi den er løbet væk og ved at ejeren bliver sur, når den gør det. Eller at den bare ved, at den har gjort noget forkert.
Jeg ved, at Vaks KRYBER, som om man skal til at slå ham, når han har gjort noget, han véd er forkert.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Nogle hundes dæmpende signaler kan virke ekstreme uden at det ellers handler om andet end at det er den hunds måde at tale på.
Man kan ikke dømme på sådan en oplevelse.
Lige når det kommer til at stikke af så er Kia såå spændt og glad når hun kommer hjem igen. "Heeeeej Moar. Du kan tro jeg har været på eventyr og det var såå sjovt :o)"
Men jeg skælder så selvf. ikke hunden ud for at stikke af men roser for at komme hjem (hun stak af 2 gange da hun for efterhånden mange år siden var i lømmelalderen).
Hvis Kia virkelig ikke vil noget så bakker hun hen i kurven med ører og hoved nede og ligger sig derefter så fladt som muligt på maven med snuden mellem poterne. Hun kan se såå kuet ud.
Hunden skal selvf. hjælpes hjem og så tager man en snak med ejeren. Se hvordan ejeren reagerer på at få hunden hjem. Vrede, lettelse eller? Skælder ejeren hunden ud kan du bruge situationen til at fortælle hvorfor dette ikke er hensigtsmæssigt.
Vi kan alle risikere at vores vovser stikker af. Så her er det vores ansvar at hjælpe hinandens hunde hjem igen, efter min mening ...
Hund stukket af.. What 2 do hvis jeg fanger den?