hjælp hjælp
hej hej..
Jeg søger lidt gode råd fra jer omkring mine 2 hunde..
Jeg har en chihuahua på 5 år og en engelsk bulldog på 2,5år.
min chihuahua har jeg haft fra lille og min bulldog har jeg fået i torsdags fra et andet hjem..
Min lille chihuahua er meget aggressiv på vores nye bulldog, og vil slet ikke i kontakt med den..
det skal lige siges at vores bulldog er vant til andre hunde.
Min chihuahua er meget aggressiv over for bulldogen. specielt hvis jeg er i nærheden og snakker med den..
4 gange er de faret på hinanden fordi min chihuahua snapper efter bulldogen..
min kæreste kan sagtens være sammen med dem begge uden der sker noget, men så snart jeg er der så går min chihuahua amok.. den knurre og bider vores nye hund.. jeg prøver hele tiden og holde dem adskilt da jeg syntes det er rigtig synd for bulldogen at min chihuahua hele tiden skal skælde den ud eller bide efter den..
er der nogen som har prøvet noget lignende når et nyt medlem skal flytte ind til deres hund som de har haft i mange år?? og har nogle gode råd til hvordan jeg kan lære dem og være sammen? og acceptere hinanden??
på forhånd tak
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg har bare hørt at man skal lade dem mødes første gang på neutral grund og SÅ tage dem med hjem sammen
Jeg ville nok snakke med en adfærdsekspert i jeres område
sep 2008
sep 2008
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.721
Vi havde hund 22 mdr, da vi fik hvalp, der gik ca. 3 måneder inden hvalpen fik lov at være bare i nærheden af den voksne.... det første ½ år var de aldrig alene, og vi vendte ikke ryggen til dem .....
der er jo ikke andet end at lade noget tid gå, lade dem gå ture sammen, undgå ALT der kan skabe situationer, som legetøj, godbidder der kastes, at spise ved siden af hinanden osv ....
lave små øvelser med dem hver for sig, og evt. nogle hvor de er i nærheden af hinanden og hvor de belønnes osv ....
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
(Ville gætte på, at den lille skrappe er en hunhund og den anden en han)
Ellers er det korrekt, at man altid først bør lade to hunde hilse på hinanden på neutral grund, så den første hund "inviterer" den nye med hjem.
sep 2008
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.721
Det er ikke er relevant for dig springer du bare over, men der er en lang fortælling om vores start med de 2 tæver vi har i dag....
http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/562872-til_louise_e_d
sep 2008
hjælp