{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.591 visninger | Oprettet:

At tape øre op? hjælp .. {{forumTopicSubject}}

Nu søger jeg hjælp hos nogen som måske har prøvet dette før! smiley

Jeg har en hvalp på nu 16 uger (chihuahua) hendes øre vil ikke stå, og jeg er ved at blive lidt nervøs omkring det da hun gerne skulle blive udstillings hund smiley
Jeg har haft tapet hende op længe nu (med pauser imellem) når jeg tager tapen af står ørene lidt men falder ned igen efter hun har sovet, nogen gange er der gået to dage før de er røget ned ..

Så jeg ville høre om der er nogen der har en GOD guide til en GOD og effektiv måde at tape op på? for så vil jeg prøve en anden måde nu smiley
Hun er ikke rigtig i tandskift endnu, men har vist smidt to fortænder i underkæben ..

Håber nogen kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At tape øre op? hjælp ..
  • #2   8. jan 2014 Okay, syntes bare det er sådan lidt meget at blive ved at tape hende op?'
    - brusken er ikke stiv overhoved, helt bløde slaske øre har hun smiley

• #3   8. jan 2014 Man forsøger altså med gaffa tape at få sin hund til at ligne noget andet end den er, interessant.

• #5   8. jan 2014 Tag jer dog sammen.

Selvfølgelig bliver der ikke brugt gafa tape!
    - men tape der ikke sidder fast i hår og som tillader huden at ånde, hunden tager ikke skade af det og den lider heller ikke.

• #7   8. jan 2014 Søren, det da også ham jeg svare smiley
    - det siger lidt sig selv at man da ikke bruge gaffa tape ..

• #8   8. jan 2014 du skal bare forsætte... på i 7 dage og så en pause, men på med det samme de ikke sidder som de skal.
    Det er for tideligt at give op.

• #10   8. jan 2014 platugler ;
    - Har bare været igang siden hun var 10 uger nu ..
    Hvilket opsætning ville du anbefale?

Varkhond ;
    Jeg tør bare ikke "lade vær" med at gøre noget, eftersom hun er købt som min kommende udstillings hund, og hænge øre er en fejl på hunde som den bliver disket på smiley

• #12   8. jan 2014 6 uger er ingen ting
    Nu har jeg en anden race, men der er flere måneder ikke unormalt, hvis det er ører der driller.
    Jeg tror du skal forvente at skulle tape til efter tænderne er skiftet.

Ang hvordna du skal tape op, så tror jeg du skal spørge din opdrætter - eller en anden erfarend opdrætter af din race.

• #13   8. jan 2014 hvad så hvis ørene så ikke kommer op efter tape og div. og du står med en hund du så ikke kan bruge som udstillingshund?? bare af nysgerrighed for det lyder som det er dens eneste formål i livet.

• #14   8. jan 2014 Tak for svar smiley
    - Jeg må bare være tålmodig (y)

Steffen C, Nej hvis ørene ikke kommer op, kan hun ikke bruges til udstilling smiley
    - Selvfølgelig er det ikke hendes eneste formål, hun er en del af min lille familie her hjemme smiley men udstilling er min "hobby" og kan rigtig godt lide at udstille, derfor har jeg også ledt efter den rette hund i 6 måneder smiley

• #15   8. jan 2014 Søren N
    Du kan ikke "rette den fejl" smiley altså, lige nu er det ikke en fejl, men hvis ørene ikke kan stå så bliver det til det ... hvordan skal jeg formulere mig smiley
    - Enten kommer ørene op ellers gør de ikke, man udstiller dem ikke med tapen på ørene smiley men tror "problemet" med min lille pige er at hun tidligt har tabt tænder og det gør brusken blød, også kan ørene naturligvis ikke stå, da de er lavet af brusk smiley

• #18   8. jan 2014 Det kan man ikke sige nej, fordi hun er under tandskift hvilket påvirker ørene, de har jo stået op før smiley og gør det stadigvæk nogen gange smiley

• #20   8. jan 2014 Jeg er af den holdning at det er snyd at rette på øre og halestilling på en udstillingshund. Dise ting er meget arvelige, og rettede ører giver ikke det rigtige billede af hundens kvalitet.

Og ja, jeg udstiller selv en hund med ikke korrekt hale, så jeg ved hvor ærgerligt det er..

• #21   10. jan 2014 Hendes øre har nu stået op før hun smed et par tænder, og gør det nogen dage endnu, de har stået slev de sidste to dage, så lige nu er hun uden tape, men hun er ung så jeg er tror på de nok skal komme op af sig selv, gider ikke spekulere mere på det, og tape mere op ..

Trine, en hund af min race kan ikke udstilles med hænge øre, så den er ikke så lang på den måde smiley men kan se og mærke på hendes øre at de er ved at blive stabile, så hun er bare lidt senere på den, men de er godt nok også store hendes øre! smiley

• #22   28. jan 2014 Wauw, jeg beundre dig for din tålmodighed Natasha smiley

• #24   28. jan 2014 Natasha, det er bare at på med tape til ørerne sidder som de skal, efter tandskiftet. Nu har jeg kun erfaring med nedtapning, men der er det 1-3 dage med tape, en dag uden og så forfra. Når det er optapning, kan du nok godt øge til mere end 1-3 dage, da der nemt kan komme luft ind til øret.

Kommentér på:
At tape øre op? hjælp ..

Annonce