1.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Jevaan
Jevaan
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554

Tak HG (Lungeorm opdaget) Tak HG (Lungeorm opdaget)

Clara har fået konstateret lungeorm, og det er sandsynligvis opdaget tidligt.

Hun har slet ikke hostet, kun nyst nogle gange over en uges tid. Et par enkelte gange lavede hun bræklyde / bevægelser, og så har vi set hende smaske og synke efter nys.

Alle jeg har snakket med sagde vent og se, det går over, ingen grund til at rende til dyrelægen. Men efter at have tærsket gennem alle tråde om hjerte/lungeorm her på HG, bestemte jeg mig for at tage hende til dyrelæge. Og heldigvis for det!

Så tak til alle jer, der deler jeres erfaringer - det giver en anden forståelse end at google! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tak HG (Lungeorm opdaget)
  • #1   7. jan 2014 Det var da superrart at det blev opdaget så tidligt!

• #2   7. jan 2014 Jeg er rigtig glad for, at det blev opdaget tidligt.
    Og rigtig glad for, at du ikke lyttede til "vent" men i stedet fandt frem til her på HG, at det nok alligevel var bedst at rende til dyrlægen smiley
    Min ældste hund har haft hjerte-/lungeorm 2 gange. Første gang havde han symptomer på parasitten, men anden gang viste han slet ikke tegn på noget som helst. Så jeg er rigtig glad for, at jeg får begge mine hunde tjekket hvert halve år smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#3   7. jan 2014 Vi skal helt sikkert også have hende tjekket rutinemæssigt fremover. Jeg synes det er en fæl tanke, at de kan have det helt uden symptomer.

• #4   7. jan 2014 Ja, det er ikke ligefrem en rar tanke smiley
    Vores tidligere naboers skønne Golden fik også hjerte-/lungeorm. Det blev desværre først opdaget, da han havde fået skader på balancen. Han overlevede og har det fint i dag, men han skal have piller resten af livet, og hans balance er aldrig blevet helt god igen.
    Så man skal i den grad passe på med de små snyltere smiley

• #5   7. jan 2014 glad for det blev opdaget smiley nu når der ikke altid er symptomer på lunge orm . så kunne min hund have det nu ? smiley er det en blod prøve der bliver taget eller?

• #6   7. jan 2014 Jeg mistede en hund til de skide hjerteorm. Han havde ingen symptomer, før det var for sent. Han blev tjekket hver 5. måned og alle prøver var negative. Det var røntgen og ultralydskanning der viste hjerteormene

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#8   8. jan 2014 Man skal aflevere tre afføringsprøver til undersøgelse. Se testen her:

http://www.roslevdyreklinik.dk/Pages/vis.asp?id=134&arr=true

Nogen steder tester man vha blodprøve, men det er en ret ny metode, som vist ikke er særlig udbredt herhjemme endnu.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#10   8. jan 2014 Det er mest udbredt i nordsjælland, men findes mange andre steder i landet:

http://www.hjertelungeorm.dk/ofte-stillede-spoergsmaal/se-udbredelse-i-danmark.aspx

Det skader i hvert fald ikke at teste for det, men måske din dyrelæge ikke er så bekendt med at udføre testen. Prøv at spørge en anden dyrelæge.

• #11   8. jan 2014 Dejligt du tager din hund til dyrlæge, allerede ved små symptomer!!! Det kunne mange lære noget af.

Mine bliver tjekket for hjerte/lungeorm 1 gang årligt, selvom de aldrig har haft symptomer.

• #13   25. mar 2014 Jevaan. Hvordan gik det? Er hun helt kurreret nu?

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#14   25. mar 2014 Hun er i hvert fald testet negativ efter behandling med Advocate.

Testen er dog ikke 100% sikker, og der er også risiko for, at hun får det igen, da vi jo åbenbart bor i et område hvor de findes.

Så den står på tests hver 6. måned resten af hendes liv. Godt man er vant til at samle lorte op smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#15   25. mar 2014 Og nåh ja, hun har det helt fint. Ingen symptomer, frisk og glad (meget frisk og meget glad) smiley

• #17   25. mar 2014 Dejligt at i begge var obs på problemet så i fik jeres hunde i behandling i tide, tænk hvis man bare havde tænkt, : årh vi er jo ikke særlig udsat her i området, så vi ser tiden an ? GYS det kunne ha`været endt katastrofalt smiley .. Det er så skønt at læse om "gode/med omtanke" hundeejere som jer. smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#18   25. mar 2014 Isabelle: Tråden her er nu fra januar - men overskrifterne var da meget ens smiley Håber din vaps bliver helt frisk og ormefri snart..!

• #19   26. mar 2014 Min hund bliver behandlet forebyggende, jeg skal ikke miste flere hunde til hjerteorm

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#21   26. mar 2014 Maj-Britt - Hvad behandler du med og hvor tit?

• #22   26. mar 2014 Jeg behandler med Stronghold. Ikke om vinteren når det er frost, men lige så snart jeg ser den første snegl, så går jeg i gang. Og det er på anbefaling af dyrlægen jeg gør det

Kommentér på:
Tak HG (Lungeorm opdaget)

Annonce