Whippets og foder Whippets og foder
Dav dav ^^
Håber at I alle har haft en god jul og nytår.
Nu har jeg jo haft Dex i en god mængde tid - virker helt underligt han bliver to i år (allerede).
Men jeg må indrømme at jeg har døjet med hvilket slags foder jeg skal give ham - for han taber sig lynhurtigt. En gåtur og han har (generealt) tabt det han har taget på. Generelt måler jeg hvor meget han har tabt sig, via hans hofteben - jeg er ikke meget for at de skal være alt for synlige (nu er det jo en tynd race), men jeg vil bare gerne være sikker på at han får det han har brug for, for han er jo stadigvæk en ung fyr.
Men her kommer mit spørgsmål!
Whippets ejere (I andre er selvfølgelig også velkommen til at svare - nu er det bare mere racen jeg er nysgerrig på) - hvad giver I jeres hunde af foder? og har I også problemer med at de taber sig hurtigt? eller er det blot fordi han/de er ung/e?
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
Hun får Eukanuba og svinger lidt mellem normal og lidt tyk. Altså tyk for en mynde
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
Foder til aktive hunde var en god hjælp her.
gaia taber sig gerne i forbindelse med øbetid, og er jo derudover en ganske aktiv dame der skal have en del kalorier for at holde sig i pænt huld. Hun får i de perioder det er nødvendigt osse foder til aktive hunde, og i perioder har hun fået oksefedtpulver oveni (sidstnævnte har givet hurtige resultater)
Men generelt gør jeg ikke en masse ekstra-ordinært for at holde sul på hundene -så længe de er sunde, energiske og trivs, er jeg ikke så hysterisk med om de bliver lige til den slanke sider (men self ikke FOR tynde) -generelt vil folk jo gerne have hunde der faktisk er lidt for tykke, så tag et grundigt kig på hunden, og se om den faktisk ER for tynd, eller om den bare er slank
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 432
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Jeg fik af vide at hvis ellers hun var frisk og frejdig og ikke virkede sløj eller energiforladt, så skulle jeg ikke bekymre mig.
Hun fik kingsmore som hvalp - jeg fik hende da hun var 9 måneder og der skiftede jeg hende til Diadog, som mine ulvehunde får - og det trives hun godt på.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 26
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 22
Ja, det er en tynd race og han virker hverken træt eller sløj, så det er ikke fordi han lider last - det ved jeg, men derfor er det meget rart at høre hvad I andre gør
I vinters fik han også noget fiskefoder - som jeg godt kan lide at kalde det, med fed laks. Deeet var han ikke så glad for, han skulle i hvert fald lige vænnes til det, men spise det da.
Men jeg kigger lidt på det ^^ Men det er nok blot fordi han er så ung som han er, at han taber sig så hurtigt, ak ja, gid det også var sådan med mig ^.^ x)
Tak
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 199
Whippets og foder