688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Whippets og foder Whippets og foder

Dav dav ^^

Håber at I alle har haft en god jul og nytår.

Nu har jeg jo haft Dex i en god mængde tid - virker helt underligt han bliver to i år smiley (allerede).

Men jeg må indrømme at jeg har døjet med hvilket slags foder jeg skal give ham - for han taber sig lynhurtigt. En gåtur og han har (generealt) tabt det han har taget på. Generelt måler jeg hvor meget han har tabt sig, via hans hofteben - jeg er ikke meget for at de skal være alt for synlige (nu er det jo en tynd race), men jeg vil bare gerne være sikker på at han får det han har brug for, for han er jo stadigvæk en ung fyr.

Men her kommer mit spørgsmål!
Whippets ejere (I andre er selvfølgelig også velkommen til at svare - nu er det bare mere racen jeg er nysgerrig på) - hvad giver I jeres hunde af foder? og har I også problemer med at de taber sig hurtigt? eller er det blot fordi han/de er ung/e?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Whippets og foder
  • #1   6. jan 2014 Jeg har ikke erfaring med whippet, men derimod saluki.

Hun får Eukanuba og svinger lidt mellem normal og lidt tyk. Altså tyk for en mynde

• #2   6. jan 2014 Reiki blev osse hurtigt noget slank da han var ung -det vendte da han blev omkring 3-3½ år. Han er stadig ikke vær at holde slank, men taber sig ikke længere i mere aktive perioder.

Foder til aktive hunde var en god hjælp her.

gaia taber sig gerne i forbindelse med øbetid, og er jo derudover en ganske aktiv dame der skal have en del kalorier for at holde sig i pænt huld. Hun får i de perioder det er nødvendigt osse foder til aktive hunde, og i perioder har hun fået oksefedtpulver oveni (sidstnævnte har givet hurtige resultater)

Men generelt gør jeg ikke en masse ekstra-ordinært for at holde sul på hundene -så længe de er sunde, energiske og trivs, er jeg ikke så hysterisk med om de bliver lige til den slanke sider (men self ikke FOR tynde) -generelt vil folk jo gerne have hunde der faktisk er lidt for tykke, så tag et grundigt kig på hunden, og se om den faktisk ER for tynd, eller om den bare er slank smiley

• #3   6. jan 2014 jeg bruger, og flere af mine hvalpekøbere bruger Kingsmoor. det er et dansk foder uden korn. And eller fisken ville nok være den jeg ville bruge i dit tilfælde.

• #4   6. jan 2014 Min whippet er steriliseret så hun er bestemt ikke for tynd, men da hun var yngre var hun meget tynd uanset hvad jeg fodrede med.
    Jeg fik af vide at hvis ellers hun var frisk og frejdig og ikke virkede sløj eller energiforladt, så skulle jeg ikke bekymre mig.

Hun fik kingsmore som hvalp - jeg fik hende da hun var 9 måneder og der skiftede jeg hende til Diadog, som mine ulvehunde får - og det trives hun godt på.

• #5   6. jan 2014 Siw &Dex prøv og tage kontakt til din opdrætter omkring det med foder ,du kan jo også prøve at give ham en ormekur ,ved nogle af din rase bliver aldrig ret tykke ,ved flere af dem med der er opdrætter bruger Happy Doog foder

• #6   6. jan 2014 Vores Mille har ikke problemer med vægttab. Vi har kørt Taste of the Wild her det sidste års tid, først med vildt/bison og nu med laks. Det virker hun meget tilfreds med. smiley

• #7   6. jan 2014 Tak for alle de gode svar smiley

Ja, det er en tynd race og han virker hverken træt eller sløj, så det er ikke fordi han lider last - det ved jeg, men derfor er det meget rart at høre hvad I andre gør smiley Mest af alt vil jeg bare ikke have at han bliver sygelig tynd - og det bliver han hurtigt, det er heldigvis gået op af bakke her på det sidste!
    I vinters fik han også noget fiskefoder - som jeg godt kan lide at kalde det, med fed laks. Deeet var han ikke så glad for, han skulle i hvert fald lige vænnes til det, men spise det da.
    Men jeg kigger lidt på det ^^ Men det er nok blot fordi han er så ung som han er, at han taber sig så hurtigt, ak ja, gid det også var sådan med mig ^.^ x)

Tak smiley

• #9   6. jan 2014 Min får Acana - sport and agility. Det er vi super glade for smiley han var også meeget tynd da vi fik ham, men er blevet så fin at se på nu!

Kommentér på:
Whippets og foder

Annonce