9 måneder hvalp halter {{forumTopicSubject}}
Jeg har en schæferhvalp der er næsten 10 måneder gammel. For 2 måneder siden begyndte han, at halte eller humpe på sit højre forben.
Jeg havde ham til dyrlægen som klemte på hans led, hvor han gav udtryk for smerte. Han skulle have en uges ro, da dyrlægen mente det var vokseværk, og hvis det ikke hjalp skulle jeg komme tilbage. Det hjalp så ikke hvorefter jeg var ved dyrlægen igen. Her fik han taget røntgenbilleder af begge forben og skulder. Der var intet at se på billederne og dyrlægen sagde igen, at det er vokseværk og at det kan forsætte til han er 18 måneder gammel.
Det skal lige siges, at han kun humper ved et bestemt tempo eller hastighed. Han giver ikke udtryk for smerte eller nogen gener, og han løber frit uden nogen form for humperi.
Selvom der ikke var noget at se på billederne, og dyrlægen beroligede mig med, at det ikke er noget alvorligt, kan jeg ikke lade være med, at tænke på om det er noget der kan gå hen og sætte sig kronisk.
Er der nogen herinde der har erfaring med den slags?
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 348
Men det er halte for humperi er når de sådan (lidt svært at forklare) men hvor de prøver at parre sig. Og så vidt jeg har forstået det så prøver den ikke at parre sig?
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Det er ikke altid dyrlægerne ser de samme ting. :o)
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.357
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
9 måneder hvalp halter