Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK udstilling i Fredericia
  • #1   4. jan 2014 Jeg overvejer at tilmelde Meeko men er ikke sikker efter idag.

• #2   4. jan 2014 asger bliver nok tilmeldt- vi er på lørdag

• #3   4. jan 2014 anya. Hvad er der da sket idag ?

• #4   4. jan 2014 Vi kommer og kigger smiley

• #5   4. jan 2014 Regner med at tage et smut ned og kigge en af dagene.

Nu har jeg ikke læst så meget omkring det endnu, men kan man se hvilken dag de forskellige racer er?

• #6   4. jan 2014 Jeg kommer med tre Hvid Schweizisk Hyrdehunde

• #7   4. jan 2014 Jeg har tilmeldt Maxi og Mira.

• #8   4. jan 2014 Jeg har lige tilmeldt Coco til d.8, det bliver hendes først store udstilling og hun rykker op i juniorklasse, så nu gælder det rigtig smiley

• #9   4. jan 2014 Jeg skal med Cooper

• #10   4. jan 2014 Gruppefordelingen er sådan her :

Gruppefordeling:
    Lørdag: 2-6-7-9
    Søndag: 1-3-4-5-8-10

• #11   4. jan 2014 Jeg kommer med min knægt. Han har ind til videre gjordt det rigtigt godt i hvalpeklasse, men nu er det juniorklasse, så er ret spændt. Derudover kommer en af vores gravhundehvalpe fra foråret, som også skal i juniorklasse første gang, også rigtigt spændene.

• #12   4. jan 2014 Vi kommer søndag så, kan jeg se smiley

• #14   4. jan 2014 Jeg melder nok Samson til.. Han skal ud og have nogle gode oplevelser.. Men da det er internationalt ved jeg ikke om han kan overskue det efter hans uheldige oplevelse i dag,
    Vi må se hvordan det går til berner udstilling i Nyborg og så tage den derfra, jeg kan altid melde fra/ikke møde op.

• #15   4. jan 2014 Jep, Louis er meldt i hvalpeklassen smiley

• #16   4. jan 2014 Jeg kommer søndag, med min junior welsh.

• #17   4. jan 2014 Kommer lørdag med min junior tæve, måske en hvalp også...

• #18   4. jan 2014 Ib - Jeg har haft Meeko til skue i Gjern idag og der blev Meeko dømt som værende tricolour selvom at han er Blue Merle, så er lidt skuffet. Føler jo ikke de er sandfærdigt smiley

• #20   4. jan 2014 Kommer med min Collie hvalp - så det bliver søndag for vores vedkommende smiley

• #21   4. jan 2014 Anya...Men resten af kritikken var okay ?

• #22   4. jan 2014 Vi tager afsted og deltager i junior klassen for samojeder smiley

• #23   4. jan 2014 PernilleVibe: Hvad har Samson været ude for?

Anya: Man skal ikke lade en enkelt dommer ødelægge det for én, som mange også skriver i din anden tråd om specialdommere, så er det virkelig forskelligt, hvad dommere fokuserer på. smiley Har du undersøgt dommeren i Fredericia, inden du afskriver ham/hende?

• #24   4. jan 2014 Jeg regner med at komme om lørdagen, og kigge. Jeg skal have snakket med nogle folk smiley

• #25   4. jan 2014 jeg har meldt min nye vapse til i babyklassen, så jeg kommer om lørdagen med min cavalier. smiley Den anden lader jeg være hjemme... tror jeg. Eller også får hun lov til at komme med på en kigger.

• #26   4. jan 2014 Ib - Den var kort, men ok, hvis man glemmer at der står han er Well marked af en tri for 10 måneder o.O

- Det er rigtig at man ikke skal afskrive det bare grundet en dommer, men det er nu ikke så meget det at han ikke har fået mega god kritik og sådan, men føler bare ikke jeg kan bruge det når der står han er well marked tricolour, for han er jo blå?

• #27   4. jan 2014 Har meldt Yota til i babyklasse og Ghini stiller for første gang i championklasse på en officiel udstilling.

• #28   4. jan 2014 Jeg ved det ikke endnu, kan ikke helt beslutte mig, den mindste er i junior, men er lige stor nok til den klasse, og den anden skal til kiropraktor på mandag fordi han har ondt i ryggen, så det kommer helt an på hvordan han arter sig med den ryg, men tror ikke jeg kommer, er dog blevet tilbudt at komme med på en kigger, synes bare det er lidt trist, når man jo plejer at udstille selv smiley

• #29   4. jan 2014 Sherlock er tilmeldt hos rotterne smiley

• #30   4. jan 2014 Vi kommer og udstiller lørdag ??

• #31   4. jan 2014 Anya: Hundens konstruktion ændres jo ikke af hundens pelsfarve. Alt andet end dommers farvekonklusion kan du jo sagtens bruge..

• #32   4. jan 2014 Vi kommer lørdag med mindst 1 broholmer, humle i championklassen. Vega er også tilmeldt, men vi venter løbetid, og jeg skal opereres.

• #33   4. jan 2014 Danielle - Ja men desværre har ham idag bare fokuseret mest på farve og markeringer.

• #34   4. jan 2014 ej øv Nadja!!! Havde glædet mig til at sige hej til dig,

• #35   4. jan 2014 Jeg tror mig og Nova kommer med på en kigger. jeg skal til at udstille hende i foråret, så tænker det var meget fint lige at have været afsted og kigge så jeg ved hvordan hun reagere smiley

• #36   5. jan 2014 Anya: And so? Altså, som sagt, det er virkelig forskelligt, hvad dommere fokuserer på. Fx.: Jeg var til juleskue i begyndelse af december, dommeren fokuserede overvejende på temperament og bevægelse. Idag fokuserede dommeren rigtig meget på bygning og bevægelse, knap så meget på temperament.
    Det er selvfølgelig klart det fedeste, når en dommer fokuserer på lige præcis det, som er ens hunds fordele, men når man er ny, kan man jo ikke vide det?
    Og nu har du jo selv valgt en antalsmæssigt stor race, så det gør det jo også en hel del sværere at vinde noget. At Meeko's farver er lidt utraditionelle gør det heller ikke nemmere for jer - uanset dommeren. Plus I er begge ny (ligesom jeg smiley ) og øvelse gør mester! Fremvisningen af hunden er også vigtig, at hunden har prøvet det mange gange, gør sørme også meget smiley

Så lad nu være med at lade dig slå ud af sådan en lille ting! Gik du hen i pausen og spurgte, hvorfor han mente, Meeko var tricolour? Det kunne jeg nok godt have fundet på. smiley

• #38   5. jan 2014 Det kommer an på, om der dukker et par eksemplarer op af den race, vi skal have denne gang.... smiley

• #39   5. jan 2014 A-S : Jeps jeg spurgte

Men tror altså i misforstår mig. Jeg ved godt.man ikke kan forvente ens hund vinder det hele men han er altså blå og forventer at han bliver vurderet som værende blå, så er det altså hul i hovedet at en dommer dømmer ham som værende tricolour og oveni det skriver han har flotte markeringer.
    - Jeg ville have været ok med en kritik hvor der stod "for meget sort af en blå" eller lignende for så var han vurderet til at være det han er.

Men nej ved godt det er meget forskelligt , på hans første skue blev han jo BIR Hvalp, og ved godt det ikke bliver nemt at udstille ham, men sådan er det jo smiley

• #42   5. jan 2014 Anya: Ok, det lød på din første kommentar som om du ikke ville tilmelde fordi denne ene dommer var forkert på den. Håber du tilmelder, jeg elsker de lidt anderledes typer, så kunne være sejt om Meeko ku' gå hen og vinde lidt til en int. DKK udstilling jo smiley

• #44   5. jan 2014 Jeg kommer lørdag med min åben klasse tæve. Vi jagter det 3. og sidste cert., for med det bliver hun så både dansk og svensk champion.

• #45   5. jan 2014 A-S
    Han blev forskrækket lige inden vi skulle i ringen og gik så helt i baglås smiley ikke engang en pølse foran næsen virkede ordentligt.. Du kan læse mere om det i min træd om DKK skue i Gjern smiley

Vi tager nok ned og kigger lørdag, og melder til skue i Nykøbing M i stedet smiley

• #46   5. jan 2014 Karina jeg satser og håber alt hvad jeg kan for at Bazil er klar til Dobbelt udstillingen på fyn i marts, men tror ikke vi bliver klar til Fredericia desværre smiley Er heller ikke så vild med det er en all round dommer, vil hellere stille for special dommerne.

• #47   6. jan 2014 Jeg stille med Odin i hvalpeklassen smiley Første udstilling nogen sinde. Skal derover med en god hundeveninde, som også stiller dober. Jeg er spændt!

• #49   6. jan 2014 Jeg kommer også sammen med Sif, så krydser jeg fingre for jeg ikke går i fødsel der omkring, for det er lige op over. Men man må satse engang imellem smiley

• #51   6. jan 2014 Batdog: Så håber jeg du slår et slag forbi collie ringen smiley
    Tossen vil gerne nusses af Pletternes mor smiley

( Jeg har nybagte boller med ... "lokke lokke" )

• #58   6. jan 2014 Jeg kommer selvfølgelig og jagter CAC med min smukke Kioko smiley

• #59   6. jan 2014 Batdog.. tag mig med..

• #61   6. jan 2014 Jahhhhh det skal vi..

• #63   6. jan 2014 Arej er da næsten nød til at komme med alle jer søde mennesker som kommer

• #64   6. jan 2014 Batdog, jeg finder lige ud af hvilken dag det passer bedst her hjemme, og så skriver jeg lige.

Så kan jeg køre den dag, og du kan måske tage kage med?

Anya.. ja gør det.

• #66   6. jan 2014 Kan se boxeren er på om lørdagen, så det må bliver lørdag jeg tager med.

Vi må lige snakkes ved inden ang alt det praktiske.. Ihh det glæder jeg mig til.

• #67   6. jan 2014 Jeg har meldt Zoe til smiley

• #68   6. jan 2014 Tine - Ja det jo så om søndagen der er shelties så det passer jo ikke sammen :b desværre ..

• #69   6. jan 2014 Hmm, tror det bliver ved overvejelserne denne gang smiley Ingen af vores er i udstillingskondition denne gang - og den lille er noget lømlet, så selvom det ville være god træning, tror jeg vi hellere bare skal tage hende med på en kigger - det er vidst billigere i længden smiley

• #71   6. jan 2014 Jeg nøjes os med at komme på en kigger med Meeko (:

• #72   7. jan 2014 Høh, vi kan jo alligevel ikke dyste med din lækre Alma smiley

• #74   7. jan 2014 Joo smiley Jeg mener bare at hun jo slår os med flere længder hvis Tholie endelig skulle gå videre ;))

• #77   7. jan 2014 Jeg vil også se alle de dejlige hunde og jer HG'ere - men Jylland er lige lidt for langt væk smiley Så må vente helt til maj måned til udstillingen i Roskilde, hvor mange af jer jo ikke kommer! (JA, det er hårdt at være mig!)

• #78   7. jan 2014 Ida K: No worries! Jeg kommer også til Roskilde smiley

• #80   7. jan 2014 Anya - jeg er enig med Karin, det er virkelig pinligt, at de ikke engang kan se, at han er blue merle, hvordan de kan få ham til tri er mig en gåde. Jeg ville dælme da også lure lidt, hvis Isla blev beskrevet som merle.

• #81   8. jan 2014 Undskyld jeg spøger - Men kommer den bedømmelse i stambogen hvis man kan sige det sådan? eller får man bare et stykke papir i hånden smiley
    Nu har vi kun prøvet at være til ét lille jule stævne i Spøttrup hellen

• #82   8. jan 2014 Karin & Bente - Jeg er os super skuffet, især fordi at der står "Tri of 10 month, well marked".
    Sidder bare og tænker at han slet ikke har kigget på ham eller at han er seriøst farveblind, nok er Meeko ret sort af sig at være, men han er squ da ikke tricolour og man er da ikke tvivl om at han er blå hvis man kigger på ham i hovedet eller forfra?, Og hvis han var tric ville han da aldrig være "well marked" men nok mere fejlfarvet eller noget.

• #83   8. jan 2014 Anya: "Sku' ha' gået til Louis Nielsen" - han må være udfordret på synet smiley Eller ikke særlig velbevandret i sheltier.

• #84   8. jan 2014 Bente - Ja det må være noget deromkring :b
    - Gad vide om Isla så er blå ? :b

• #85   8. jan 2014 Camilla H, kritikkerne (bedømmelserne) er et stykke papir du får i hånden. Alle resultater bliver noteret i Hundeweb, en database i Dansk Kennel Klub. Skueresultater kommer ikke på Hundeweb, da de er uofficielle.

• #86   8. jan 2014 Anya - Du skal ikke lade dig gå på af kritikken fra skuet.
    Skuer er kun for sjov og dommerne er ofte ikke autoriserede til at dømme alle de racer de dømmer sådan en dag.

Jeg har selv prøvet at få et VG på en gravhund fordi hendes hun var for udflydende i farverne (black/tan ifølge dommeren), hunden var bare ikke black/tan, den var mahognifarvet smiley

Det du skal gå efter er dommere, der ikke går så højt op i om farverne er 100% korrekte.
    Brug evt. hundeweb til at studere resultater for din race.

Alfa kan desværre ikke udstilles mere, efter som hun har flade poter efter skader, men de gange hun er udstillet, har jeg bevidst valgt dommere, hvor jeg vidste, at vedkommende ikke hev målepinden frem/var ligeglad med størrelsen.

Jeg har altid vidst, at hun aldrig blev top showhund, men derfor er det meget sjovt at få en bedømmelse og en rimelig placering alligevel.

• #87   8. jan 2014 Anya: Ja, Isla er blå - hun er så sort, at hun faktisk er blåsort - tæller det? *G*

• #88   8. jan 2014 Kirsten - Ja jeg ved det godt, synes bare det er lidt tragikomisk xD Når man er godkendt til at dømme en race må man da minimum kunne kende farverne fra hinanden xD

Bente - Blåsort, ja da, det faktisk en helt ny farve indenfor shelties xD Vi kan kalde den blåbær for at være fancy, så Isla er nu blåbærs pige xD

• #89   8. jan 2014 Anya - Til skuerne er dommerne sjældent godkendt til at dømme alle de racer de dømmer.

• #91   8. jan 2014 Kirsten - What ? Hvorfor i alverden er det så , så dyrt at tilmelde sig? Det kan da ikke passe at man giver så meget også risikere at ende med en dommer der ikke kender racen bare lidt??

- Dog skal det siges at den dommer der dømte Meeko ifølge en fci dommer side skulle være godkendt til at dømme grå 1 racer som Meeko er .

• #92   8. jan 2014 Karin - Kritikken på et skue kan du reelt ikke bruge til noget som helst.
    Skuerne er uofficielle udstillinger (træning og hygge) og resultaterne bliver ikke registreret på hundeweb.

• #93   8. jan 2014 Anya - Det skal du spørge DKK om, men jeg tror det er en af måderne, hvor kredsene kan tjene lidt til vedligeholdelse af klubhuse, træningsarealer mv.. Det koster også at leje hallerne, hvor skuerne afvikles.

• #95   9. jan 2014 Karin - Problemet er, at der kun er 7 all round dommere herhjemme og de dømmer sjældent på skuer, de har rigeligt at gøre med at dømme på de internationale udstillinger i både ind- og udland.

Hovedparten af de øvrige dommere kan måske dømme 1 gruppe eller 2, måske kun enkelte racer.
    Det ville eks. være helt urealistisk at skulle tage hensyn til, at der skulle være en whippet/myndedommer på et skue, når der oftest kun er 5-6 eksemplarer fra hele gruppen.

Næstbedste løsning er så, at de der kigger på hunden trods alt har gennemgået grunduddannelsen som dommere og dermed har tjek på anatomi og bevægelser. Ulempen er, at de ikke altid har helt tjek på hele racestandarden.
    Dog er det mit indtryk, at de fleste læser den igennem for de racer de skal dømme.

Vi har været til en del skuer med whipperne og kun en gang haft en specialdommer.

Forøvrigt kan man også på de store udstillinger komme ud for dommere, der ikke har vanvittig meget tjek på ens race, men det er en anden snak smiley

• #96   9. jan 2014 Mht. skuerne, så er størstedelen(hvis ikke alle) dommerne der kommer til DKK Kreds 7's vinterskue helt nyuddannede - og har aldrig været "rigtig" dommer på en udstilling, men kun aspirant.. Men det er de betingelser man tilmelder under, og så synes jeg at der gøres meget ud af, at skuerne kun er for sjov! smiley Vi tager da Ranec med til vinterskuet, selvom vi godt er klar over, at dommeren højest sandsynligt kun har skimmet racestandarden for Lapperne - men hans menneskeforældre(dem han bor ved) har brug for træningen og så er et skue bare det bedste sted smiley

• #97   9. jan 2014 Kan man egentlig se nogen steder hvor mange, der er meldt til i hver klasse ? og evt hver race

• #98   9. jan 2014 Til fredericia? Ikke endnu smiley sidste tilmeldning er på mandag, og så går der lige noget tid inden det kommer ud.

• #99   9. jan 2014 Anya, så spiller jeg lige djævelens advokat, og det er ikke i nogen ond mening.

Selvfølgelig er det uheldigt, at dommeren ikke kan se, at han ikke er tri men merle. Men når jeg ser billederne af Meeko, så tror jeg, du misforstår hans udtalelse: "well marked". Det er ikke nødvendigvis en positiv udtalelse, men kan nemlig også betyde "lidt for meget farve eller markering" og når jeg ser billederne af Meeko, så tror jeg det har været tilfældet her. En pæn måde at sige på, at han er fejlfarvet, og en typisk måde at udtrykke sig på for en dommer, der ikke kan lide at sige noget negativt, og sådan er der en del dommere, der har det.

Jeg siger ikke dette for at være ubehagelig, men du er formentlig også selv klar over, at han har en farvefejl, der er særdeles uønsket i følge standarden. Og også særdeles svær at overse lige meget hvilken dommer, man stiller hos.

Men som andre også siger, er en af forskellen på skuer og udstillinger, at på skuerne kan man ikke regne med at få en dommer, der er godkendt til at dømme racen. Til gengæld er det vel også billigere, det var det i hvert fald sidst jeg var til skue for snart 4 år siden.

Men hvis du synes, det ellers var sjovt, så prøv da igen, og håb på at få en dommer, der ikke bare kan se, hvad farve Meeko har, men som måske også giver en lidt mere udførlig kritik, end jeg har indtryk af at du fik her.

• #100   9. jan 2014 Lene - Nej han er IKKE fejlfarvet . Han er givetvis for sort i forhold til hvad nogle ønsker men han er stadig blå. Muligvis kan han kaldes overtegnet eller FOR sort - og det havde været fint nok, men han er dælme ikke tricolour.

Derudover aner jeg ikke, hvordan du nogensinde kan få Well marked, til noget negativt, da Well oversat betyder godt. Udover dette så består tricolour kun af sort, brun og hvid, så han ville ALDRIG kunne blive Well marked i nogen betydning hvis han dømmes som den farve.

• #101   9. jan 2014 Anya, der er nuancer i sprog, og Well kan også oversættes til Lige vel, hvilket betyder lidt for meget. Jeg har faktisk set det brugt på den måde mange gange i udstillingskritikker.

Jeg indsætter lige fra Sheltie standarden: "Blue Merle : Klar sølvblå, plettet og marmoreret med sort. Varme tan-farvede aftegninger foretrækkes, men mangel herpå bør ikke regnes for fejl. Svære, sorte aftegninger, et skifer- eller rustfarvet skær i dækpels eller underuld er særdeles uønsket. Pelsen som helhed skal give indtryk af at være blå."

Mon ikke Meeko kan siges i aller højeste grad at have svære, sorte aftegninger, som altså er særdeles uønskede. Og det er jo det jeg siger: en farvefejl. Og nej, han er ikke tri, hvilket jeg heller ikke påstår.

• #102   9. jan 2014 Lene - Jeg gider egentlig ikke forsvare mine følelser over bedømmelsen. Jeg var henne og spørge og ved derfor hvad der menes. God dag.

• #103   9. jan 2014 I en af Zantos' kritikker står der " Very happy temper"
    Man kan vælge at tro på dommeren bare synes det er en dejlig glad hund..
    Man kan også være mere realistisk og tolke det som " Trænger til at lære noget selvkontrol og at man ikke skal danse rundt på bagbenene og uddele møsser til dommeren"

• #104   9. jan 2014 Ib - Ja men sådanne ting tænker jeg ikke stort over.

Er egentlig pænt ligeglad med i hvilken forstand dommeren har ment da han sagde "Well marked" af det simple faktum af at han er dømt som tricolour, og derfor kan jeg jo ikke bruge resten til noget? For han er IKKE tricolour, uanset hvor overtegnet han så er.

• #105   9. jan 2014 Ib, smiley

Eller en blanding af begge dele, og det er ikke, det værste man kan have.

• #106   9. jan 2014 Jeg elsker min til tider lidt for glade hund smiley

• #107   9. jan 2014 Har lavet denne tråd om transport til Fredericia, kig forbi

http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/562806-transport_til_fredericia

• #108   9. jan 2014 jeg tror nok jeg er tilmeldt ludo-emil til søndag, jeg troede det var begge dage man tilmeldte :$

• #109   10. jan 2014 Jeg kommer med Terk smiley

• #110   11. jan 2014 Hvornår kommer det egentlig frem hvilke racer der kommer, og i hvilke ringe de er? smiley

• #111   11. jan 2014 Anya - uanset hvilken farve dommeren har dømt hunden som, så kan du stadig bruge alt der har med bygning at gøre til noget.

I farten kan det også være en fejl fra hjælperen..

Nu kender jeg ikke sheltien.. Men nogle standarder er også anderledes i England.. De bruger ho ikke FCI standarder der men KC.

• #112   11. jan 2014 Natascha - Det kommer 1-2 uger før og til den tid kan du finde oplysningerne her:

http://www.dkk.dk/side.asp?ID=10168

• #113   11. jan 2014 Ginne - Ja det har du ret i (:

• #114   11. jan 2014 Kirsten mange tak skal du have smiley

Kommentér på:
DKK udstilling i Fredericia

Annonce