{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.970 visninger | Oprettet:

Rå kylling/fjerkræ ben til hund {{forumTopicSubject}}

Der er så mange folk, der stadigvæk holder fast i skrønen om at hunde ikke må få ben fra fjerkræ, ja nogle mener endda at de ikke må få andet end okseben!

Jeg har hørt om en video, hvor en person banker nogle kyllingeben for at vise, at de ikke splintre, men jeg bare ikke finde den - ved I hvilken jeg taler om, og hvor jeg kan finde den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rå kylling/fjerkræ ben til hund
  • #1   31. dec 2013 Brugeren er her ikke mere...

  • #2   31. dec 2013 Øv. Er filmen så helt væk? Den kom ikke på youtube eller facebook?

  • #4   31. dec 2013 Jeg kan ikke finde den, når jeg søger på "raw chicken for dogs" og "rå kyllingeben til hund"

    Kan I?


  • #10   31. dec 2013 Ja min får også al slags ben og kød, men jeg møder MANGE på facebook i diverse hundegrupper, der holder fast i at fjerkræ er no-go, og nogle mener simpelthen at hunde ikke må få andet end okseben (både rå og tilberedt).. Det er trist at se på!

  • #11   1. jan 2014 Den video kunne min mor godt tåle at se, Viktor har fået lidt rå kyllingeben nogle gange, men så har hun fået fat i nogle at de små stumper, som var ååh så spidse, de splintrede jo og kunne gøre dit og dat. Prøvede at forklare hende hvordan det hang sammen, men fordi dyrelægen ikke mente at kyllingeben var så gode at give, mener min mor det heller ikke..

    Men så må det bare være mig, der giver ham glæden af lidt råt i smug smiley


  • #12   1. jan 2014 Dem der mener at det er åhh så farligt hvis hundene får et fugleskrog eller hvilke som helst andre rå knogler, Hvordan I alverden tror de at ulve, kattedyr og vildhunde og alle de andre altædende dyrearter som bjørne, ræve osv. har overlevet I alle de år de har, og aldrig er blevet fundet "spiddet" indefra af en flækket knogle ? Svaret er så logiskt : Kun tilberedte knogler splinter og da hundes fordøjelses system er lig ulvens, så kan de spise nøjagtigt det same som dem = Alle RÅ ben og knogler. Jeg græmmes over at læse og se at SÅ mange stadig tror på de gamle skrøner, IMO er det møg synd for de hunde som ikke må nyde et godt kødben, eller et frossent kyllinge lår om sommeren på en rigtig varm dag, kun fordi at ejerne er uvidende, og IMO ikke har gjort deres job godt nok = Ved at sætte sig ind I : Hvad de eller det dyr man ønsker sig skal ha, at spise for at forblive sund og rask, hvordan og hvornår man begynder træningen af dem, dvs lære at gå I snor , og hvor LANGT en f.eks.10ugers gammel hvalp må gå. osv osv. For jeg tror faktisk ikke, at dem der ikke aner spor om ben/knogler, ved noget om de andre eller ret betydningsfulde ting, HVIS man da ikke ønske at hundene skal få "gigt"= HD/PL I alt for ung en alder. Ang. dyrlæger, så ved de ikke en pind om ernæring til hunde, eller forkert sagt, de fleste dyller aner intet om hvad hunde må spise, for de lære kun en bestemt del indenfor ernæring under uddannelsen, og der indgår tilberedt VS råt mad slet ikke. De lære om den slags som folk er flest, af os/Dem der har/eller studerer Ulve/hunde´s adfærd og spisevaner osv. Jeg undskylder på forhånd hvis nogle skulle føle sig stødt, men intet af det skrevne er henvendt til nogen bestemt person eller nogen I tråden, Jeg skriver kun om den slags ejere der er skrevet om, og som jeg selv så jævnligt mødte på mit job.. Godt Nytår Everyone på HG smiley


  • #13   1. jan 2014 Hvor kan jeg dog kun give dig ret, Anita. De 3 tøser´s slavinde. Alle hundeejere og alle kommende hundeejere burde have et kursus i ernæring for rovdyr, som hunden hører ind under. Alle de livsstilssygdomme, som mange hunde døjer med ( dårlige tænder, dårligt bevægeapparat, sukkersyge,kredsløbsproblemer og ikke mindst allergi), skyldes forkert ernæring. Et rovdyrs mave er skabt til at få råt kød og ben, og ikke små tørrede klumper ubestemmeligt foder fra en sæk.

  • #14   1. jan 2014 Jeps, jeg indrømmer at min familie slet, slet ikke havde nok viden omkring hunde, dengang vi fik Viktor (jeg var 11). Men jeg har sidenhen læst en masse omkring hunde, så jeg forsøger at videreformidle læst stof..

    Tror hun skal læse din besked Anita smiley


Kommentér på:
Rå kylling/fjerkræ ben til hund

Annonce