Hvilket foder til hvalp med tør hud? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har i går lige hentet min hund nummer 2, lille Diego på 10 uger, blanding af DSG/ Tjekkisk rottehund.
Hans pels/hud er meget tør og han klør sig meget.
Jeg har så min lille Pluto på 1½ år som er meget tynd og ikke spiser ret meget, må jeg køre ham på hvalpe foder også.
Jeg kørte på barf, men hans mave kunne ikke tåle det desværre, så lige nu køre vi på foder fra dr dyr til at genoprette maven. Han vil kun spise RC..Så et godt foder derfra ville være super De vil have mad stående hele tiden, hvis jeg kan det når den lille også blir stor, da han også skal kasteres som den store er blevet.
Men spørgsmålet er jo så hvilket foder ville i fortrække selv??
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 384
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 299
Han fik meget ondt i maven, havde normal afføring men MEGET ondt, han har altid haft en sart mave, men har godt set at mange blander både råt ,med tør foder, men problemet er at han vejer 1.6 kg er meget slank/tynd og stort set intet spiser i løbet af en dag,så ville være svært for mig at blande det. Dr dyr siger hvis han trives er det fint han er så tynd, og det gør han bare ikke på BARF.
Ang om den lille bebs har allergi det vides ikke, kan også skyldes forkert fodre, eller allergi overfor lagermider som min Pluto lider af, men ny er jeg begyndt at fryse tør maden ned inden den serveres og det synes at hjælpe på min Pluto.
Jeg vil prøve Kingsmoor, også må jeg se det an nogen måneder om det duer til dem. Kan det godt gå til sart mave også, hvalpe foderet??
jan 2012
Ang den tynde hund. Prøv at give den olie holdigt foder. Ved sart mave er A38 også godt
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
- Men før brugte jeg Probiotic LIVE med stor succes til Vaks' sarte mave. Han var nemlig nede på 4 kilo, og når man kun har 4½ at gøre godt med i forvejen, så er et halvt kilo meget at tabe sig.
feb 2008
feb 2008
jan 2012
Det burde du kunne. Der er ihvertfald fiskeolie og omega 3og6 i den jeg bruger. Om det liiiige er den du linker til du skal bruge, ved jeg ikke. Jeg køber jo til en stor race... Den her:
http://www.maxizoo.dk/kingsmoor-pure-havfisk-100-kornfri-12kg.html
Men det kan en forhandler helt sikkert hjælpe dig med Bare forklar hvad problemerne er.
Men uanset hvad, husk altid en blid overgang til nyt foder så det ikke sætter maven ud af kurs.
feb 2008
Tak for hjælpen
jan 2012
Hvilket foder til hvalp med tør hud?