Åh nej.. Nytår {{forumTopicSubject}}
Ja om under en uge er det Nalas første nytårsaften hos os. Jeg har ikke haft hund før hende, så har derfor heller ikke sku gøre noget specielt, kattene er kommet ind i soveværelset med nedruller gardin og lidt musik og det har virket fint, men den går ikke med Nala
Jeg har oplevet hende reagere på fyrværkeri en gang, to små knald fra raketter og der spurtede hun ind i spisestuen til mig og sad klistret op af mig resten af aftenen, så jeg tror bestemt ikke nytårs aften bliver en god aften for hende.
Vi bor relativt langt ude på lander så jeg regner bestemt ikk med at der bliver fyret meget af, men nok mere end to små raketter, så efter en lang forklarin kommer mit spørgsmål. Hvad gør i for jeres hunde den dag, og er der nogle gode råd? Jeg vil ikk proppe medicin i hende, jeg vil ihvertfald se hvordan det går uden og hvis det er forfærdentligt for hende må hun få noget berogligende næste år, men som de fleste andre vil jeg gerne så vidt muligt undgå kemikaler og indholds fortegnelser jeg ikk forstår, islr når det handler om min lille pige
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
Han vil blive ignoreret fuldstændig hvis han bliver bange, men han vil få lov at være hvor han nu vil.
Ja og jeg vil gå en 2 timers tur tidligt på dagen, så han er meget træt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Men ellers er det altid bedre at forbygge end at helbrede er det ikke sådan man siger? Det er så for sent nu, men havde jeg fået hvalp i år, havde jeg længe før nytåret begyndt at hive den med steder hvor der er skud (om det så er skydebaner eller hvad man nu har adgang til) så den får lært at den slags er ufarligt.
Selve nytårsaften ville jeg for det første sørge for at hunden ikek skal være alene (det burde være ogik, men er det altså ikke for alle) og holde den i snor når der luftes -SÅ mange hunde stikker af nytårsaften. Er hunden utryg, så prøv at lægge turene på tidspunkter hvor det ikke buldrer og brager for meget.
Sørg for hunden er luftet godt og tilpas aktiveret, træk evt gardinerne for og tænd musik/fjernsyn, og lad så være at pylre alt for meget om den -hvis den gider den slags, så giv den et ben at hygge med e.l.... Lad den se på dig at det er ufarligt.
Nogen hunde er glade for at have en hule (et overdækket bur -åben self så den kan gå ind og ud som den vil) at søge tilflugt i -men det kræver self den er vandt til buret og glad for at være i det.
Er hunden meget bange ville jeg ikke betænke mig ved at give beroligende (vær dog opmærksom på at der er forskel på beroligende -noget virker kun fysisk, så hunden sløves men stadig er bange, andet virker osse mentalt)
Er hunden ikke så bange, er det ofte tilstrækkeligt at man selv tager det roligt, så finder den ud af det i løbet af dagen.
Men igen -det ER altså en god ide at tage højde for nytåret allerede længe før det er der... så man kan træne det istedet for at skulle lappe på følgerne bagefter
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.856
Vi lufter dem grundigt af om formiddagen og lukker for haven, så de ikke kan komme ud når folk starter deres affyring.
En træt slædehund er en nem slædehund.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.208
Åh nej.. Nytår