{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.636 visninger | Oprettet:

Sorte dyr i pelsen. {{forumTopicSubject}}

Der kravler små sorte dyr rundt i min hunds pels,de ligner tordenfluer, er cirka 2-3mm lange, hvad er det for nogen????
Vi har aldrig haft utøj i nogen af vores hunde så jeg er helt på bar bund.
Han er lige blevet opereret ved dyrlægen, kan han have samlet det op der?
Og hvordan kommer vi af med det igen?
På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorte dyr i pelsen.
  • #1   25. dec 2013 Det er sandsynligvis lopper

• #2   25. dec 2013 Hvis du prøver på at fange dyrene, og de så hopper, så er det helt sikkert lopper, og så er det bare igang med en loppekur med det samme. Køb noget til at dryppe i nakken, jeg bruger selv Advantage, men der findes flere forskellige. Du kan få det på et vagtaoptek (der er vel ikke andre steder, der har åbent i dag og i morgen).
    Husk, at lopper også skal udryddes i omgivelserne, de fleste er rundt omkring i tæpper, i sprækker osv.

Du kan også lave loppetesten, hvis du er i tvivl. Stil hunden på et hvidt klæde (gammelt lagen eller lign.), børst hunden grundigt, hæld "kaffegrums" fra lagnet over på et stykke køkkenrulle og fugt det med vand. Hvis der kommer rustrøde pletter, er det loppeeskrementer, og så har hunden helt sikkert lopper.

• #3   25. dec 2013 Tak for hjælpen, jeg prøver testen. De hopper ikke og de er rimelig nemme at fange. Kan det virkelig være rigtigt at man skal komme hjem emd lopper efter en operation? Burde det ikke være mere "rent" ved dyrlægen.

• #4   25. dec 2013 Det lyder som lopper, lus kryber ikke så hurtigt rundt. Det lyder til at der er en hel del? I så fald har de nok været der et stykke tid. Hunden kan have samlet dem op hvor det skal være, det er bestemt ikke noget jeg vil bebrejde dyrlægen.

• #5   25. dec 2013 Jeg hælder også til at det er lopper. Vent nu ikke for længe med at starte din kamp mod kræene, det bliver bare værre jo længere tid du venter:-)

• #6   25. dec 2013 Det lyder helt klart som lopper, vi har lige været et angreb igennem, der tog det meste af 3 uger, med daglig støvsugning, vask af alt og kæmning af hundene. Så i gang med et loppemiddel, og gør rent og rent og rent, og lige en ekstra gang, for at være sikker.

Kommentér på:
Sorte dyr i pelsen.

Annonce