Update på "tis" {{forumTopicSubject}}
Så kom vi hjem fra dyrlægen. Louie har haft efterhånden en del episoder- dog meget spredt- hvor han tisser en kæmpe sø indenfor på trods af lufteture og 100 % renlighed.
Vi fik taget urinprøve med kateter, som han bare tog SÅ flot. Jeg havde alligevel ikke troet, at han ville finde sig i at få stukket et rør op i dilleren, men han så bare lidt betuttet ud. Den blev dyrket for at se efter blæresten, mens vi ventede, og det tog næsten en time. Svaret var lidt krystaller, bakterier og hvide blodlegemer. Men en blærebetændelser stemte ikke rigtig overens med symptomerne, så vi blev enige om, at en scanning var næste skridt. Det måtte vi vente endnu lidt tid på. Han kom ind og blev lagt på ryggen, hvor jeg nussede og holdt ham på brystkassen og en dyrlægestuderende holdt hans ben. Scanningen viste fine nyrer, fin blære uden sten og en meget forstørret, men cancerfri prostata. Så min gamle dreng har forstørret prostata, som presser på blæren og lukker af for den. Behandlingen er kasteration enten kirurgisk eller kemisk, men da det på ingen måder vil være godt for netop Louie, så får han nogle piller i syv dage, som gør at testosteronen ikke forsvinder men ledes uden om prostataen. De virker i 5 måneder og så må vi se, hvad der sker.
Så min dreng er ved at være en ældre herre Og jeg er 2060 kr (plus hvad pillerne kommer til at koste) fattigere- Glædelig Jul Louie, din julegave i år blev en scanning og et kateter!
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 101
Men godt at I fandt ud af hvad der var "galt"...
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
feb 2006
okt 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 51
Men godt der kan findes en løsning alligevel
feb 2006
Han har patella luxation grad 1 og 2, som han holdes symptomfri for pga sin lave vægt, så den mulige vægtøgning der tit kommer med en nautralisering ville være en belastning for knæene. Han har rigtig meget pels i forvejen, og der er en risiko for, at hans pels ændrer sig og bliver til en stor gang fåre-agtig underuld, som er umulig at holde. Og sidst men ikke mindst, så er han en lidt usikker hund i forvejen, så jeg vil ikke tage testosteronen fra ham, så han måske går hen og bliver rigtig nervøs. Så der er mange gode grunde
Update på "tis"